پایان نامه با واژگان کلیدی فناوری اطلاعات، کارآفرینی، نیروی انسانی، توانمندیهای تخصصی

دانلود پایان نامه ارشد

(C7-25)

ايجاد موتور جست‌وجوي ملي(C7-36)،

ايجاد وب 2 (شبكه اجتماعي) (C7-37) ،

فناوري‌هاي هوش مصنوعي (ديتا سنتر، پردازش ابري) (C7-38)

ايميل داخلي (C7-39)

ايجاد، ساماندهي و تقويت نظام ملي اطلاع‌رساني رايانه‌يي (H2-1)

توسعه‌ي كمي وكيفي شبكه‌ي اطلاع‌رساني ملي (H2-2)

تأمين سطوح و انواع مختلف خدمات و امكانات اين شبكه (H2-3)

توسعه‌ي زیرساخت‌های علمی و فنی امنیت شبکههای الکترونیکی و سامانههای اطلاعاتی و ارتباطی(H2-51)

ايجاد و توسعه‌ي شبكه‌ي ملي اطلاعات (H3-5)

ايجاد و توسعه‌ي مركز داده داخلي امن (H3-6)

گسترش شبکه‌هاي ارتباطي امن، پايدار، آسان و ارزان (H5-1)

ايجاد نظام اطلاع‌رساني صحيح، سريع و به موقع (H5-2)

توسعه‌ي زير‌ساختهاي فناوري اطلاعات(H5-38).

ايجاد شبکه‌ي يکپارچه ارتباطي مادر (H5-59)

ايجاد شبکه ملي اينترنت براي دسترسي با کيفيت، امن و پايدار (H5-60)

تقويت و توسعه‌ي مراکز و پايگاه‌هاي داده (H5-61)

در كشور ما اكثر كارهايي انجام شده به خاطر اتكا به نيروي انساني داخل ميزان وابستگي كم‌تر است. (C1-17)
توسعه‌ي منابع انساني
I2

سرمايه‌گذاري‌هاي بنيادي و پرورش نيروي انساني مقتدر و صرف زمان بتوانيم از اين فناوري بهره‌مند شده و تهديد آن را كاهش دهيم. (C1-21)

مهم‌ترين مساله آن توسعه‌ي نيروي انساني متخصص و كارآمد در اين حوزه است. (C1-22)

بايد نيازهاي نيروي انساني برآورد و متناسب با شرايط روز نسبت به پرورش آنان در سطوح مختلف به خصوص مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري اقدام كنيم. (C1-26)

زمينه‌ي رقابت سالم بين نيروهاي متخصص و با تجربه در اين زمينه فراهم شود. (C1-27)

نیازهای جاری مردم می‌توان به تقاضا برای اینترنت پرسرعت اشاره کرد که دولت به راه‌اندازی شبكه‌ي ملي اطلاعات (اینترنت) توجه کرده است (C3-4)

تزریق منابع انسانی فناوری اطلاعات در بدنه کسب و کارها (C3-24)

توسعه‌ي منابع انساني فناوري اطلاعات در توسعه‌ي كارآفريني موثر است (C6-13)

متكي بر سهم برتر منابع انساني (H1-2)

برخوردار از دانش پيشرفته (H1-1)

توليد علم(H1-5)

توجه به کسب دانش فنی،(H2-23)

افزايش بهره‌وري كل عوامل توليد به ويژه نيروي كار (H2-35)

ارتقاي منابع انساني(H2-43).

 ايجاد زمينه رشد معنوي منابع انساني و بهسازي و ارتقاي سطح دانش، تخصص و مهارت‌هاي آنان(H2-44).

تولید علم و فناوری مربوط به امنیت فضای اطلاعاتی و ارتباطی (افتا) (H2-49)

تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد(H3-1)

تامين هزينه‌ي سرانه‌ي تربیت نیروی انسانی متخصص (H3-2)

انتقال تکنولوژی مدرن (H4-6)

توانمندسازي كارآفرينان(H4-12)

ارتقاء سطح علمي و انتقال دانش (H5-66)

توسعه‌ی کارکنان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات (کارآفرینی) (A5-2)

گسترش ظرفيت توليد نرم‌افزارهاي بومي در كشور يكي از زيرساخت‌هاي مهم پرورش و توسعه‌ي ظرفيت مهندسي سيستم و مديريت پروژه در اين حوزه است. (C1-25)
توسعه‌ي نهادها
I3

پروژه‌هاي كلاني را تعريف و اعتبارات لازم براي آن اختصاص دهد تا زمينه‌ي فعاليت بنگاه‌هاي مختلف را فراهم بكند (C1-32)

براي حمايت از كارآفريني در سياست‌هاي تشويقي در زمينه‌ي توسعه‌ي فناوري، نوآوري، خلاقيت طراحي و توليد محصولات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري (C1-35) و محتوا و همين‌طور كاهش هزينه‌ي امكانات زيرساختي به خصوص در زمينه‌ي شبكه‌هاي ارتباطي داشته باشد.

