
ب
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………………………1
فصل اول – کلیات پژوهش.
1-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………..3
1-2- بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………… 4
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ………………………………………………………………………………………………………..5-4
1-4- اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………… 5
1-5- سوالهای پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………6-5
1-6- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش ………………………………………………………………………………………..9-6
فصل دوم – ادبیات پژوهش
2- الف) مبانی نظری پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………11
2-1- گردشگری و گردشگر …………………………………………………………………………………………………………………..11
2-2- تاریخچه ی گردشگری در جهان …………………………………………………………………………………………………..12-11
2-3- تاریخچه ی گردشگری در ایران …………………………………………………………………………………………………..13-12
2-4- محیط جغرافیایی و برنامه ریزی گردشگری………………………………………………………………………………………14-13
2-5- انواع گردشگری………………………………………………………………………………………………………………………….14
2-6- اشکال گردشگری……………………………………………………………………………………………………………………23-14
2-6- 1- گردشگری تفرح و تفرج(تعطیلات) ………………………………………………………………………………………………. 15
2-6-2- گردشگری درمانی……………………………………………………………………………………………………………………15
2-6-3- گردشگری فرهنگی…………………………………………………………………………………………………………………..16
2-6-4- گردشگری سیاسی…………………………………………………………………………………………………………………….16
2-6-5- گردشگری تجاری و بازرگانی………………………………………………………………………………………………………..16
2-6-6- گردشگری ورزشی……………………………………………………………………………………………………………….17-16
2-6-7- گردشگری روستایی یا توریسم مزرعه……………………………………………………………………………………………..17
2-6-8- گردشگری نوستالژیک………………………………………………………………………………………………………………..17
2-6-9- اکوتوریسم یا بوم گردی……………………………………………………………………………………………………………….18
2-6-10-گردشگری مذهبی…………………………………………………………………………………………………………………….18
2-6-11- گردشگری ماجراجویانه…………………………………………………………………………………………………………….18
ج
عنوان صفحه
2-6-12-گردشگری اجتماعی یا توریسم اجتماعی…………………………………………………………………………………………….18
2-6-13- گردشگری قومی……………………………………………………………………………………………………………………..19
2-6-14-گردشگری فضا………………………………………………………………………………………………………………………..19
2-6-15- گردشگری الکترونیکی……………………………………………………………………………………………………………..19
2-6-16-گردشگری مجازی…………………………………………………………………………………………………………………….20
2-6-17-گردشگری بیابانی……………………………………………………………………………………………………………………..20
2-6-18- گردشگری آموزشی ؛ علمی ؛ گردهمایی……………………………………………………………………………………………21
2-6-19-گردشگری کار…………………………………………………………………………………………………………………………21
2-6-20-گردشگری هنری………………………………………………………………………………………………………………………21
2-6-21- گردشگری پزشکی……………………………………………………………………………………………………………………21
2-6-22-.. گردشگری پایدار………………………………………………………………………………………………………………22-21
2-6- 23- گردشگری پایدار شهری……………………………………………………………………………………………………………22
2-6- 24- گردشگری پایدار روستایی…………………………………………………………………………………………………….23-22
2-7-توریسم …………………………………………………………………………………………………………………………………….23
2-8- اشکال مختلف توریسم……………………………………………………………………………………………………………………23
2-9- اهمیت توریسم ………………………………………………………………………………………………………………………24-23
2-10- تاثیر آب و هوا بر آینده توریسم ………………………………………………………………………………………………………24
2-11- عواملی که بر آینده توریست ها موثر خواهد بود …………………………………………………………………………………….25
2-12- کاربرد اقتصاد درگردشگری……………………………………………………………………………………………………….27-26
2-13- صنعت گردشگری………………………………………………………………………………………………………………………. 27
2-14- دیدگاهی از مخالفین………………………………………………………………………………………………………………..28-27
2-15- سیستمهای گردشگری…………………………………………………………………………………………………………………..28
2-16عوامل موثربر رونق صنعت گردشگری…………………………………………………………………………………………….32-31
2-17- تاثیر گردشگری بر اقتصاد ( مولفه اقتصادی )………………………………………………………………………………….33-32
2-18- تاثیر گردشگری بر اشتغال ( مولفه اقتصادی )……………………………………………………………………………………….33
2-19- تاثیر گردشگری بر قیمتها ( مولفه اقتصادی )………………………………………………………………………………………..35
2-20- تاثیر گردشگری بر بودجه عمومی ( مولفه اقتصادی ) …………………………………………………………………………36-35
2-21- اثرات اجتماعی و فرهنگی گردشگری ( مولفه اجتماعی ) ………………………………………………………………………….36
2-22- اثرات زیست محیطی گردشگری ( مولفه زیست محیطی………………………………………………………………………..37-36
د
عنوان صفحه
2-23- مولفه اعتقادی گردشگری درکتابهای روزجهانگردی وصنعت گردشگری ………………………………………………….40-39
2-24- مولفه اجتماعی – فرهنگی گردشگری……………………………………………………………………………………………41-40
2-25- مولفه های فرهنگی و هنری گردشگری …………………………………………………………………………………………….42
2-26- جاذبه های فرهنگی ……………………………………………………………………………………………………………………46
2-27- دولتها به دلایل گوناگون به موضوع توریسم وارد می شوند ………………………………………………………………………48
2-28- مولفه های مذهبی ( توریست های مذهبی ) …………………………………………………………………………………………48
2-29- مولفه های ورزشی
