پایان نامه رایگان درمورد آمیخته بازاریابی، استان گیلان، صنایع دستی، دریای خزر

دانلود پایان نامه ارشد

نیروی کار با اشتغال در این حوزه، قسمت عمده ای از درآمد در سطح ملّی و بین المللی را ایجاد می نماید. اسلام نیز فعالیت در بازار را به رسمیت شناخته و حتی آن را تشویق نموده و جایگاه خاصی برای آن قایل گردیده.
شیوه ای پسندیده برای کسب و کار: در آیه 29 سوره نساء، خداوند متعال مومنان را به تجارتی که منصفانه بوده و رضایت ظرفین را دربر داشته باشد توصیه نموده و از اکل مال دیگران به باطل نهی کرده است.
مایه عزت و بی نیازی از خلق و اتکاء به خدا: از دیدگاه معصومین (علیهم السلام) و براساس پارادایم توحیدی آموزه های دینی اسلام، انسان مومن حق ندارد جز در مقابل خالق بی همتای خود اظهار نیاز کند و خداوند نیز هدایت کننده مومنان است. امام علی (علیه السلام) می فرمایند: به کارهای تجاری بپردازید که آن، شما را از مال دیگران بی نیاز می کند و خداوند عزوجل، پیشه ور درستکار را دوست دارد.
نشانه خردمندی: کسی در بازار موفق است که با قدرت تحلیل و تدبیر، نسبت به تجزیه و تحلیل اقتصادی شرایط آن اقدام و از ذکاوت و زیرکی خاصی برخوردار باشد. تداوم فعالیت در بازار، بی تردید به دامنه معلومات و قدرت تحلیل و تدبیر او خواهد افزود. امام صادق (علیه اسلام) می فرمایند: تجارت کردن خرد را می افزاید.
سیره نبوی: اشتغال الگوهای اخلاقی، عقیدتی و انسانی به عملی خاص، انگیزه ای مهیج و پیش برنده برای فعالیت انسان های پیرو در آن زمینه بوده و نشانگر حرمت، موقعیت و اهمیت آن عمل در نزد فرد الگو می باشد (زمانیان و عزیزی، 1390).

2-2-6) رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی
برای تعیین ارتباط بین رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی، معیارهای مشخص کننده گرایش خریدار و عناصر آمیخته بازاریابی در انطباق با یکدیگر در یک ماتریس تجزیه و تحلیل می شوند. جدول زیر این انطباق را نشان می دهد. ساختار این ماتریس یک روش یکپارچه برای بازاریابی و ارتباط مستقیم بین گرایش خریدار (5V) و عناصر آمیخته بازاریابی (4P) است. بازاریابی بیان می دارد که هر محصول را می توان با یک مجموعه مجزای آمیخته بازاریابی تشریح کرد. با تخصیص منابع سازمانی به ارایه کالا ها و خدمات، چنین استراتژی در نهایت منجر به رسیدن به اهداف شرکت خواهد شد. مشتریان تلاش می کنند تا به یک شیوه منطقی کالاها و خدمات مئنظر خود را پیدا کنند. این فرآیند منبع یابی در نهایت باعث می شود مشتری به یک منبع خاص برای نهیه محصولات مراجعه کند. در این فرآیند، 5V، منبعی برای توانمندسازی خریدار در جهت انتخاب منطقی کالاها و خدمات عمل می کند. آمیخته بازاریابی در ستون ها و گرایش خریدار با 5V در ردیف ها آماده است. در ماتریس فعالیت های خریدار از چپ به راست جا به جا می گردد. این فرآیند به عنوان گرایش خریدار شناخته می شود. در آمیخته بازاریابی عرضه کننده باید دریابد گرایش خریدار برای هر خرید چگونه است (Masarrat, 2012).

