پایان نامه با واژگان کلیدی فناوری اطلاعات، کارآفرینی، نیروی انسانی، توانمندیهای تخصصی

دانلود پایان نامه ارشد

(C7-25)

ايجاد موتور جست‌وجوي ملي(C7-36)،

ايجاد وب 2 (شبكه اجتماعي) (C7-37) ،

فناوري‌هاي هوش مصنوعي (ديتا سنتر، پردازش ابري) (C7-38)

ايميل داخلي (C7-39)

ايجاد، ساماندهي و تقويت نظام ملي اطلاع‌رساني رايانه‌يي (H2-1)

توسعه‌ي كمي وكيفي شبكه‌ي اطلاع‌رساني ملي (H2-2)

تأمين سطوح و انواع مختلف خدمات و امكانات اين شبكه (H2-3)

توسعه‌ي زیرساخت‌های علمی و فنی امنیت شبکههای الکترونیکی و سامانههای اطلاعاتی و ارتباطی(H2-51)

ايجاد و توسعه‌ي شبكه‌ي ملي اطلاعات (H3-5)

ايجاد و توسعه‌ي مركز داده داخلي امن (H3-6)

گسترش شبکه‌هاي ارتباطي امن، پايدار، آسان و ارزان (H5-1)

ايجاد نظام اطلاع‌رساني صحيح، سريع و به موقع (H5-2)

توسعه‌ي زير‌ساختهاي فناوري اطلاعات(H5-38).

ايجاد شبکه‌ي يکپارچه ارتباطي مادر (H5-59)

ايجاد شبکه ملي اينترنت براي دسترسي با کيفيت، امن و پايدار (H5-60)

تقويت و توسعه‌ي مراکز و پايگاه‌هاي داده (H5-61)

در كشور ما اكثر كارهايي انجام شده به خاطر اتكا به نيروي انساني داخل ميزان وابستگي كم‌تر است. (C1-17)
توسعه‌ي منابع انساني
I2

سرمايه‌گذاري‌هاي بنيادي و پرورش نيروي انساني مقتدر و صرف زمان بتوانيم از اين فناوري بهره‌مند شده و تهديد آن را كاهش دهيم. (C1-21)

مهم‌ترين مساله آن توسعه‌ي نيروي انساني متخصص و كارآمد در اين حوزه است. (C1-22)

بايد نيازهاي نيروي انساني برآورد و متناسب با شرايط روز نسبت به پرورش آنان در سطوح مختلف به خصوص مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري اقدام كنيم. (C1-26)

زمينه‌ي رقابت سالم بين نيروهاي متخصص و با تجربه در اين زمينه فراهم شود. (C1-27)

نیازهای جاری مردم می‌توان به تقاضا برای اینترنت پرسرعت اشاره کرد که دولت به راه‌اندازی شبكه‌ي ملي اطلاعات (اینترنت) توجه کرده است (C3-4)

تزریق منابع انسانی فناوری اطلاعات در بدنه کسب و کارها (C3-24)

توسعه‌ي منابع انساني فناوري اطلاعات در توسعه‌ي كارآفريني موثر است (C6-13)

متكي بر سهم برتر منابع انساني (H1-2)

برخوردار از دانش پيشرفته (H1-1)

توليد علم(H1-5)

توجه به کسب دانش فنی،(H2-23)

افزايش بهره‌وري كل عوامل توليد به ويژه نيروي كار (H2-35)

ارتقاي منابع انساني(H2-43).

 ايجاد زمينه رشد معنوي منابع انساني و بهسازي و ارتقاي سطح دانش، تخصص و مهارت‌هاي آنان(H2-44).

