محل سکونت، اعتبار سازه

دانلود پایان نامه ارشد

فصل سوم چهارچوب نظري 53
مقدمه 54
3-1- نظريه يادگيري اجتماعي ايکرز 54
3-1-1- مفاهيم نظريه يادگيري اجتماعي 57
3-1-1-1- پيوند افتراقي 57
3-1-1-1-1- ارتباط بين پيوند افتراقي و ديگرنظريهها 58
3-1-1-2- تعاريف 58
3-1-1-2- 1- ارتباط بين تعاريف و ديگر نظريهها 60
3-1-1-3- تقويت افتراقي 61
3-1-1-3-1- ارتباط بين تقويت افتراقي و ديگر نظريهها 62
3-1-1-4- تقليد 63
3-1-1-4-1- ارتباط بين تقليد و ديگر نظريه‌ها 64
3-1-2- فرايند نظريه يادگيري اجتماعي 64
3-1-3-تقلب/عدم صداقت علمي و يادگيري اجتماعي 66
3-2- نتيجهگيري 67
3-3- فرضيههاي تحقيق 68
3-3-1- فرضيه اصلي 68
3-3-2- فرضيههاي فرعي 68
فصل چهارم روش 69
4-1- روش پژوهش و ابزار گردآوري دادهها 70
4-2- جامعه آماري 70
4-3- حجم نمونه 70
4-4- روش نمونهگيري 70
4-5- اعتبار و پايايي ابزار سنجش 71
4-5-1- اعتبار سازه نظري مقياس تقلب علمي 71
4-5-2- اعتبار سازه‌ تجربي مقياسهاي يادگيري اجتماعي 71
4-5-2-1- تحليل عاملي تاييدي مرتبه اول 72
4-5-2-1-1- تحليل عاملي تاييدي مرتبه اول پيوند افتراقي 75
4-5-2-1-2- تحليل عاملي تاييدي مرتبه اول تعاريف 76
4-5-2-1-3- تحليل عاملي تاييدي مرتبه اول متغيرهاي تقويتي افتراقي 77
4-5-2-1-4- تحليل عاملي تاييدي مرتبه اول تقليد 79
4-6- پايايي ابزار سنجش 80
4-7- تصريح مفاهيم و سنجش متغيرها 80
4-7-1- تقلب علمي 80
4-7-1-1- تقلب در امتحان 81
4-7-1-2- تقلب در تکاليف درسي 81
4-7-1-3- سرقت علمي 81
4-7-1-4- جعل علمي 82
4-7-1-5- تحريف علمي 82
4-7-1-6- تسهيل تقلب براي ديگران 82
4-7-2- يادگيري اجتماعي 83
4-7-2-1- پيوند افتراقي 84
4-7-2-2- تعاريف 84
4-7-2-3- تشويق 86
4-7-2-4- عکسالعمل 86
4-7-2-5- بازدارندگي 87
4-7-2-6- پاداش 87
4-7-2-7- تقليد 88
4-8- هم‌ارز کردن 88
4-9- بههنجار کردن دادهها 89
4-10- تکنيک تجزيه و تحليل دادهها 89
4-11- مسائل اخلاقي 89
فصل پنجم توصيف دادهها 91
5-1- توصيف متغيرهاي زمينهاي 92
5-1-1- توصيف پاسخگويان برحسب جنسيت 92
5-1-2- توصيف پاسخگويان برحسب مقطع تحصيلي 92
5-1-3- توزيع پاسخگويان برحسب معدل به تفکيک جنسيت 93
5-1-4- توزيع پاسخگويان برحسب دوره تحصيلي به تفکيک جنسيت 93
5-1-5- توزيع پاسخگويان برحسب گروههاي سني به تفکيک جنسيت 94
5-1-6- توزيع پاسخگويان برحسب وضعيت تأهل به تفکيک جنست 94
5-1-7- توزيع پاسخگويان برحسب محل سکونت به تفکيک جنسيت 95
5-1-8- توزيع پاسخگويان برحسب دانشکده به تفکيک جنسيت 95
5-2- توصيف متغيرهاي اصلي تحقيق 96
5-2-1- توصيف ابعاد تقلب علمي (متغير وابسته) 96
5-2-1-1- توصيف گويههاي بعد تقلب امتحاني 96
5-2-1-2- توصيف گويههاي بعد تقلب در تکاليف درسي 98
5-2-1-3- توصيف گويههاي بعد سرقت علمي 100
5-2-1-4- توصيف گويه هاي بعد جعل علمي 102
5-2-1-5- توصيف گويههاي بعد تحريف علمي 104
5-2-1-6- توصيف گويههاي بعد تسهيل تقلب براي ديگران 106
5-2-2- توزيع تقلب علمي پاسخگويان بر حسب جنسيت 108
5-2-3- توصيف متغيرهاي يادگيري اجتماعي (متغير مستقل) 109
5-2-3-1- توزيع ابعاد متغير پيوند افتراقي 109
5-2-3-1-1- توزيع گويههاي بعد کيفيت هنجاري- مولفه نگرش دوستان 109
5-2-3-1-2- توزيع گويههاي بعد ارتباطي- تعداد دوستان 111
5-2-3-1-3- توزيع گويههاي بعد ارتباطي- مولفه ميزان ارتباط با دوستان 113
5-2-3-2- توزيع ابعاد متغير عکسالعمل 115
5-2-3-2-1- توزيع گويههاي بعد عکس العمل- شدت عکس العمل دوستان 115
5-2-3-3- توزيع متغير تشويق 118
5-2-3-3-1- توزيع گويههاي بعد تشويق- تشويق دوستان 118
5-2-3-4- توزيع ابعاد متغير بازدارندگي 120
5-2-3-4-1- توزيع گويههاي بعد بازدارندگي- مؤلفه بازدارندگي رسمي قطعيت 120
5-2-3-4-2- توزيع گويه هاي بعد بازدارندگي- مؤلفه بازدارندگي غير رسمي قطعيت 122
5-2-3-5- توزيع ابعاد متغير پاداش 124
5-2-3-5-1- توزيع گويههاي متغير پاداش- مولفه تقويت کنندههاي اجتماعي و غير اجتماعي مثبت 124
5-2-3-6- توزيع ابعاد متغير تعاريف 126
