پایان نامه رایگان درمورد بازاریابی، رضایت مشتری، تحلیل داده، رضایت مشتریان

دانلود پایان نامه ارشد

& جانسون79 به نام آپوفارما80 در حال اجراست که آپوفارما81 در زمینه های هماتولوژی، بیماری های تحلیل برنده اعصاب . پسوریازیس تمرکز دارد. اولین داروی نوآورانه این شرکت فريپوكس82 در 50 کشور برای مصرف تایید شده است و دارویی است که برای درمان تجمع آهن در بیماران تالاسمی تجویز می گردد. در حال حاضر تحقیقات بیشتری بر روی کشف دارویی که بتواند به صورت نفوذی آهن را شلات کند و از بیمار یهای تحلیل برنده اعصاب موثر باشد، در شرف انجام است. تازه ترین فعالیت تحقیقاتی این شرکت که بر روی بیماریهای پسوریازیس می باشد، در حال مطالعه بالینی دارد می باشد. جی اند جی (1886)، این سایت رسمی شرکت جانسون اند جانسون میباشد که کلیه اطلاعات راجع به این شرکت در آن ذکر شده است.
شرکت گيلاد83: اکتشاف، تولید و تجاری سازی داروها در مواردی که هنوز نیاز آنها مرتفع نشده است، سه کارکرد اصلی این شرکت میباشد که منجر به نوآوری در محصولات میگردد. همچنین شرکت گيلاد در همپیمانی با شرکتهای ژنریک ساز پیشرو میباشد بطوریکه این شرکت با ژنریک سازهای هندی و افریقای جنوبی بیشترین قراردادهای همکاری را در جهت تولید ارزان قیمت و با کیفیت داروها دارد. در تشریح سیاستهای تحقیقاتی و تولیدی این شرکت، یک مورد بسیار جالب وجود دارد و آن داروی كواد84 میباشد که در فاز 3 تحقیقات میباشد. داروی كواد ترکیبی از داروی قبلی تولیدی همین شرکت به نام تروواد85 با داروی الويتگراوير86 و داروی كوبيستات87 می‌باشد. گفتنی است خود تروواد یک داروی ترکیبی است و همچنان تولید میشود، ولی از آنجا که آمارها حاکی از مصرف گسترده  تروواد همراه با دو داروی فوق بوده است این داروی ترکیبی جدید در دست تولید قرار گرفته است. گیلاد (1987)، کلیه اطلاعات راجع به این شرکت در آن ذکر شده است.
شرکت سيپلا88 در طی سالهای اخیر علی رغم تحقیقات بازار که توسط شرکت سیپلا انجام شده نشان از نگرش منفی مصرف کنندگان نسبت به داروهای ژنریک داشته است، این شرکت به عوض آنکه مانند دیگر ژنریک سازان سعی در تغییر این دیدگاه داشته باشد، سعی کرده است با قیمت پایین و کیفیت خوب این آگاهی را در مردم پدید آورد که بخش اعظم قیمت داروهای برند بی پایه است و نشانگر کیفیت برتر نمیباشد. در این راستا شرکت سیپلا یک شعار غیر مستقیم را سر لوحه کار خود قرار داده است: “سلامتی حق شماست نه یک کالای لوکس”.از سال 2006 تفاوت فاحشی میان cipla با سایر ژنریک سازها مشاهده شد این شرکت بر خلاف سایر ژنریک سازها که درگیری های مداوم بر سر چند دارو با برندسازها دارند، با تحقیقات گسترده و فعال بازاریابی و حضور در بروزترین بازارهای دارویی و تلاش برای تولید جدیدترین داروها، از وضعیت پایداری برخوردار شده است. این پایداری موجب اعتماد بیشتر سرمایه گذاران و تامین رضایت بیماران نیز شده است. همچنین بخشی از تلاشهای تحقیقات بازاریابی بطور اختصاصی در گسترش و طراحی شیوه های نوین دارورسانی برای داروهای موجود در سیپلا و یا داروهای جدید میباشد و از پچهای پوستی تا ادوات تنفسی را شامل میشود. 4% از کل گردش مالی سیپلا در تحقیقات بازاریابی استفاده میشود که پیش بینی میشود در سالهای آتی به 5% برسد. سیپلا (1953)، کلیه اطلاعات راجع به این شرکت در آن ذکر شده است.