توسعه‌ي دخالت بخش خصوصی در هدایت فعالیت‌های جاری بخش (C3-5)

هم‌چنين حمايت از شركت‌هاي بومي حوزه جزو اولويت‌ها بايد باشد. (C6-6)

بومی‌سازی امنیت فناوري اطلاعات (C2-14)

جايگاه ويژه براي صنعت بومي و حمايت از آن دلايل (C2-21)

کشور ما هم براي توسعه اقتصادي ناگزير است که از صنايع نرم و فناوري اطلاعات گذر کند(C7-21).

تأكيد بر جنبش نرم‌افزاري (H1-4)

توسعه‌ي فناوري اطلاعات (H2-8)

تقويت همكاري مراكز علمي، آموزشي، پژوهشي و صنعتي كشور(H2-36)

تکیه بر فناوری بومی و توانمندیهای تخصصی داخلی (H2-50)

حمایت از بخش‌های عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی در صنعت فناوری اطلاعات (H3-7)

بسط صنعت فناوري اطلاعات با استفاده از توان و ظرفيت بخش‌هاي عمومي غيردولتي، خصوصي و تعاوني (H3-4)

واگذاري کلیه خدمات قابل ارایه به دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت غیردولتی (H3-8)

حمایت از تولیدات داخلی(H3-15)،

ایجاد پیوند بین شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان با شرکت‌های بزرگ سنتی (H4-10)

تأسيس مراكز پژوهش و نوآوري با مشاركت نهادهاي پژوهشي خصوصي و تعاوني (H5-10) ژ

تأكيد بر جنبش نرم‌افزاري (H1-4)

توسعه‌ي فناوري اطلاعات (H2-8)

تقويت همكاري مراكز علمي، آموزشي، پژوهشي و صنعتي كشور(H2-36)

تکیه بر فناوری بومی و توانمندیهای تخصصی داخلی (H2-50)

حمایت از بخش‌های عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی در صنعت فناوری اطلاعات (H3-7)

بسط صنعت فناوري اطلاعات با استفاده از توان و ظرفيت بخش‌هاي عمومي غيردولتي، خصوصي و تعاوني (H3-4)

واگذاري کلیه خدمات قابل ارایه به دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت غیردولتی (H3-8)

حمایت از تولیدات داخلی(H3-15)،

ایجاد پیوند بین شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان با شرکت‌های بزرگ سنتی (H4-10)

تأسيس مراكز پژوهش و نوآوري با مشاركت نهادهاي پژوهشي خصوصي و تعاوني (H5-10)

ايجاد و تقويت شهرک‌ها و پارك‌هاي علمي و فناوري و مراکز رشد (H5-11)

ايجاد انگيزه و مشوق‌هاي لازم براي ايجاد بنگاه‌هاي کوچک دانش‌محور. کوچک دانش‌محور (H5-12)

توسعه و تقويت شركت‌ها و مراكز توليد محصولات حوزه‌ي فناوري اطلاعات با رويکرد شبکه‌يي و خوشه‌يي. (H5-33)

توسعه‌ي خوشه‌ها و شبکه‌هاي کسب‌وکار با بهره‌گيري از فناوري اطلاعات (H5-39).

تقويت پيوند بنگاه‌هاي کوچک و متوسط (H5-35)

ترويج برون‌سپاري (H5-56)

توسعه و تقويت صنعت بومي امنيت فناوري اطلاعات. (H5-58)

ايجاد نهادهاي مشترک علمي، فني، اقتصادي، تجاري (H5-62)

افزايش كيفيت و توان رقابتي محصولات داخلي (H5-65)

توسعه‌ی کارآفرینی از طریق پارک‌های فناوری اطلاعات (A1-1)

ساخت شهرک‌های اینترنتی (A2-1)

افزایش شرکت‌های کوچک در حوزه‌ي فاوا (A2-2)

توسعه‌ی شرکت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات (A5-1)

تعریف پروژه‌ي کارآفرینی در ارتباطات و فناروی اطلاعات با هدف بررسی بازار بخش و توسعه‌ی کارآفرینی‌های مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات (A5-6)

مصر در حوزه کارآفرینی هدف‌گذار‌ی برای ایجاد پارک‌های فناوری کرده است تا از طریق آن ایده‌های جدید حوزه فا را در راستای توسعه‌ی کارآفرینی استفاده نماید. (A6-2)

از نظر اولويت كاربردي بايد نقطه‌ي آغاز جايي باشد كه هم دستگاه‌هاي دولتي و هم مردم بتوانند خدمات را عرضه و استفاده كنند و اين كه بايد بخش بزرگي از جمعيت را پوشش دهد؛ (C1-3)
توسعه‌ي محتوا وكاربردها
I4

تجربياتي در كشور انجام شد كه نمونه‌هاي موفقي بود، مثل ثبت‌نام كنكور، خريد كالا و خدمات، سفارش كالا و اين‌جور موارد. (C1-4) بايد كار به گونه‌يي باشد كه كار مردم را تسريع كند.

