
فهرست مطالب
__________________________________________________________
عناوین صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………..2
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..2
بیان مساله……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………3
اهداف پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..7
اهمیت و ضرورت………………………………………………………………………………………………………………………………………………….8
فرضیات………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..8
تعاریف………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..11
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………..14
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………15
معنویت………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………15
هوش و انواع آن…………………………………………………………………………………………………………………………………………………17
هوش معنوی به عنوان نوع مستقلی از هوش…………………………………………………………………………………………………..17
ارائه الگوی ساده برای ارتباط انواع هوش………………………………………………………………………………………………………..19
تعاریف، تبیین ها و مدل های هوش معنوی…………………………………………………………………………………………………….22
هوش معنوی زوهر و مارشال…………………………………………………………………………………………………………………………….24
مبانی رشدی هوش معنوی……………………………………………………………………………………………………………………………….42
هوش معنوی در برنامه درسی………………………………………………………………………………………………………………………….44
آرمان ها و اهداف برنامه درسی معنوی……………………………………………………………………………………………………………46
أ
__________________________________________________________
عناوین صفحه
شیوه های تقویت هوش معنوی………………………………………………………………………………………………………………………46
تعریف و ماهیت تفکر انتقادی…………………………………………………………………………………………………………………………47
مقایسه تفکر انتقادی با تفکر عادی………………………………………………………………………………………………………………..52
تفکر نقادانه از دیدگاه قرآن……………………………………………………………………………………………………………………………53
نظریه های یادگیری همسو با تفکر……………………………………………………………………………………………………………….54
الگوی کامل تفکر نقادانه……………………………………………………………………………………………………………………………….56
پیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………………………………….57
عوامل مؤثر بر پیشرفت………………………………………………………………………………………………………………………………….58
پیشینه داخل کشور………………………………………………………………………………………………………………………………………..61
پیشینه خارج کشور…………………………………………………………………………………………………………………………………………70
فصل سوم: روش شناسی پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………..77
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..78
جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….78
روش و حجم نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………78
روش گرد آوری داده ها………………………………………………………………………………………………………………………………..79
ابزار پژوهش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..79
سنجش روایی ابزارهای اندازه گیری…………………………………………………………………………………………………………….79
روش تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………………………………………..82
فصل چهارم:یافته های پژوهشی تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………….83
ب
_________________________________________________________
عناوین صفحه
__________________________________________________________
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………84
تجزیه وتحلیل فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….85
بررسی نورمال بودن توزیع متغیرها…………………………………………………………………………………………………………….86
نتایج توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….86
خرده مقیاس های هوش…………………………………………………………………………………………………………………………..88
خرده مقیاس های مهارت های تفکر………………………………………………………………………………………………………..89
تجزیه و تحلیل فرضیه ها………………………………………………………………………………………………………………………….90
فرضیه اول…………………………………………………………………………………………………………………………………………………90
فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………………….92
فرضیه سوم………………………………………………………………………………………………………………………………………………..94
فرضیه چهارم……………………………………………………………………………………………………………………………………………..96
فرضیه پنجم………………………………………………………………………………………………………………………………………………97
فرضیه ششم………………………………………………………………………………………………………………………………………………97
فرضیه هفتم……………………………………………………………………………………………………………………………………………100
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات……………………………………………………………………………………..101
محدودیت ها …………………………………………………………………………………………………………………………………………..104
پیشنهادات