شرکت توا89 در تعهداتش مهمترین مطلبی که بیان گردیده، اولویت بخشیدن به کیفیت، ایمنی داروها و همچنین تضمین ادامه آن می باشد. به همین خاطر اعلام می دارد که برای نیل به این هدف سیاست ها و فرایندهای سختگیرانه ای اتخاذ نموده است. این شرکت در دو گروه داروهای نوآورانه برند90 و ژنریک فعالیت می کند. علت های موفقیت محصولات ژنریک توا:
– پیشرو در ارائه محصول جدید
– ارائه دارو در شکل های دارویی پیشرفته
– بالاترین استاندارهای کیفیت
– حفظ و گسترش جایگاه رهبری در بازارهای پر اهمیت ژنریک دنیا
– توسعه و تنوع بخشیدن به تجارت داروهای نوآورانه و برند
– ایجاد دسترسی بالا به داروهای تولیدی و توزیع مناسب. توا (1901)، کلیه اطلاعات راجع به این شرکت در آن ذکر شده است.
شرکت آپوتكس91 حضور خود را از طریق شرکت های تابعه ، همکاری و تولید تحت لیسانس در کشورهای استرالیا، بلژیک، جمهوری چک، ایتالیا، مکزیک، هلند، نیوزلند، لهستان، ترکیه و بریتانیا پایه گذاری نموده است. متخصصین سلامت در تمام دنیا به کیفیت و ارزش محصولات آپوتكس اعتماد دارند. آپوتكس 46 سال سابقه تجارت دارو دارد و با تکیه بر مهارت و تجربه در زمینه های فروش، بازاریابی ، توسعه محصول و امور حقوقی و قوانین، موفقیت خود را تضمین نموده است.اگرچه کسب و کار اصلی شرکت توسعه و تولید محصولات ژنریک می باشد ولی موفقیت آن به خاطر تولید محصولات متنوع و با کیفیت در حوزه سلامت می باشد. گروه داروسازی آپوتكس همچنین در زمینه تحقیق، تولید، توسعه، توزیع مواد شیمیایی، داروهای بدون نسخه و با لیبل اختصاصی و پلاستیک های یک بار مصرف برای مصارف پزشکی فعالیت دارد. این شرکت در وب سایتش قسمتی تحت عنوان بشر دوستی92 دارد که اعلام می دارد، هدف شرکت آپوتكس تعهد به تبدیل شدن یکی از بزرگترین تهیه کنندگان داروی با کیفیت بالا و قابل خرید در جهان است، که در کانادا تحقیق، توسعه و تولید یابد. شرکت آپوتكس می‌داند برای موفقیت باید فعالیت هایش را در راستای خواسته های متنوع مشتریان و جلب رضایت آنان، کارمندان و متخصصین سلامت، متعادل و هدایت نماید. مطالعات در آپوتكس در هر دو حوزه داروهای ژنریک و نوآورانه انجام می پذیرد. محصولات جدید ژنریک مهمترین علت رشد این شرکت شده است و همچنین باعث توسعه بنیادی در توسعه فرمولاسیون و مواد شیمیایی سنتیک و آنالیز شده است. آپوتکس(1974)، کلیه اطلاعات راجع به این شرکت در آن ذکر شده است.
شرکت باير93 به دنبال اینست که اولین شرکت در تولید محصول ژنریک جدید با بالاترین شاخص های کیفیت باشد. به همین روی قبل از تولید محصول رایزنی و ارزیابی هایی در حوزه های تحقیقات بازاریابی، توانایی های تولید، قوانین و مقررات، محدودهای مالکیت معنوی و پارامترهای تجاری انجام می شود.در بخش تحقیقات بازاریابی بزرگترین تیم تحقیقات بازاریابی را در میان دیگر ژنریک سازها دارد و از شیوه یکپارچه عمودی94 برای رسیدن به اي پي آي95 استفاده میکند، همچنین تسلط به فناوری تولید طیف وسیعی از شکل های دارویی (جامدات، تزریقی، محلول های چشمی و بینی، قطره های گوشی، کرم ها و پمادها) و دسته های درمانی را و توسعه و تولید گروه های خاص و نوآورانه دارویی همچون: هورمون ها، نارکوتیک ها، داروهای با قدرت اثر بالا و داروهای سایتوتوکسیک را نیز دارد و تولید داروها تحت استاندارهای جي ام پي96 انجام می پذیرد تا بالاترین کیفیت تضمین گردد. بایر(1897)، کلیه اطلاعات راجع به این شرکت در آن ذکر شده است.
که تمامی این دلایل ذکر شده در هفت شرکت مذکور منجر به انتخاب این هفت شرکت به عنوان شرکای بنچ مارکینگ شد.

