
تقدیم به :
خانواده عزیزم به ویژه پدر و مادرم که در تمامی مراحل زندگی و گذرگاه های سخت وصعب العبور زندگی بعد از خداوند متعال بزرگترین پشتیبانم بودند و همچنین تقدیم به تمام ره پویان علم و آنانکه به دنبال ارتقاء درجات علمی کشور و دغدقه پیشرفت ایران عزیز رادارندوبه امید پیشرفت کشور عزیزمان ایران
فهرست
عنوان……………………………………………………………………………………………..………………………………………………………
صفحه
چكيده…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
1
فصل اول : كليات تحقيق
1-1) مقدمه ………………….………………………………………………………………………………………………………………………
3
1-2) بیان ساله………………….…………………………………………………………………………………………………………………….
4
1-3) اهميت و ضرورت انجام حقيق…………………………………………………….……………………………………………………
6
1-4) اهداف تحقيق …………………………………….………………………………………………………………………………………..
7
1-4-1) هدف کلی…………………………………………………..………………………………………………………………………
7
1-4-2) اهداف جزئي…………………………………………………………………………………………………………………………
7
1-5) فرضيههاي تحقیق……………….…………….……………………………………………………………………………………………
8
1-6) قلمرو حقيق…………………………..……………………………………………………………………………………………………….
10
1-6-1)قلمرو وضوعي……..………………………………………………………………………………………………………………..
10
1-6-2) قلمرو مکاني ………………………………………………………………………………………………………………………..
10
1-6-3) قلمرو زماني حقيق………………………………..……..………………..……………………………………………………….
10
1-7)تعريف واژهها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و ملیاتی)…………………………………………..
10
1-7-1) تعاريف مفهومي ………………….…………………………………………………………………………………………….
10
1-7-2) تعاريف عملياتي…………….…….………………………..………………………………………………………………………
11
فصل دوم: ادبيات و پیشینه تحقيق
2-1) مقدمه……………………….…………………..………………………………………………………………………………………………..
15
2-2) مباني نظري……………………..…………………..…….…………………………………………………………………………………..
17
2-2-1)تعاریف تغییر وتحول………………………………………………………………………………………………………………
17
2-2-2)ابعاد و مختصات تغییر……………………………………………………………………………………………………………..
18
2-2-3)عوامل مؤثر در ایجاد تغییر………………………………………………………………………………………………………..
19
2-2-4)مراحل اصلی فرایند تحول………………………………………………………………………………………………………..
19
2-2-4-1شناخت……………………………………………………………………………………………………………………..
19
2-2-4-2)آغاز فرایندتحول………………………………………………………………………………………………………..
20
2-2-4-3)تشخیص……………………………………………………………………………………………………………………
20
2-2-4-4)بررسی وضعیت وجود………………………………………………………………………………………………..
21
2-2-4-5)تعیین وضعیت آتی ازمان……………………………………………………………………………………………
21
2-2-4-6)آمادهسازی و برنامهریزی جهت اجرا……………………………………………………………………………..
22
2-2-4-7)اجرای تغییر……………………………………………………………………………………………………………….
22
2-2-4-8)بازنگری و تحکیم (تثبیت)………………………………………………………………………………………..
23
2-2-5)راهبردهای تغییر در ازمان……………………………………………………………………………………………………………..
23
2-2-5-1)راهبرد تغییر فناوری……………………………………………………………………………………………………………
23
2-2-5-2)راهبرد تغییر ساختار………………………………………………………………………………………………………….
23
2-1-5-3)راهبرد تغییر وظیفه……………………………………………………………………………………………………………
23
2-2-5-4)راهبرد تغییر افراد………………………………………………………………………………………………………………
24
2-2-6)شیوه های اعمال تغییرات………………………………………………………………………………………………………………..
24
2-2-6-1)شیوه مشارکتی اجرای تغییر……………………………………………………………………………………………….
24
2-2-6-2)شیوه اجباری اجرای تغییر………………………………………………………………………………………………….
24
2-2-7)ضرورت تحول صنعت بانکداری……………………………………………………………………………………………………
25
2-2-8)مدیریت تغییر و تحول……………………………………………………………………………………………………………………
26
2-2-9)آمادگی پذیرش تحوّل سازمانی………………………………………………………………………………………………………
27
2-2-10)مدیران و تغییر…………………………………………………………………………………………………………………………..
29
2-2-11)ویژگیهای سازمانهای نوآور…………………………………………………………………………………………………….
30
2-2-12)مفهومسازی ساختار سازمانی……………………………………………………………………………………………………….
2-2-12-1)اهمیت ساختار سازمانی مناسب……………………………………………………………………………………………….
2-2-12-2)ویژگیهایساختاری…………………………………………………………………………………………………………….
2-2-12-3)بررسی رابطه بین استراتژی و ساختار سازمانی……………………………………………………………………………
32
34
35
37
2-2-12-4) الزاماتمحیطیساختارسازمانی……………………………………………………………………………………………..
2-2-13)تغییرات استراتژیک در صنعت بانکداری…………………………………………………………………………………………
40
40
2-2-13-1)استراتژی های مدیریت تغییر تحول آفرین………………………………………………………………………………
41
2-2-14) برنامه ریزی نیروی انسانی در سیستم بانکی……………………………………………………………………………………
42
22-14-1)تعریف برنامه ریزی نیروی فرآیند نیروی انسانی…………………………………………………………………………….
43
2-2-14-1-1)مدل کسب و کار استراتژیک منابع انسانی………………………………………………………………………
46
2-2-14-1-2)پيوند استراتژي منابع انساني با استراتژي هاي كلي و كلان سازمان ……………………………………………
47
2-2-15)استراتژی های تحول سازمانی……………………………………………………………………………………………………….
48
2-2-15-1)سطوح تغییر در نیروی انسانی……………………………………………………………………………………………..
49
2-16)سیر تحولات الکترونیکی………………………………………………………………………………………………………………….
50
2-17)چالش های تحول الکترونیکی …………………………………………………………………………………………………………
51
2-2-18)مزیت های بانکداری الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………..
52
2-2-19)مدیریت ارتباط بامشتری در نظام مؤسسات مالی و خدماتی……………………………………………………………
52
2-2-20)محرک های راهبردی توسعه بانکداری الکترونیک…………………………………………………………………………..
54
2-2-21)چالش های توسعه بانکداری الکترونیک………………………………………………………………………………………..
55
2-3) پيشينه تحقيق…………………………………………………………………………………………………………………………………..
56
2-3-1) تحقيقات داخلي………………………………………………………………………………………..
56
2-3-2) تحقيقات خارجي……………………………………………………………………………………………………………………..
58
فصل سوم: روش شناسي تحقيق
3-1) مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………
61
3-2) روش تحقيق……………………………………………………………………………………………………………………………………
61
3-3) جامعه