تولید علم و فناوری مربوط به امنیت فضای اطلاعاتی و ارتباطی (افتا) (H2-49)

تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد(H3-1)

تامين هزينه‌ي سرانه‌ي تربیت نیروی انسانی متخصص (H3-2)

انتقال تکنولوژی مدرن (H4-6)

توانمندسازي كارآفرينان(H4-12)

ارتقاء سطح علمي و انتقال دانش (H5-66)

توسعه‌ی کارکنان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (کارآفرینی) (A5-2)

گسترش ظرفيت توليد نرم‌افزارهاي بومي در كشور يكي از زيرساخت‌هاي مهم پرورش و توسعه‌ي ظرفيت مهندسي سيستم و مديريت پروژه در اين حوزه است. (C1-25)
توسعه‌ي نهادها
I3

پروژه‌هاي كلاني را تعريف و اعتبارات لازم براي آن اختصاص دهد تا زمينه‌ي فعاليت بنگاه‌هاي مختلف را فراهم بكند (C1-32)

براي حمايت از كارآفريني در سياست‌هاي تشويقي در زمينه‌ي توسعه‌ي فناوري، نوآوري، خلاقيت طراحي و توليد محصولات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري (C1-35) و محتوا و همين‌طور كاهش هزينه‌ي امكانات زيرساختي به خصوص در زمينه‌ي شبكه‌هاي ارتباطي داشته باشد.

توسعه‌ي دخالت بخش خصوصی در هدایت فعالیت‌های جاری بخش (C3-5)

هم‌چنين حمايت از شركت‌هاي بومي حوزه جزو اولويت‌ها بايد باشد. (C6-6)

بومی‌سازی امنیت فناوري اطلاعات (C2-14)

جايگاه ويژه براي صنعت بومي و حمايت از آن دلايل (C2-21)

کشور ما هم براي توسعه اقتصادي ناگزير است که از صنايع نرم و فناوري اطلاعات گذر کند(C7-21).

تأكيد بر جنبش نرم‌افزاري (H1-4)

توسعه‌ي فناوري اطلاعات (H2-8)

تقويت همكاري مراكز علمي، آموزشي، پژوهشي و صنعتي كشور(H2-36)

تکیه بر فناوری بومی و توانمندیهای تخصصی داخلی (H2-50)

حمایت از بخش‌های عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی در صنعت فناوری اطلاعات (H3-7)

بسط صنعت فناوري اطلاعات با استفاده از توان و ظرفيت بخش‌هاي عمومي غيردولتي، خصوصي و تعاوني (H3-4)

واگذاري کلیه خدمات قابل ارایه به دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت غیردولتی (H3-8)

حمایت از تولیدات داخلی(H3-15)،

ایجاد پیوند بین شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان با شرکت‌های بزرگ سنتی (H4-10)

تأسيس مراكز پژوهش و نوآوري با مشاركت نهادهاي پژوهشي خصوصي و تعاوني (H5-10) ژ

تأكيد بر جنبش نرم‌افزاري (H1-4)

توسعه‌ي فناوري اطلاعات (H2-8)

تقويت همكاري مراكز علمي، آموزشي، پژوهشي و صنعتي كشور(H2-36)

تکیه بر فناوری بومی و توانمندیهای تخصصی داخلی (H2-50)

حمایت از بخش‌های عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی در صنعت فناوری اطلاعات (H3-7)

بسط صنعت فناوري اطلاعات با استفاده از توان و ظرفيت بخش‌هاي عمومي غيردولتي، خصوصي و تعاوني (H3-4)

واگذاري کلیه خدمات قابل ارایه به دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت غیردولتی (H3-8)

حمایت از تولیدات داخلی(H3-15)،

ایجاد پیوند بین شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان با شرکت‌های بزرگ سنتی (H4-10)

تأسيس مراكز پژوهش و نوآوري با مشاركت نهادهاي پژوهشي خصوصي و تعاوني (H5-10)

ايجاد و تقويت شهرک‌ها و پارك‌هاي علمي و فناوري و مراکز رشد (H5-11)

ايجاد انگيزه و مشوق‌هاي لازم براي ايجاد بنگاه‌هاي کوچک دانش‌محور. کوچک دانش‌محور (H5-12)

توسعه و تقويت شركت‌ها و مراكز توليد محصولات حوزه‌ي فناوري اطلاعات با رويکرد شبکه‌يي و خوشه‌يي. (H5-33)

توسعه‌ي خوشه‌ها و شبکه‌هاي کسب‌وکار با بهره‌گيري از فناوري اطلاعات (H5-39).