5-2-3-6-1- توزيع گويههاي ابعاد متغير تعاريف 126
5-2-3-7- توزيع متغير تقليد 129
5-2-3-7-1- توزيع گويههاي متغير تقليد- مؤلفه تقليد از ديگران مهم 129
5-2-4- جداول تقاطعي 131
5-2-4-1- توزيع ميزان تقلب علمي بر حسب دانشکده 131
5-2-4-2- توزيع ميزان تقلب علمي بر حسب دوره تحصيلي 132
5-2-4-3- توزيع ميزان تقلب علمي بر حسب ترم تحصيلي 132
5-2-4-4- توزيع ميزان تقلب علمي بر حسب معدل تحصيلي 133
5-2-4-5- توزيع ميزان تقلب علمي بر حسب محل سکونت 134
5-2-5- ماتريس ضرايب همبستگي متغيرهاي مستقل و وابسته 135
فصل ششم تحليل دادهها 137
6-1- آزمونهاي تفاوت معنيداري 138
6-1-2- آزمون تفاوت معنيداري برحسب متغيرهاي زمينهاي 138
6-1-2-1- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب جنسيت 138
6-1-2-2- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب گروه سني 139
6-1-2-3- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب دانشکده 140
6-1-2-3-1- تفاوت ميانگين تقلب علمي برحسب دانشکده با استفاده از آزمون Tukey 141
6-1-2-4- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب دوره تحصيلي 142
6-1-2-5-آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب مقطع تحصيلي 143
6-1-2-6- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب ترم تحصيلي 144
6-1-2-6-1- تفاوت ميانگين تقلب علمي برحسب ترم تحصيلي با استفاده از آزمون Tukey 145
6-1-2-7- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب معدل 146
6-1-2-7-1- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب معدل با استفاده از آزمون Tukey 146
6-2- مدليابي معادلات ساختاري 147
6-2-1- آزمون فرضيهها با استفاده از مدل معادلات ساختاري 147
6-2-1-1- ارزيابي نيکويي برازش مدل ساختاري تحقيق در کل نمونه 148
6-2-1-2- نتايج آزمون مدل ساختاري تحقيق در کل نمونه 149
6-2-2- مدل ساختاري يادگيري اجتماعي به تفکيک جنسيت 152
6-2-2-1- ارزيابي نيکويي برازش دو مدل تدوين شده براي دانشجويان پسر و دانشجويان دختر 152
6-2-2-2- نتايج آزمون مدل ساختاري براي دانشجويان پسر و دانشجويان دختر 152
فصل هفتم نتيجهگيري 157
7-1- بحث و نتيجهگيري 158
7-2- دلالتهاي سياستي نظريه يادگيري اجتماعي در پيشگيري از تقلب علمي 165
7-3- محدوديتهاي تحقيق 166
7-4- پيشنهادهاي پژوهشي تحقيق 167
منابع 168
پيوستها 174

فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 1-1- نوعشناسي و دستهبندي تقلب علمي 16
جدول 4-1- روش نمونه‌گيري تحقيق 71
جدول 4-2- ضرايب آلفاي کرونباخ مقياس تحقيق 80
جدول 4- 3- مصاديق ثابت تقلب علمي 83
جدول 5-1- توزيع فراواني و درصدي پاسخگويان برحسب جنسيت 92
جدول 5-2- توزيع فراواني و درصدي پاسخگويان برحسب مقطع تحصيلي به تفکيک جنسيت 92
جدول 5-3- توزيع فراواني و درصدي پاسخگويان برحسب معدل به تفکيک جنسيت 93
جدول 5-4- توزيع فراواني و درصدي پاسخگويان برحسب دوره تحصيلي به تفکيک جنسيت 93
جدول 5-5- توزيع پاسخگويان برحسب گروههاي سني به تفکيک جنسيت 94
جدول 5-6- توزيع فراواني و درصدي پاسخگويان برحسب وضعيت تاهل به تفکيک جنسيت 94
جدول 5-7- توزيع فراواني و درصدي پاسخگويان برحسب محل سکونت به تفکيک جنسيت 95
جدول 5-8- توزيع فراواني و درصدي پاسخگويان برحسب دانشکده به تفکيک جنسيت 95
جدول 5-9- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري (مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعد تقلب در امتحان 96
جدول 5-10- توزيع نمرات بعد تقلب در امتحان 97
جدول 5-11- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعدتقلب در تکاليف درسي 98
جدول 5-12- توزيع نمرات بعد تقلب در تکاليف درسي بر حسب جنسيت 99
جدول 5-13- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعد سرقت علمي 100
جدول 5-14- توزيع نمرات بعد سرقت علمي بر حسب جنسيت 101
جدول 5-15- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعد جعل علمي 102