2-18-2 مشاهده97
در این مرحله هدف اصلی شناخت حاصل كردن و مطالعه فرآیند سازمان پیشرو است كه قطعاً نیاز به جمع‌آوری اطلاعات دارد، اطلاعات موردنظر می‌توانند در سه سطح جمع‌آوری شوند: شناسایی سطح عملكرد سازمان پیشرو، شناخت روش كار و شناخت عوامل ایجادكننده و محرك جهت عملكرد بهتر. در این فاز با شناسایی نیازهای اطلاعاتی ، اطلاعات موردنظر جمع‌آوری شده و توسط ابزارهای مختلف به صورت خلاصه شده و جامع درخواهند آمد. مرحله مشاهده به صورت جستجو از طریق اینترنت و منابع اطلاعاتی در دسترسی از قبیل کتاب و گزارشاتی که قبلاً در زمینه فعالیت شرکت منتشر شده است، استفاده خواهد شد. شرکت هایی که قصد برقراری ارتباط با شریک را دارند، با توجه به امکاناتی که در زمینه تحقیق پستی، تماس تلفنی و تماس شخصی وجود دارد، هر یک از این روش ها بر حسب مورد می تواند مورد استفاده قرار بگیرد: پرسشنامه، مصاحبه و یا ملاقات مستقیم. که در این تحقیق پس از مطالعه در شرکت های مذکور؛ اطلاعات از طریق اینترنت ومنابع اطلاعاتی در دسترسی از قبیل کتاب و گزارشاتی که قبلاً در زمینه فعالیت شرکت منتشر شده است جمع آوری گردید، در مرحله مشاهده اطلاعات زیر فراهم گردید: شرکت فايزر در بخش نوآوری و تحقیقات بازاریابی به خوبی فعالیت میکند، شرکت جانسون & جانسون در بخش جلب رضایت مشتریان و ارائه محصولات نوآورانه فعالیت گسترده ای دارد، شرکت گيلاد در بخش تحقیقات بازاریابی و کیفیت تلاش بی وقفه ای دارد، شرکت سيپلا در زمینه تحقیقات بازاریابی،کیفیت محصولات و رضایت مشتریان نقش گسترده ای داشته، شرکت توا در توزیع و کیفیت فعالیت زیادی دارد، شرکت آپوتكس در توزیع، کیفیت و رضایت مشتری و شرکت باير کیفیت، نوآوری و تحقیقات بازاریابی نقش برجسته ای دارند.
حال این سوال مطرح می شود که:

