
باسمهتعالی
تعهدنامه اصالت رساله يا پاياننامه
اينجانب زهرا سادات طائریاندانشآموخته مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته/ دكتراي حرفهاي/ دكتراي تخصصي در رشته جغرافیا و بر نامه ریزی گردشگری كه در تاريخ ……………… از پاياننامه/ رساله خود تحت عنوان « با كسب نمره ……. و درجه……….. دفاع نمودهام بدينوسيله متعهد ميشوم: ۱- اين پاياننامه/ رساله حاصل تحقيق و پژوهش انجامشده توسط اينجانب بوده و در مواردي كه از دستاوردهاي علمي و پژوهشي ديگران ( اعم از پاياننامه، كتاب، مقاله و …) استفاده نمودهام، مطابق ضوابط و رويه موجود، نام منبع مورداستفاده و ساير مشخصات آن را در فهرست مربوطه ذكر و درج كردهام.
۲- اين پاياننامه/ رساله قبلاً براي دريافت هيچ مدركي تحصيلي (همسطح، پايينتر يا بالاتر) در ساير دانشگاهها و موسسات آموزش عالي ارائه نشده است.
۳- چنانچه بعد از فراغت از تحصيل، قصد استفاده و هرگونه بهرهبرداري اعم از چاپ كتاب، ثبت اختراع و… از اين پاياننامه داشتهباشم، از حوزه معاونت پژوهشي واحد مجوزهاي مربوطه را اخذ نمايم.
۴- چنانچه در هر مقطع زماني خلاف موارد فوق ثابت شود، عواقب ناشي از آن را ميپذيرم و واحد دانشگاهي مجاز است با اينجانب مطابق ضوابط و مقررات رفتار نموده و در صورت ابطال مدرك تحصیلیام هيچگونه ادعايي نخواهم داشت.
نام و نام خانوادگي
تاريخ و امضاء
دانشگاه آزاد اسلامي
معاونت پژوهش و فنآوري
به نام خدا
منشور اخلاق پژوهش
با ياري از خداوند سبحان و اعتقاد به اينكه عالم محضر خداست و همواره ناظر بر اعمال انسان و بهمنظور پاسداشت مقام بلند دانش و پژوهش و نظر به اهميت جايگاه دانشگاه در اعتلاي فرهنگ و تمدن بشري ما دانشجويان و اعضاء هيأت علمي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي متعهد ميگرديم، اصول زير را در انجام فعاليتهاي پژوهشي مدنظر قرار داده و از آن تخطي نكنيم.
۱. اصل حقيقتجويي: تلاش در راستاي پيجويي حقيقت ووفاداري به آن و دوري از هرگونه پنهانسازي حقيقت.
۲. اصل رعايت حقوق: التزام به رعايت كامل حقوق پژوهشگران و پژوهيدگان (انسان، حيوان و نبات) و ساير صاحبان حق.
۳. اصل مالكيت مادي و معنوي: تعهد به رعايت كامل حقوق مادي و معنوي دانشگاه و كليه همكاران پژوهش
۴. اصل منافع ملي: تعهد به رعايت مصالح ملي و در نظر داشتن پيشبرد و توسعه كشور در كليه مراحل پژوهش
۵. اصل رعايت انصاف و امانت: تعهد به اجتناب از هرگونه جانبداري غيرعلمي و حفاظت از اموال، تجهيزات و منابع در اختيار
۶. اصل رازداري: تعهد به ديانت از اسرار و اطلاعات محرمانه افراد، سازمانها و كشور و كليه افراد، نهادهاي مرتبط با تحقيق
۷. اصل احترام: تعهد به رعايت حریمها و حرمتها در انجام تحقيقات و رعايت جانب نقد و خودداري از هرگونه حرمتشکنی
۸. اصل ترويج: تعهد به رواج دانش و اشاعه نتايج تحقيقات و انتقال آن به همكاران علمي و دانشجويان بهغیراز مواردي كه منع قانوني دارد.