تقويت پيوند بنگاه‌هاي کوچک و متوسط (H5-35)

ترويج برون‌سپاري (H5-56)

توسعه و تقويت صنعت بومي امنيت فناوري اطلاعات. (H5-58)

ايجاد نهادهاي مشترک علمي، فني، اقتصادي، تجاري (H5-62)

افزايش كيفيت و توان رقابتي محصولات داخلي (H5-65)

توسعه‌ی کارآفرینی از طریق پارک‌های فناوری اطلاعات (A1-1)

ساخت شهرک‌های اینترنتی (A2-1)

افزایش شرکت‌های کوچک در حوزه‌ي فاوا (A2-2)

توسعه‌ی شرکت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات (A5-1)

تعریف پروژه‌ي کارآفرینی در ارتباطات و فناروی اطلاعات با هدف بررسی بازار بخش و توسعه‌ی کارآفرینی‌های مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات (A5-6)

مصر در حوزه کارآفرینی هدف‌گذار‌ی برای ایجاد پارک‌های فناوری کرده است تا از طریق آن ایده‌های جدید حوزه فا را در راستای توسعه‌ی کارآفرینی استفاده نماید. (A6-2)

از نظر اولويت كاربردي بايد نقطه‌ي آغاز جايي باشد كه هم دستگاه‌هاي دولتي و هم مردم بتوانند خدمات را عرضه و استفاده كنند و اين كه بايد بخش بزرگي از جمعيت را پوشش دهد؛ (C1-3)
توسعه‌ي محتوا وكاربردها
I4

تجربياتي در كشور انجام شد كه نمونه‌هاي موفقي بود، مثل ثبت‌نام كنكور، خريد كالا و خدمات، سفارش كالا و اين‌جور موارد. (C1-4) بايد كار به گونه‌يي باشد كه كار مردم را تسريع كند.

بايد فعاليت‌ها را به فضاي مجازي ببريم و الكترونيكي كنيم (C1-12)

هر نوع فعاليت كه در فضاي حقيقي وجود دارد مي‌شود متناظر با آن در فضاي مجازي جست‌وجو كرد. (C1-15)

با سرمايه‌گذاري بيش‌تر و پذيرش خطرات و تهديدهاي نهفته در اين فناوري، سرعت توسعه‌ و كاربرد اين فناوري را در كشور افزايش دهيم (C1-19)

با آخرين دستاوردها و پديده‌هاي جهاني در ارتباط باشيم تا بتوانيم خودمان را به يك سطح جهاني برسانيم و در تعامل با جهان بتوانيم از دستاوردهاي ديگران بهره‌مند شويم. (C1-28)

دولت بايد برنامه‌يي براي استفاده از فناوري اطلاعات در درون دولت داشته باشد (C1-29)

براي حمايت از كارآفريني در سياست‌هاي تشويقي در زمينه‌ي توسعه‌ي فناوري، نوآوري، خلاقيت طراحي و توليد محصولات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري و محتوا (C1-36) و همين‌طور كاهش هزينه‌ي امكانات زيرساختي به خصوص در زمينه‌ي شبكه‌هاي ارتباطي داشته باشد.

فرهنگ‌سازي سرعت استفاده و كاربرد فناوري اطلاعات را بيش‌تر مي‌كند. (C1-43)

کشش شدید بخش فناوری اطلاعات در جامعه به صورت ناخودآگاه طی سال‌های گذشته به صورت یک نیروی پیشران عمل کرده است (C3-1)

توسعه‌ي تولید محتوای موثر در فضای سایبر (C3-6)

ملزم نمودن دستگاه‌های دولتی به ارايه خدمات از طریق شبکه(C3-12)

استفاده از فناوری اطلاعات در کشور در مقایسه با سایر کشورها از سطح پايينی برخوردار است (C3-13)

مشخص نبودن جایگاه فناوری اطلاعات در منظومه‌ی توسعه کشور (C3-15)

ارايه‌ي خدمات الكترونيكي ملي توسط دولت (C6-5)

عدم ارايه مناسب خدمات از سوي بنگاه‌ها و دولت (C6-9)

