
………………………………………………………………………………… 19
تربیت جنسی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 19
نظریه های تربیت جنسی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 21
الف ) تربیت جنسی در ادیان ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 21
دیدگاه حذفی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 21
دیدگاه اثباتی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 22
دیدگاه اسلام ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………22
ب ) نظریه های اخلاقی و تربیت جنسی ………………………………………………………………………………………………………………………… 25
ج) نظریه های روانشناسی و تربیت جنسی……………………………………………………………………………………………………………………… 25
آموزش جنسی به منزله محور اصلی تربیت جنسی ……………………………………………………………………………………………………….. 28
اضطراب ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 29
مولفه های اضطراب …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..30
انواع اضطراب ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 31
نظریه های اضطراب …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..32
نظریه های زیست شناسی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………32
نظریه های روانکاوی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………33
نظریه های رفتاری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….34
نظریه های شناختی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 35
نظریه های انسان گرایان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 36
مروری بر تحقیقات پیشین ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..37
الف ) پژوهش های داخلی تربیت جنسی ………………………………………………………………………………………………………………………..37
د ) پژوهش های خارجی تربیت جنسی …………………………………………………………………………………………………………………………..40
الف ) پژوهش های داخلی اضطراب ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 43
ب ) پژوهش های خارجی اضطراب ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 44
فصل سوم روش اجرای پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 46
جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 47
نمونه ها و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 47
طرح پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 47
خلاصه شیوه ی اجرای آموزش تربیت جنسی به مادران ……………………………………………………………………………………………….. 47
زمان و مکان برگزاری جلسات آموزشی ………………………………………………………………………………………………………………………….. 48
ابزار پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 49
پایایی آزمون …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 49
شیوه تجزیه تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 50
فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش …………………………………………………………………………………………………………….. 51
یافته های توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 52
یافته های استنباطی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 54
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 61
فرضیه اصلی پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 62
فرضیه فرعی اول ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 63
فرضیه فرعی دوم ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 63
نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 64
محدودیت ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 64
پیشنهادات ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 64
پیشنهادات پژوهشی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 64
پیشنهادات کاربردی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 65
منابع ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 66
پیوست(1) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 73
پیوست(2) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 87
پیوست ( 3 ) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 89
مقدمه
مراحل زندگی کودک از تولد تا جوانی به چند مرحله تقسیم می شود . شناسایی هر یک از این مراحل و پی بردن به خصوصیات کودک در هر سنی انتظارات والدین را از کودکان مشخص می نماید . در نتیجه والدین پس از شناسایی هر مرحله می توانند به طور مناسب تری با کودکان رفتار نمایند. 1- مرحله تولد تا پنج سالگی 2- مرحله آموزشگاهی 3- مرحله نوجوانی (شفیع آبادی،1370(.
اصطلاح نوجوانی1 به معنای « رسیدن به بزرگسالی » است . شروع آن با بلوغ است و با عهده دار شدن مسئولیتهای بزرگسالی پایان می یابد . واژه بلوغ2 به اولین مرحله ی نوجوانی اطلاق می شود ، یعنی آن
