
جامع……………………………………………………………………………………………………………………37
2-4- معرفی استاندارد و مبانی آن……………………………………………………………………………………………………………….38
2-4-1- معرفی ISO………………………………………………………………………………………………………………………………..38
2-4-2- معرفی ISO 9000……………………………………………………………………………………………………………………..39
2-4-3- طبقه بندي استاندارد سري ISO 9000………………………………………………………………………………………41
2-4-4- اصول مدیریت کیفیت ISO 9000……………………………………………………………………………………………..41
2-5- سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و خدمات خودروسازي مبتنی بر استاندارد ISO/TS 16949:2000 ……43
عنوان صفحه
2-5-1- سیستم مدیریت کیفیت :ISO/TS 16949:2002 کلیات، هدف، دامنه و کاربرد………………………………..45
2-5-2- تعاریف و اصطلاحات خاص صنعت خودرو……………………………………………………………………………………46
2-5-3- معرفی بندهاي اصلی استاندارد ..ISO/TS 16949:2002 ……………………………………………………………..47
2-5-4- آنچه که باید در استقرار سیستم کیفیت 16949 ISO/TS بدانیم…………………………………………………….85
2-5-5- گام هاي اجرایی استقرار سیستم مدیریت کیفیت صنایع خودرو سازي ……………………………………………….86
-6-5-2 مزایاي بکارگیري استاندارد…………………………………………………………………………………………………………….88
2-6- کاربرد دیدگاه فرآیندگرا در طرح ریزي سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد2000:ISO/TS 1694…89
2-6-1- اصول اساسی طرح ریزي سیستم هاي کیفیت با دیدگاه نوین……………………………………………………………..89
2-6-2- طرح ریزي فرآیندها براساس الگوي ISO/TS 16949 ………………………………………………………………….92
بخش دوم – پیشینه تحقیقات گذشته
2-7- نمونه هایی از تحقیقات انجام شده……………………………………………………………………………………………………..97
بخش سوم- معرفي شركت سايپاپرس
2-8- معرفي شركت سايپاپرس…………………………………………………………………………………………………………………105
2-8-1- موفقيتهاي شركت سايپاپرس……………………………………………………………………………………………………..106
3- فصل سوم: روش تحقيق
3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………109
3-2- فرآيند تحقيق…………………………………………………………………………………………………………………………………110
3-3- نوع و روش تحقيق…………………………………………………………………………………………………………………………111
3-4- جامعه آماري و نمونه تحقيق…………………………………………………………………………………………………………….112
3-5- روشها و ابزارهاي جمع آوري اطلاعات…………………………………………………………………………………………….113
3-6- روايي و پايايي پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………117
3-6-1- تعيين پايايي پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………117
3-6-2- تعيين روايي پرسشنامه…………………………………………………………………………………………………………………117
3-6-2-1- روايي محتوا…………………………………………………………………………………………………………………………..117
3-6-2-2- روايي سازه……………………………………………………………………………………………………………………………118
3-7- روش هاي تجزيه و تحليل اطلاعات…………………………………………………………………………………………………127
عنوان صفحه
3-7-1- ضریب همبستگی پیرسون……………………………………………………………………………………………………………127
3-7-2- مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………………………..128
3-7-2-1- ماهیت مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………….128
3-7-2-2- دلایل استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………….128
3-7-2-3- فرایند مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………..131
3-7-2-4- شاخص های برازش در مدل سازی معادلات ساختاری……………………………………………………………….131
4- فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده هاي تحقيق
4-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………..134
4-2- اطلاعات جمعيت شناختي……………………………………………………………………………………………………………….135
4-2-1- جنسيت…………………………………………………………………………………………………………………………………….135
4-2-2- سن…………………………………………………………………………………………………………………………………………..136
4-2-3- میزان تحصیلات…………………………………………………………………………………………………………………………137
4-2-4- سابقه خدمت در شرکت سایپاپرس. …………………………………………………………………………………………….138
4-2-5- سمت………………………………………………………………………………………………………………………………………..139
4-3- آزمون فرضيات تحقيق…………………………………………………………………………………………………………………….140
4-3-1- بررسی نرمال بودن توزيع داده هاي تحقيق…………… ………………………………………………………………………140
4-3-2- روش همبستگی پیرسون……………………………………………………………………………………………………………..141
4-3-3- روش مدلسازی معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………………….145
4-3-3-1- تحلیل عاملی تأییدی مدل «پیاده سازی سيستم كيفيت بر مبناي استاندارد ISO/TS 16949 ………….145
4-3-3-2- تحلیل عاملی تأییدی مدل «شاخص های کیفی (QI)» ……………………………………………………………….152
4-3-3-3- تحلیل مسیر: مدل کلی تحقیق…………………………………………………………………………………………………..158
5-فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادها
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………161
5-2- خلاصه ی نتايج تحقيق……………………………………………………………………………………………………………………162
5-2-1- نتايج بررسي فرضيات با استفاده از آزمون هاي آماري……………………………………………………………………..162
5-2-1-1- نتايج بررسي فرضيه اصلي……………………………………………………………………………………………………….162
عنوان صفحه
5-2-1-2- نتايج بررسي فرضيه فرعي اول…………………………………………………………………………………………………162
5-2-1-3- نتايج بررسي فرضيه فرعي دوم…………………………………………………………………………………………………163
5-2-1-4- نتايج بررسي فرضيه فرعي سوم………………………………………………………………………………………………..163
5-2-1-5- نتايج بررسي فرضيه فرعي چهارم……………………………………………………………………………………………..164
5-2-1-6- نتايج بررسي فرضيه فرعي پنجم……………………………………………………………………………………………….164
5-2-1-7- نتايج بررسي فرضيه فرعي ششم……………………………………………………………………………………………….165
5-3- سازگاري يافته ها با تحقيقات پيشين ………………………………………………………………………………………………..165
5-4- پيشنهادها………………………………………………………………………………………………………………………………………166
5-4-1- پيشنهادهای اجرايي مبتني بر يافته هاي تحقي