2-3-1) استان گیلان و جاذبه های گردشگری آن
استان گیلان، از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت کلانشهر رشت است. درباره ی نام گیلان و معانی واژه ی گیل، نظرات متفاوتی ابراز شده‌است. لغت‌نامه دهخدا، واژه ی گیلان را برگرفته از «گیل»، به‌اضافه پسوند مکان «ان»، به معنای محل سکونت گیل‌ها دانسته و افزوده ‌است که صورت این واژه در زبان پهلوی، گِلان (Gelan) و نزد یونانی‌ها گِلای (Gelae) بوده‌است. این استان، از شمال به دریای خزر و کشور آذربایجان، که از طریق آستارا با آن دارای مرز بین‌المللی است، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود. مساحت گیلان ۱۴٬۰۴۴ کیلومترمربع و جمعیت آن طبق سرشماری ۱۳۹۱، ۲٬۴۸۰٬۸۷۴ نفر است. گیلان دهمین استان پرجمعیت و بیست و هشتمین استان وسیع ایران است. تراکم جمعیت در این استان با ۱۷۷ نفر در هر کیلومترمربع جایگاه سوم را در ایران دارد. کلانشهر رشت با داشتن ۴۶ درصد جمعیت کل استان، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر استان گیلان و دوازدهمین شهر پرجمعیت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر سه استان ایران در ساحل دریای خزر است. از دیگر شهرهای پرجمعیت این استان می‌توان به ترتیب به شهرهای بندر انزلی، مهمترین بندر ایرانی در حاشیه دریای خزر، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا، فومن و اشاره کرد. طبیعت گیلان، پوشیده از جنگل و دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است. این استان شامل مناطق سرسبز شمال غربی رشته‌کوه البرز و بخش غربی کرانه‌های جنوبی دریای خزر است. گیلان به دلیل برخورداری از طبیعت غنی و میراث فرهنگی و تاریخی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود که سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر را از سراسر کشور جذب خود می‌کند. از جمله می‌توان به روستای ماسوله و دژ قلعه رودخان در فومن، شهر لاهیجان (پایتخت گردشگری جهان اسلام)، بازارهای انزلی و آستارا اشاره کرد (www.wikipedia.org).
منطقه گیلان دارای بارش فراوان است تا جایی که بارش سالانه شاید به ۱۲۰ سانتی‌متر هم برسد. مواد ساختمانی، جز صخره سخت، سریعاً خراب می‌شوند، و ساختمان های قدیمی تبدیل به تلی از آوار می‌شوند. درختان و علف های هرز بر این آوارها می‌رویند و ساختمانهای قدیمی را تبدیل به تپه‌هایی پوشیده از گیاهان می‌کنند. بسیاری از این تپه‌ها که به گویش محلی به آنها کول، کوتی، دین و دوین می‌گویند حاشیه ساحل دریا را پر می‌کنند و هر یک پایگاهی می‌شوند که واجد ارزش برای کاوش و پژوهش باستان شناسانه‌است. به هر حال جز چراغ علی تپه در دهانه گوهر رود، که توسط عزت الله نگهبان کاویده شد و بیشتر به عنوان تپه مارلیک شناخته می‌شود، هیچ کدامشان تاکنون به طور علمی مورد کاوش و مطالعه قرار نگرفته‌اند. ساختمان های دارای ارزش تاریخی هم وجود دارند که بیشترشان در طول تاریخشان مکرراً تعمیر و بازسازی شده‌اند. بعضی هایشان ضبط واضحی از تاریخشان دارند، ولی بیشترشان فاقد اسناد اولیه قابل اطمینان اند و باید به شواهد غیرمستقیم مانند تاریخهای حک شده بر درهای ورودی، سنگ قبرها، ضریحه‌ها یا تابوتها برای بازسازی بخشی از گذشته یک عمارت داده شده اکتفا کرده به حدس زدن منشأ آنها خطر کرد (همان منبع).
استان های گیلان و مازندران در ایران دارای بیشترین تعداد بقعه و امامزاده‌اند که در اصل ائمه زیدی هستند.. مقبره سید جلال الدین اشرف فرزند امام هفتم شیعیان در آستانه اشرفیه زیارتگاه شیعیان است. سوغاتی گیلان به دو دسته خوراکی‌ها و صنایع دستی تقسیم می‌شود. محصولات کشاورزی و دامی، پرندگان، ماهی‌ها، ترشیجات و مربا، صنایع دستی ابریشمی، چوبی و حصیری از جمله سوغاتی‌های گیلان هستند. سوغات گیلان خصوصاً مصنوعات روستایی شدیداً با آداب و سنن سازندگان آن پیوند دارد و تابع شرایط جغرافیایی محیط است. مهمترین و بهترین سوغات گیلان عبارتند از: ماهی سفید، چای، کلوچه، بادام زمینی، زیتون، برنج و صنایع دستی. در مناطق مختلف با توجه به فرهنگ منطقه صنایع دستی خاصی رایج است. مثلاً سفالگری در املش و جیرده، شالبافی در تالش و توسط گالش‌ها. چموش و چارق دوزی در ماسوله رایج است. همچنین نمد و بامبو بافی، فرش و گلیم و قلابدوزی در مناطق مختلف رایج است. جهانگردان به مصنوعات چوبی زیبای گیلان علاقه‌مندند (همان منبع).
جاذبه‌های طبیعی گیلان را می‌توان به بخش های زیر تقسیم کرد: (همان منبع)
سواحل دریا: شهرهای رودسر، آستارا، بندر انزلی، کلاچای، چابکسر و کیاشهر، در کنار دریا قرار دارند. طول ساحل دریا، در استان گیلان به ۲۲۰ می‌رسد.
تالاب‌ها‌: تالاب انزلی، از جمله زیباترین مناظر آبی ایران است. تالاب انزلی، از مهم‌ترین تالاب‌های جهان محسوب می‌شود که به همین دلیل، کنوانسیون بین‌المللی تالاب‌ها، در این شهر مورد تصویب واقع شده ‌است. این تالاب، از سال ۱۳۸۴ خورشیدی در معرض خطر نابودی قرار گرفته‌ است.