جدول 5-16- توزيع نمرات بعد جعل علمي بر حسب جنسيت 103
جدول 5-17- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري (مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعد تحريف علمي 104
جدول 5-18- توزيع نمرات بعد تحريف علمي بر حسب جنسيت 105
جدول 5-19- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري (مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعد تسهيل تقلب براي ديگران 106
جدول 5-20- توزيع نمرات بعد تسهيل تقلب براي ديگران بر حسب جنسيت 107
جدول 5-21- توزيع نمرات بعد تقلب علمي بر حسب جنسيت 108
جدول 5-22- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعد کيفيت هنجاري- مولفه نگرش دوستان 109
جدول 5-23- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويه هاي بعد ارتباطي- تعداد دوستان 111
جدول 5-24- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويه هاي بعد ارتباطي- مولفه ميزان ارتباط با دوستان 113
جدول 5-25- توزيع نمرات بعد پيوند افتراقي بر حسب جنسيت 114
جدول 5-26- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعد عکس العمل- شدت عکس العمل دوستان 115
جدول 5-27- توزيع نمرات بعد عکس العمل بر حسب جنسيت 117
جدول 5-28- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويههاي بعد تشويق-تشويق دوستان 118
جدول 5-29- توزيع نمرات بعد تشويق بر حسب جنسيت 119
جدول 5-30- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويه هاي بعد بازدارندگي- مؤلفه بازدارندگي رسمي قطعيت 120
جدول 5-31- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويه هاي بعد بازدارندگي- مولفه بازدارندگي غيررسمي قطعيت 122
جدول 5-32- توزيع نمرات بعد بازدارندگي بر حسب جنسيت 123
جدول5-33- توزيع فراواني،درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي)گويههاي بعدپاداش- مولفه تقويت کنندههاي اجتماعي و غيراجتماعي مثبت 124
جدول 5-34- توزيع نمرات بعد پاداش بر حسب جنسيت 125
جدول 5-35- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويههاي ابعاد متغير تعاريف 126
جدول 5-36- توزيع نمرات متغير تعاريف بر حسب جنسيت 128
جدول 5-37- توزيع فراواني، درصدي و شاخصهاي آماري(مرکزي و پراکندگي) گويههاي تقليد- مولفه تقليد از ديگران مهم 129
جدول 5-38- توزيع نمرات بعد تقليد بر حسب جنسيت 130
جدول 5-39- توزيع ميزان تقلب علمي برحسب دانشکده 131
جدول 5-40- توزيع ميزان تقلب علمي برحسب دوره تحصيلي 132
جدول 5-41- توزيع ميزان تقلب علمي برحسب ترم تحصيلي 132
جدول 5-42- توزيع ميزان تقلب علمي برحسب معدل تحصيلي 133
جدول 5-43- توزيع ميزان تقلب علمي برحسب محل سکونت فعلي 134
جدول 5-44- ماتريس ضرايب همبستگي متغيرهاي مستقل و وابسته 135
جدول 6-1- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب جنسيت 138
جدول 6-2- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب گروه سني 139
جدول 6-3- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب دانشکده 140
جدول 6-4- تفاوت ميانگين تقلب علمي برحسب دانشکده با استفاده از آزمون Tukey 141
جدول 6-5- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب دوره تحصيلي 142
جدول 6-6- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب مقطع تحصيلي 143
جدول 6-7- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب ترم تحصيلي 144
جدول 6-8- تفاوت ميانگين تقلب علمي برحسب ترم تحصيلي با استفاده از آزمون Tukey 145
جدول 6-9- آزمون تفاوت ميانگين تقلب علمي و ابعاد آن برحسب معدل 146
جدول 6-10- تفاوت ميانگين تقلب علمي برحسب معدل با استفاده از آزمون Tukey 146
جدول 6-11- شاخصهاي برازندگي مدل تحقيق در کل نمونه 148
جدول 6-12- مقادير برآورد شده مدل معادلات

پایان نامه
Previous Entries منبع پایان نامه با موضوع همبستگي، مقادير، رگرسيون Next Entries کارکردها و اهداف، فلسفه اخلاق، حوزه آموزش