پایان نامه رایگان درمورد آمیخته بازاریابی، صنعت گردشگری، استان گیلان، برج میلاد

دانلود پایان نامه ارشد

سرويس بهداشتي، مهمانپذير و فضاي باز است.
بقعه امامزاده هاشم- رشت
اهمیت گردشگري روستاي امامزاده هاشم، مديون طبيعت بکر و زيارتگاه هاشم بن محمد از نوادگان علي‏بن‏ابي‏طالب (ع) است. زيارتگاه امامزاده هاشم، در بلندترين نقطه روستا با مساحت 7500 مترمربع ساخته شده است. اين بنا در زمان جنگ جهاني اول و قيام ميرزا کوچک خان جنگلي آسيب فراوان ديده بود که بعدها مورد بازسازي اساسي قرار گرفت. لذا بافت قديمي و اصلي بقعه از ميان رفته است.

موزه میراث روستایی – رشت

موزه میراث روستایی گیلان اولین اکو موزه ای است که در رابطه با معرفی تاریخچه و نوع فرهنگ و زندگی مردم در فضای باز ایجاد شده است. در این موزه معیشت ، کار ، مسکن ، صنایع دستی و انواع فضاهایی که در یک حوزه خانوادگی وجود دارد بازسازی و به نمایش در آمده است.

 
باغ محتشم (پارک شهر) – رشت

یکی از جاذبه های توریستی شهر رشت باغ محتشم (پارک شهر) است که به همراه عمارت کلاه فرنگی که در میان این باغ جای گرفته، در زمان « محمد صادق خان اكبر سردار محتشم » ملقب به سردار معتمد که از مالکان و متمولان طراز اول ایران در عصر ناصری و اجاره دار گمرکات شمال ایران بود ساخته شده است.
 
قلعه رودخان – فومن

در قسمتی از ارتفاعات پوشیده از درخت شهرستان سرسبز فومن در جنوب غربی استان گیلان ، بقایای دژ مستحکم و عظیمی خود نمایی می ‌کند که هیبت و صلابت آن هر بیننده‌ ای را مسحور و متحیر می ‌سازد. قلعه رودخان که مدت ها مرکز فرمانروایان گیلان بوده است از بزرگ ترین و با عظمت ‌ترین دژهای نظامی گیلان و حتی ایران به شمار می ‌آید.

روستای ماسوله-فومن
ماسوله نمونه‌ای اصيل از روستاهای ايرانی است كه با معماری پلكانی و مصالح خشتی پشت به كوهستان تالش داده است و رودخانه ماسوله رودخان كه از كوههای مرتفع اطراف روستا و از به هم پيوستن چشمه‌ها و جويبارها تشكيل می شود از دره پايين ماسوله می گذرد.
 
مناره گسکر (مناره بازار) – صومعه سرا

مناره گسکر [Gasker] : در سر راه يك جاده قديمي معروف به شاه عباسي واقع شده و يادآور مناره‌هاي عظيم سلجوقي در ديگر نقاط ايران است. این مناره که از آجر و ملات و گچ ساخته شده است با ارتفاع 25 متري در زمان سالم بودن خود يکي از عجايب معماري استان گيلان قلمداد مي شد، زيرا بندرت بناي مرتفعي در هواي باراني گيلان استقامت و پايداري در مقابل عوامل جوي را از خود نشان مي دهد.

کاخ میان پشته – بندر انزلی

كاخ موزه میان پشته كه در میان باغ دلگشایی با درختهای نارنج و سرو محصور شده از يک سو مشرف به دريا است و هم اکنون در اختيار نيروي دريايي است .کاخ ميان پشته پس از آتش سوزي کاخ «خوشتاريا»، در سال 1310 به دستور رضاشاه و به دست مهندسان ایرانی در شرق آن ساخته شده است.
 
تالاب انزلی – بندر انزلی
تالاب انزلی که یک تالاب بین المللی است، به دلیل ویژگی های طبیعی و خصوصیات حیاتی آن از زیباترین مناظر آبی گیلان است. گلهای نیلوفر آبی که غنچه ها و برگهای آن سر از آب برآورده و سطح وسیعی از تالاب را پوشانده اند .

 
غار آویشوی – ماسال

غار آویشوی از بزرگترين غارهاي گيلان و در نوع خود يکي از کم نظيرترين غارها در سطح کشور است.
در شهرستان ماسال بیش از 17 غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگترین آنها غار آویشو است که در ارتفاع یک هزار و 300 متری از سطح دریا و بین مناطقی همچون تائی بنه، انده چو و خماسون در بستر دره ای کم آب قرار دارد.

 
آبشار ویسادار – رضوانشهر

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است.
این آبشار به معنی “سایه درخت بید” است که در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و همچون نگینی در دل جنگلهای زیبای این منطقه می درخشد.

 
آرامگاه سید شرفشاه – رضوانشهر

سيد شرفشاه ، شاعر و عارف نامدار گيلانی و نخستین شاعری است که به گیلکی شعر گفته ، اشعاري از وي به زبان گيلکي و تالشي در مجموعه اي به نام ديوان پير شرفشاه جمع آوري شده است.