۹. اصل برائت: التزام به برائت جويي از هرگونه رفتار غيرحرفهاي و اعلام موضع نسبت به كساني كه حوزه علم و پژوهش را به مثابههاي غيرعلمي ميآلايند.
فهرست مطالب صفحه
فصل اول
1-1 مقدمه 2
1-2 بیان مساله 2
1-3 اهميت ضرورت انجام تحقیق 5
1-4 اهداف تحقيق 8
1-4-1 هدف اصلي 8
1-4-2 اهداف فرعی 8
1-5 سؤالات تحقيق 8
1-6 فرضيات 8
1-7 تعاريف عملياتي 9
1-8 مدل تحقیق 10
1-9- پیشینه تحقیق 10
1-9-1 پژوهش های داخلی 10
1-9-2 سابقه ی پژوهش های خارجی 12
1-10 روش تحقيق 15
1-11 روش جمع آوری اطلاعات 15
1-12 ابزار جمع آوری اطلاعات 15
1-13 جامعه آماري 15
1-13-1 حجم نمونه 16
1-13-2 روش نمونه گیری 16
1-14 موانع و محدودیت های تحقیق 16
1-15 – خلاصه فصل 18
فصل دوم
2-1 مقدمه 20
2-2مفهوم تبلیغات 21
2-3 توریسم چیست؟ 22
2-4 تعريف گردشگري 23
2-4-1 گردشگری طبق تعریف سازمان 24
2-5 سابقهي تبليغات تجاري در جهان 26
2-6 توسعهي آژانسهاي تبليغاتي 28
2-7 پيشينه گردشگري در جهان 29
2-8 تاريخچهي تبليغات در ايران 30
2-9پيشينه گردشگري در ايران 32
2-10 مدیریت در گردشگری 34
2-11 نقش تبلیغات در گردشگری 35
2-12 بازاریابی در گردشگری 36
2-13 اهميت گردشگري 39
2-14 اهداف تبليغات 40
2-15 فنون تبليغات 42
2-16 الگوهاي تبليغ 44
2-17 انواع تبليغات 45
2-18 انواع جاذبههاي تبليغ 48
2-19 اشکال عمده گردشگری 52
2-19- 1- گردشگری تفریحی 52
2-19-2- گردشگری درمانی 53
2-19-3 گردشگری فرهنگی و آموزشی 53
2-19- 4گردشگری اجتماعی 53
2-19-5 – گردشگری ورزشی 53
2-19-6 گردشگری مذهبی و زیارتی 53
2-19-7 گردشگری بازرگانی و تجاری 53
2-19-8 گردشگری سیاسی 54
2-20- عناصر گردشگری شهری 54 54
2-20-1 عناصر اولیه گردشگری شهری 54
2-20-2 عناصر ثانویه گردشگری شهری 54
2-21- پیامدهای گردشگری شهری 54
2-22 اثرات فرهنگی و اجتماعی گردشگری شهری 55
2-23 اثرات اقتصادی گردشگری شهری 55
2-24- اثرات مثبت گردشگری بر محیط زیست 55
2-25- اثرات منفی گردشگری بر محیط زیست 56
2-26 جايگاه ايران در صنعت گردشگري 57
2-27 خلاصه فصل 60
فصل سوم
3-1 مقدمه 62
3-2 موقعیت جغرافیایی کشور ایران 63
3-3 استانها 63
3-4 جغرافیای اقتصادی ایران 64
3-5معادن 65
3-6 محصولات نباتات 65
3-7 صنایع 65
3-8 راهها 65
3-9 رودهای ایران 65
3-10 آبشارهای ایران 66
3-11 دریاچههای عمده ایران 67
3-12 زمینشناسی جغرافیای ایران 67
3-13 زلزله شناسی و گسلهای فعال 69
3-14جنگلها 69
3-15 کوهستانها 70
3-16 مهمترین قله ها 71
3-17موقعیت جغرافیایی 71
3-18 صنعت گردشگری در ایران 72
3-19 جاذبههای گردشگری ایران 72
3-19-1 جاذبههای طبیعی 72
3-19-2 جاذبههای فرهنگی و تاریخی 74
3-20 آمار و ارقام در رابطه با گردشگری در ایران 75
3-21 عملكرد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري 75
3-22عوامل مؤثر برروي اثربخشي تبليغ 77
3-23 خلاصه و جمع بندی 79
فصل چهارم
4-1 مقدمه 81
4-2 ویژگی های فردی پاسخگویان 82
فصل پنجم
5-1 نتیجه گیری 114
5-2 پیشنهادات 118
5-3 پیشنهاداتی برای محققین بعدی 124
منابع 126
پیوستها 135
پرسشنامه 136
خروجی نرم افزار 140
فهرست جداول
جدول 4-1 : توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت 82
جدول شماره 2: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب سن 83
جدول شماره 4: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات 84
جدول شماره 5:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب نوع شغل 85
جدول شماره 6:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب روش سفر به ایران 86