2-19 از کجا می توان اطلاعات مورد نیاز برای بنچ مارکینگ را بدست آورد ؟
تیم مطالعاتی بنچ مارکینگ چهار منبع بزرگ اطلاعاتی در دسترس دارد . این منابع عبارتند از : مطالعات کتابخانه ای ، کسب اطلاعات از شخص ثالث، مبادله مستقیم اطلاعات و بازدید از محل. دو منبع اول اطلاعات تماس مستقیمی با شرکای مطالعاتی ایجاد نمی کند. مبادله مستقیم اطلاعات و بازدید در محل از شرکای مطالعاتی به اعضاء پروژه اجازه می دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را جمع نمایند . بنچ مارکینگ همچنین ممکن است به طور غیررسمی و با استفاده از نشریات ، اطلاعات کسب شده در ملاقاتهای تجاری و گفتگو با کارشناسان صنعت ، مشتری ها و سایرین انجام شود . که در این تحقیق از مطالعات کتابخانه ای ، کسب اطلاعات از شخص ثالث، استفاده از نشریات ، اطلاعات کسب شده در ملاقاتهای تجاری و گفتگو با کارشناسان صنعت ، مشتریان و سایرین که استفاده شده است.
2-19-1 تجزیه و تحلیل98
مرتب‌ سازی و جمع‌آوری داده‏ها و اطلاعات
كنترل كیفیت اطلاعات و داده‏ها
نرمال‏سازی داده‏ها
در این مرحله پس از بررسی پرسشنامه و جواب های حاصله از آن در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده ها و علل آن می پردازیم.

2-19-2 تطبیق99
بدان معنا كه سیاستی كه بر اساس آن عمل بنچ مارکینگ انجام شده است می‌بایستی موردپذیرش قرار گیرد، هدف اصلی از این كار ایجاد تحول و بهبود است . بنابراین اطلاعات به دست آمده و روشهای اجرایی جهت تحقق اهداف می‌بایست مورد توافق و پذیرش كل سازمان باشد . برای این امر می‌بایست نظر دیگران جلب شده و آنها متقاعد شوند، پس از آن می‌بایست طرح اجرایی را تهیه و سپس آن را پیاده‌سازی كرد .قطعاً می‌بایست بر میزان پیشرفت نظارت دقیق داشت تا اهداف موردنظر محقق شوند . روند فوق به چرخه بنچ مارکینگ نیز معروف است . روش انجام كار عبارت است از :
اطلاع دادن یافته‏های مرحله تحلیل و فراهم كردن زمینه پذیرش آنها .
ایجاد اهداف عملیاتی برای بهبودها .
طراحی یك برنامه اجرا برای بهبودها .
اجرای برنامه بهبود .
اتمام بررسی با یك گزارش نهایی.
یك تخمین تقریبی نشان می دهد كه در این فرآیند بنچ مارکینگ، صرفنظر از فاز تطبیق، حدود 50 % از زمان، صرف فاز طرح ریزی خواهد شد و زمانهای جستجو و مشاهده 30 % و تحلیل 20 % از این زمان را به خود اختصاص می دهد. طول زمان فاز تطبیق نیز به نتایج مطالعات و آمادگی سازمان برای تغییرات بستگی دارد. هر چند شكل چرخه بیانگر یك توالی از فازهای نامبرده شده است، در عمل ممكن است این فازها بطور موازی و همزمان با هم پیش برده شوند.بنچ مارکینگ یك فرایند بهبود دائمی است كه نیازمند مقدار زیادی زمان و منابع می باشد و در عین حال از توان ایجاد تغییراتی بزرگ و بهبودهایی عمده برخوردار است، لذا باید بنچ مارکینگ در موارد زیر اعمال گردد:
فرآیند های سازمانی كه بیشترین تأثیر را بر روی عوامل بحرانی موفقیت 100 دارند.
هنگامی كه شركت / سازمان از منابع و زمان مورد نیاز این روش برخوردار است.
و در انتها، در فصل پنجم پس از تجزیه و تحلیل داده ها در فصل چهارم، به ارائه راه کارهای مهم عملیاتی و اجرای آن در شرکت داروسازی اسوه می پردازیم.

2-20 معرفی صنعت داروسازی
2-20-1 تاریخچه دارو سازی  
بی گمان

پایان نامه
Previous Entries پایان نامه رایگان درمورد بازاریابی، مستندسازی، تولید دارو، رضایت مشتریان Next Entries پایان نامه رایگان درمورد تولید دارو، بازاریابی، صنعت دارو، بهداشت و سلامت