جنگل‌ها: جنگل‌های لنگرود در لیلا کوه، جنگل‌های تالش، جنگل‌های لاهیجان و جنگل‌های دیلمان و سیاهکل از جمله جنگل‌های زیبا و دیدنی گیلان است که علاوه بر این رودها، آب های معدنی و بزرگترین دریاچه جهان (دریاچه کاسپین) که در شمال این استان واقع شده ‌است
مناطق ییلاقی گیلان که در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، عبارتند از: نواحی ییلاقی جواهردشت؛ در ارتفاعات شرق گیلان، منطقه شمالی کوه زیبای سماموس قرار دارد و ییلاقِ نواحی چابکسر، قاسم آباد، واجارگاه، کلاچای و رحیم‌آباد به شمار می‌رود. این ییلاق، از زیباترین نقاط جغرافیایی ایران محسوب می‌شود. ییلاق‌های واقع در مسیر دره رودخانه پلرود شهر کلاچای همینطور ییلاق‌های دیلمان و اسپیلی؛ ییلاق‌های این ناحیه، هم از نظر چشم‌انداز و هم از نظر آثار تاریخی و فرهنگی دارای اهمیت بسیار است. ییلاق‌های نواحی رودبار؛ این ییلاق‌ها را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد: نخست ییلاق‌های واقع در شرق سفیدرود که عمدتاً در بخش عمارلو، توتکابن و پره‌سر قرار دارند و همچنین ییلاق‌های تالش و آستارا. روستای سرولات و منطقه ییلاقی جواهردشت از کم نظیرترین مناظر طبیعی و گردشگری شرق گیلان و عروس طبیعت شهرستان رودسر است. جواهردشت جواهری در خطه سرسبز گیلان است. طبیعت بکر، دشت های وسیع و سرسبز، هوای پاک، سکوت وصف ناپذیر و…
خانه منجم باشی: در شهرستان لنگرود بیانگر اهمیت این شهر در دوره قاجار است. اين خانه به خانواده منجم باشى تعلق داشته که با روى کار آمدن آقا محمد خان قاجار صاحب نام شدند. سالن و تزئينات اين خانه نمونه اى از هنر معمارى گيلان در دوره قاجار است.
قله درفک: آتش فشان خاموش منطقه گيلان است، اين قله از ديرباز در اذهان کوهنوردان طنين انداز بوده است و جلوه گر کوهي ستبر و زيباست. از نقاط دیدینی این کوه باید به یخچال درفک (کاسه آتشفشان در قله ی آن)، اشاره کرد. در کاسه درفک که بزگترین دهانه آتش فشان ایران قرار دارد.
گل سوسن چلچراغ: نخستین گیاهی است که به عنوان میراث ملی در ایران به ثبت رسیده است. از آنجا که شکوفه ‌های این گل با رنگ سفید به صورت واژگون باز می ‌شوند نام سوسن چلچراغی به خود گرفته است. انتهای گلبرگ های آن پوشیده از دانه ‌های برجسته و پرچم های بسیار بلند است. قامت این گل حدود یک متر است. در منطقه ای جنگلی کنار جاده کوهستانی لاهیجان به طرف دیلمان آبشار بسیار زیبایی به نام آبشار لونک واقع شده است این آبشار دو قولو و دارای طبیعت بکر و دیدنی است و تنها یکی از آبشارهای کوچک و بزرگ این منطقه می ‌باشد.