جدول شماره 7: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب انتخاب فصل مناسب سفر به ایران 86
جدول شماره 8 : توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب عوامل ترغیب کننده گردشگران در مسافرت به ایران 87
جدول شماره 9: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب هدف از سفر به ايران 88
جدول شماره 10: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب ميزان مفيد بودن اطلاعات سايت هاي توريستي براي پاسخگويي نيازهاي گردشگران 89
جدول شماره 11: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب انتخاب تعطیلات مناسب برای سفر 90
جدول شماره 12: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب ميزان آشنايي قبلی با جاذبه هاي توريستي ايران 91
جدول شماره 13: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب رسانه های ترغیب کننده سفر به ايران92
جدول شماره 14: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب ميزان اهميت اطلاعات تاريخي و فرهنگي ايران 93
جدول 15: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب بخش های به تصویر کشیده شده از ایران در رسانه های عراقی 94
جدول شماره 16:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب رسانه های تبلیغاتی مورد اعتماد در معرفی ایران 95
جدول شماره 17 :توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب ميزان تاثير محتواي تبليغات ارائه شده در آشنايي گردشگران با آداب و رسوم مردم ايران 96
جدول شماره 18:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب ميزان ترغيب به سفر به ايران به واسطه تبليغات درباره ي بناها و آثار تاریخی 97
جدول شماره 19: توزیع فراوانی درصدی پاسخگویان برحسب ميزان تاثیر محتوای تبلیغات در آشناکردن آن ها با وضعيت زنان ايران 98
جدول شماره 20: توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان برحسب ميزان ارزیابی امنیت داخلی ایران پس از سفر به این کشور 99
جدول شماره 21:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب نگرش نسبت به مانع بودن پوشش زنان در ايران براي گردشگري 100
جدول شماره 22:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب میزان جذابیت تبلیغات صنايع دستي ايران 101
جدول شماره 23:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب ارزیابی میزان واقعي بودن گزارش هاي منفی در مورد ايران پس از سفر 102
جدول شماره 24:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب ارزیابی وضعیت زنان در ايران 103
جدول شماره 25:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب ميزان تاثير تبليغات آژانس هاي مسافرتي برای سفر به ایران 104
جدول شماره 26:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب ارزیابی میزان آگاهی بخشی محتواي تبليغات درباره ي وضعیت غذا و بهداشت ایران 105
جدول شماره 27:توزیع فراوانی و درصدی پاسخگویان بر حسب علاقه منديبرای سفر مجدد به ايران106
فهرست نمودار ها
نمودار 4-1 : توزیع درصدی پاسخگویان برحسب جنسیت 82
نمودار شماره 2: توزیع درصدی پاسخگویان برحسب سن 84
نمودار شماره 4: توزیع درصدی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات 85
نمودار شماره 7: توزیع درصدی پاسخگویان برحسب انتخاب فصل مناسب سفر به ایران 87
نمودار شماره 8 :توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب عوامل ترغیب کننده گردشگران در مسافرت به ایران 88
نمودار شماره 9: توزیع درصدی پاسخگویان برحسب هدف از سفر به ایران 89
نمودار شماره 10: توزیع درصدی پاسخگویان برحسب ميزان مفيد