خدمات مالي الكترونيكي شود (C6-10)

كاربردهاي فناوري اطلاعات مانند بانكداري الكترونيكي، بيمه الكترونيكي، ماليات الكترونيكي، آموزش الكترونيكي و…. توسعه يابد (C6-17)

سياست‌هاي اتخاذ شده توسط دولت در راستاي تحقق دولت الكترونيكي جهت ارايه خدمات الكترونيكي به شهروندان باشد (C6-20)

در حوزه زندگی شخصی افراد، (C2-9)

در شبكه ملی اطلاعات خدمات زیادی پیش‌بینی شده است، (C2-26)

با ایجاد شبكه ملی اطلاعات، اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند سرویس‌های خود را 10 برابر افزایش دهند. (C2-29)

تولید محتوی نیز باید به صورت جدی پیگیری شود (C2-30)

به اندازه كافی باید تولید محتوی داشته باشیم تا نیاز به محتوی خارجی به حداقل برسد (C2-31).

تولید محتوی باید از سوی بخش خصوصی و ارایه كنندگان خدمات (C2-32)

مزيت فناوري اطلاعات در يکپارچه سازي اطلاعات (C7-16)،

مزيت فناوري اطلاعات در شفاف سازي اطلاعات (C7-17)

مزيت فناوري اطلاعات در استخراج اطلاعات (C7-18)

شبكه‌ي ملي اطلاعات موثر در رشد كمي و كيفي خدمات دولتي، عمومي(C7-29)،

شبكه‌ي ملي اطلاعات در بومي‌سازي محتوا و توسعه فرهنگ ايراني – اسلامي موثر است (C7-31)

شبكه‌ي ملي اطلاعات باعث امنيت مي‌شود (C7-32)

هدف شبكه‌ي ملی اطلاعات تولید محتوا (C7-34)

فروش محتوا به خارج از ایران و كسب درآمدر ارزي فراوان برای كشور (C7-35).

آموزش از راه دور(C7-40)،

دسترسي به بازار (C7-41)،

سلامت الكترونيكي (C7-42)

كار از راه دور (C7-43)

توليد و عرضه‌ي اطلاعات (H2-5)

خدمات ضروري (H2-6)

ترويج فرهنگ و انديشه‌ي اسلامي. (H2-7)

توسعه نظام اداري الكترونيكي (H2-45)

دانش بنيان كردن نظام اداري (H2-46)

گسترش كاربرد فناوري‌اطلاعات (H5-40)

بهره‌گيري از فناوري اطلاعات در بازاريابي و گسترش بازارهاي بدون مرز(H5-47).

کار از راه دور (H5-44)

به کارگيري فناوري اطلاعات در شفاف سازي نظام اطلاعاتي توليد کالا و خدمات(H5-41).

بستر سازي مناسب با بهره گيري از فناوري اطلاعات (H5-42).

تلاش در جهت گسترش شبکه‌ها و فعاليت‌هاي اقتصادي (H5-43)

معماري سازماني (H5-49)

استفاده از ICT در توانمند‌سازی کارآفرینی در سایر حوزه‌ها (A2-3)

استفاده از فاوا در راستای بهبود فرآیندهای کسب‌وکار (A3-1)

توسعه و گسترش تجارت الکترونیکی در کشور (A3-2)

جدول ‏413- خلاصه‌ي كدگذاري مولفه‌ي سوم: توسعه‌ي كارآفريني (مستخرج از مصاحبه‌ها و اسناد)
عبارت‌هاي استخراجي
كد باز
كد محوري
فناوري اطلاعات به طور كلي جوامع را در يك فضاي جديد مي‌برد. (C1-13)
نوآوري
E1
توسعه‌ي كارآفريني
E
بسياري از كسب‌وكارهاي جديد وجود دارد كه جاي همه‌ي آن خالي است و

پایان نامه
Previous Entries پایان نامه با واژگان کلیدی فناوری اطلاعات، کارآفرینی، كارآفرینی، علم و فناوری Next Entries پایان نامه با واژگان کلیدی فناوری اطلاعات، ایجاد اشتغال، کسب و کار، میزان استفاده