کاخ های سردار امجد (آق اولر) – تالش

منطقه آق اولر كه در ييلاقات و كو هستان هاي شهرستان تالش واقع شده، از مكانهايي است كه طبيعت و مناظر بكر و دست نخورده دارد. در این منطقه مجموعه کاخهاي ييلاقي سردار امجد، معروف به کاخهاي آق اولر که متعلق به دوران قاجاريه است به چشم می خورد.

 
پارک جنگلی و ساحل گیسوم – تالش

یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم ،سواحل زیبای دریای گیسوم و جاده جنگلی منتهی با آن است. مسیری بسیار زیبا و دیدنی که با درختان سر به فلک کشیده و تونل مانند حیرت هر بیننده ای را بر می انگیزد.

 
آبشار لاتون (لوندویل) – آستارا

آبشار لاتون از بزرگترين آبشارهاي طبيعي ايران با طبيعتي منحصر به فرد به شمار مي رود. ارتفاع تقریبی آبشار لاتون 100 متر می‌باشدکه بلندترین آبشار استان گیلان است. مسیر صعود آبشار، تپه‌هایی جنگلی و بسیار زیباست که در طول مسیر چشمه‌های فراوانی با آبی خنک و نوشیدنی دیده می‌شود .

 
گردنه حیران – آستارا

حیران ، نام روستایی است در شهرستان آستارا که به دلیل زیبایی طبیعی آن ، به عنوان یکی از منطقه‌ های نمونه گردشگری در ایران به شمار می ‌رود. از مهمترین جاذبه ‌های گردشگری این روستا ، مسیر رویایى و زیباى گردنه حیران است که از یک طرف مشرف به کوه هایى است که پوشیده از جنگل هاى انبوه است و از طرف دیگر مشرف به دره اى نه چندان عمیق که از میان آن رود ارس عبور مى کند و تعیین کننده مرز ایران و آذربایجان است . گردنه حیران تقریباً بیشتر مواقع در زیر ابرى از مه پنهان است . (همان منبع)

2-4) پیشینه تحقیق
2-4-1) پیشینه داخلی

«توسعه اقتصادی گردشگری مبتنی بر الگوی آمیخته بازاریابی (مورد مطالعه: شهرستان قزوین)»، عنوان پژوهشی است که آچاک و همکاران در سال 1393، انجام دادند. در این تحقیق سعی بر این بوده است تا با شناسایی توانمدی های گردشگری شهرستان قزوین از طریق ماتریش سوات، شناخت جامعی از دارایی های موجود در این زمینه به دست آید و با بررسی تطبیقی این توانمندی ها با الگوی آمیخته بازاریابی گردشگری، ماتریسی از هماهنگی و همپوشانی این دو رویکرد حاصل شده سپس با تکنیک تاپسیس فازی، اولیت بندی عناصر آمیخته، بررسی گردد. نتایج نشان دادند که عناصر به دست آمده به ترتیب اولویت شامل: فرآیندها و برنامه ها، مردممکارمندان، مشارکت/شخصی سازی، مکان و توزیعات، شواهد فیزیکی/بسته بندی، ترفیعات/تشویقات، محصول و قیمت می باشد که می توان با استفاده از این عناصر و با به کارگیری رویکری نظام مند، اقتصاد گردشگری شهرستان قزوین را توسعه داد (آچاک و همکاران، 1393).

«رتبه بندی آمیخته بازاریابی در گردشگری مقاصد مذهبی ایران با استفاده از فنون MADM مطالعه موردی: مشهد مقدس»، عنوان پژوهشی است که مهدوی و ظریف در سال 1392، انجام دادند. در این پژوهش به دنبال رتبه بندی متغیرهای قابل کنترل (آمیخته بازاریابی) گردشگری مدهبی جهت حصول مزیت رقابتی پایدار به عنوان یکی از راهکارهای جدی استفاده از توانمندی ها و قابلیت های بازاریابی همه جانبه آن هستیم. پژوهش حاضر از طریق فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، به دنبال رتبه بندی عناصر آمیخته بازاریابی در گردشگری مذهبی ایران و همچنین رتبه بندی مولفه های هر یک از عناصر است. نتیجه این بود که مولفه قیمت، افراد، خدمات گردشگری، ترفیع، مکان به ترتیب دارای بیشترین اولویت هستند (مهدوی و ظریف، 1391).

«آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری»، عنوان پژوهشی است که امین بیدختی و همکاران، در سال 1389 انجام دادند. هدف پژوهش بررسی نقش راهبردی عناصر آمیخته بازاریابی در ارتقای جایگاه صنعت گردشگری استان سمنان براساس مفهوم چرخه حیات مناطق گردشگری از دیدگاه بوهالیس می باشد. نتایج تحلیل های آماری نشان داد که تمامی عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری بر ارتقای جایگاه و توسعه این صنعت تاثیرگذار می باشند (امین بیدختی و همکاران، 1389).

«نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری»، عنوان پژوهشی است که امین بیدختی و نظری در سال 1388، انجام دادند. این پژوهش نقش بازاریابی را در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان مورد توجه قرار داده و در این راستا پنج عامل؛ تعدیل سیاست گذاری های کلان کشوری، توسعه ساختارهای زیربنایی، توجه به جاذبه های گردشگری، فعالیت های تبلیغاتی و تنظیم راهبردها بر اساس توزیع جاذبه ها که به نظر می رسد که با توسعه صنعت گردشگری استان سمنان مرتبط باشند به عنوان ابعاد موضوع مطرح شد. نتایج نشان داد که تمامی عوامل تاثیرگذار که در این پژوهش مطرح شده اند در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان موثرند (امین بیدختی و نظری، 1388).

«بررسی رضایتمندی بازدید کنندگان از عناصر آمیخته بازاریابی گردشگری برج میلاد»، عنوان پژوهشی است که باقری و همکاران (1393)، انجام دادند. با توجه به اهمیت روز افزون صنعت گردشگری و منافع آن، بسیاری از کشورها دست به اقدامات شایان توجه در جهت جذب گردشگران زده اند که نشان دهنده اهمیت بازاریابی در این صنعت است. این پژوهش که از نظر ماهیت توصیفب-تحلیلی و از نظر هدف کاربردی است، به بررسی رضایت بازدیدگنندگان از عناصر مختلف آمیته بازاریابی برج میلاد می پردازد. یافته های این پژوهش نشان می دهند که تفاوت معنی داری بین میانگین مولفه های آمیخته بازاریابی در برآوردن رضایت گردشگران برج میلاد وجود دارد و آنها به ترتیب از عناصر محصول، مکان و زمان، شواهد فیزیکی، کارکنان و ارتقا راضی و از عناصر قیمت و فرآیند این جاذبه ناراضی هستند. همچنین دیگر نتایج این پژوهش نشان می دهد که میزان رضایت بازدیدکنندگان مرد از بازدید کنندگان زن بیشتر بوده، بیشترین میزان رضایت از نظر درآمدی مربوط به بازدیدکنندگانی با درآمد بالاتر از 2میلیون تومان در ماه و کمترین میزان مربوط به افرادی با درآمد کمتر از 500 هزار تومان در ماه است. همچنین متغیرهای سن و میزان تحصیلات بازدیدکنندگان تاثیر چندانی بر میانگین رضایت آنها از آمیخته بازاریابی برج میلاد ندارد (باقری و همکاران، 1393).

2-4-2) پیشینه خارجی:

«سیاست های دولتی و بازاریابی گردشگری، مقایسه ای بر گردشگری در مورلیا، مکزیکو و آلکالا و اسپانیا» عنوان پژوهشی است که مارتینز و همکاران (2014)، انجام دادند. هدف این مطالعه بررسی سیاست های دولتی و بازاریابی گردشگری به عنوان فاکتورهای اساسی برای رقابت درخصوص جذب و حفظ گردشگر می باشد. پژوهش در شهرهای مرلا، مکزیکو، آلکالا و اسپانیا انجام گرفت. نتایج حاصل از پژوهش ایشان دلالت از این دارد که نتایج حاصل از پژوهش نشان دادند که سیاست های دولتی و بازاریابی گردشگری می توانند سبب بهبود کیفیت خدمت رسانی در صنعت گردشگری و بهبود کیفیت و امکانات رفاهی در مکان های گردشگری شوند و در نتیجه رقابت پذیری و موقعیت رقابتی شهرها را بهبود بخشند. بنابراین درک و شناخت عوامل اثرگذار بر موقعیت رقابتی شهرها در صنعت گردشگری می توانند جایگاه رقابتی شهر ها را بهبود بخشد لذا این عوامل که همانا سیاست های عمومی دولت و بازاریابی گردشگری هستند، بایستی به درستی مدیریت شوند (Martinez et al., 2014).

«تحلیل محتوا، به عنوان ابزار تحقیق برای بازاریابی، مدیریت و توسعه استراتژی های گردشگری»، عنوان پژوهشی است که ویتولادیتی (2014)، انجام داد. مقاصد گردشگری به طور مداوم با افزایش رقابت رو به رو هستند. بنابراین نیاز رو به رشدی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف محصول خود و نیز تفاوت های بالقوه محصولات احساس می شود. به منظور آشکار شدن این عناصر برای مدیران از طریق توزیع پرسشنامه های باز به بازدیدکنندگان داده های مفیدی برای تجزیه و تحلیل فراهم شد. تجزیه و تحلیل محتوا، به عنوان یک ابزار تحقیق برای مطالعه مقاصد گردشگری، است که به منظور حمایت از تلاش های سیاست گذاران گردشگری برای رفاه بیشتر گردشگران استفاده می

پایان نامه
Previous Entries پایان نامه رایگان درمورد آمیخته بازاریابی، استان گیلان، صنایع دستی، دریای خزر Next Entries پایان نامه رایگان درمورد داده ها و اطلاعات، صنعت گردشگری، توسعه گردشگری، توسعه صنعت گردشگری