شیطان کوه (استخر و بام سبز لاهیجان)- لاهیجان
در لاهيجان زيبایی های طبيعت و شهرسازی همديگر را تكميل كرده‌اند، شيطان كوه از مناطق زيبای لاهيجان است، در گذشته به این منطقه شاه نشین کوه می گفتند و برکه ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می شد.
بقعه شیخ زاهد گیلانی- لاهیجان
بقعه شیخ زاهد گیلانی که بنا بر برخی منابع آن را مدفن شیخ تاج الدین ابراهیم ملقب به شیخ زاهد گیلانی از عرفا و دراویش بزرگ و از استادان شیخ صفی‌الدین اردبیلی دانسته اند، دارای یک گنبد هشت ترک فیروزه‌ای بوده و در میان مزارع برنج و چای و جنگل احاطه شده است و با معماری زیبا و مسیری پر از جاذبه طبیعت گردی، از مقاصد گردشگری استان گیلان است.

بقعه آقا سید جلال الدین اشرف
آقا سيد حسين‌ يا سيد ابراهيم‌ معروف‌ به‌ سيد جلال‌ الدين اشرف، پسر امام موسی كاظم‌ (ع‌) و برادر امام‌ رضا (ع‌) است‌ که  پس از شهادت هشتمين امام همام به ايران و سپس به گيلان آمده بودند تا اینکه به دست كفار به شهادت رسيد، پيكر اين بزرگوار را در صندوقی نهاده و به آب سپردند تا در هر جايي كه از حركت باز ايستاد در همان مكان به خاك سپرده شود.

    امامزاده ابراهیم – شفت

آرامگاه امامزاده ابراهيم از جاذبه های زيارتی و تاريخی روستای امامزاده ابراهیم است و علت اصلی شکل گیری آن به شمار مي‏رود. بنای امامزاده، در طی سال‏هاي دراز، چندين بار بازسازي شده است. در حال حاضر اين بنا، به مساحت 300 متر، در چهار طبقه احداث گرديده و شامل مسجد، صحن،

پایان نامه
Previous Entries پایان نامه رایگان درمورد آمیخته بازاریابی، شواهد فیزیکی، کیفیت خدمات، صنعت گردشگری Next Entries پایان نامه رایگان درمورد آمیخته بازاریابی، صنعت گردشگری، استان گیلان، برج میلاد