بايد فعاليت‌ها را به فضاي مجازي ببريم و الكترونيكي كنيم (C1-12)

هر نوع فعاليت كه در فضاي حقيقي وجود دارد مي‌شود متناظر با آن در فضاي مجازي جست‌وجو كرد. (C1-15)

با سرمايه‌گذاري بيش‌تر و پذيرش خطرات و تهديدهاي نهفته در اين فناوري، سرعت توسعه‌ و كاربرد اين فناوري را در كشور افزايش دهيم (C1-19)

با آخرين دستاوردها و پديده‌هاي جهاني در ارتباط باشيم تا بتوانيم خودمان را به يك سطح جهاني برسانيم و در تعامل با جهان بتوانيم از دستاوردهاي ديگران بهره‌مند شويم. (C1-28)

دولت بايد برنامه‌يي براي استفاده از فناوري اطلاعات در درون دولت داشته باشد (C1-29)

براي حمايت از كارآفريني در سياست‌هاي تشويقي در زمينه‌ي توسعه‌ي فناوري، نوآوري، خلاقيت طراحي و توليد محصولات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري و محتوا (C1-36) و همين‌طور كاهش هزينه‌ي امكانات زيرساختي به خصوص در زمينه‌ي شبكه‌هاي ارتباطي داشته باشد.

فرهنگ‌سازي سرعت استفاده و كاربرد فناوري اطلاعات را بيش‌تر مي‌كند. (C1-43)

کشش شدید بخش فناوری اطلاعات در جامعه به صورت ناخودآگاه طی سال‌های گذشته به صورت یک نیروی پیشران عمل کرده است (C3-1)

توسعه‌ي تولید محتوای موثر در فضای سایبر (C3-6)

ملزم نمودن دستگاه‌های دولتی به ارايه خدمات از طریق شبکه(C3-12)

استفاده از فناوری اطلاعات در کشور در مقایسه با سایر کشورها از سطح پايينی برخوردار است (C3-13)

مشخص نبودن جایگاه فناوری اطلاعات در منظومه‌ی توسعه کشور (C3-15)

ارايه‌ي خدمات الكترونيكي ملي توسط دولت (C6-5)

عدم ارايه مناسب خدمات از سوي بنگاه‌ها و دولت (C6-9)

خدمات مالي الكترونيكي شود (C6-10)

كاربردهاي فناوري اطلاعات مانند بانكداري الكترونيكي، بيمه الكترونيكي، ماليات الكترونيكي، آموزش الكترونيكي و…. توسعه يابد (C6-17)

سياست‌هاي اتخاذ شده توسط دولت در راستاي تحقق دولت الكترونيكي جهت ارايه خدمات الكترونيكي به شهروندان باشد (C6-20)

در حوزه زندگی شخصی افراد، (C2-9)

در شبكه ملی اطلاعات خدمات زیادی پیش‌بینی شده است، (C2-26)

با ایجاد شبكه ملی اطلاعات، اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند سرویس‌های خود را 10 برابر افزایش دهند. (C2-29)

تولید محتوی نیز باید به صورت جدی پیگیری شود (C2-30)

به اندازه كافی باید تولید محتوی داشته باشیم تا نیاز به محتوی خارجی به حداقل برسد (C2-31).

تولید محتوی باید از سوی بخش خصوصی و ارایه كنندگان خدمات (C2-32)

مزيت فناوري اطلاعات در يکپارچه سازي اطلاعات (C7-16)،

مزيت فناوري اطلاعات در شفاف سازي اطلاعات (C7-17)

مزيت فناوري اطلاعات در استخراج اطلاعات (C7-18)

شبكه‌ي ملي اطلاعات موثر در رشد كمي و كيفي خدمات دولتي، عمومي(C7-29)،

شبكه‌ي ملي اطلاعات در بومي‌سازي محتوا و توسعه فرهنگ ايراني – اسلامي موثر است (C7-31)

شبكه‌ي ملي اطلاعات باعث امنيت مي‌شود (C7-32)

هدف شبكه‌ي ملی اطلاعات تولید محتوا (C7-34)

فروش محتوا به خارج از ایران و كسب درآمدر ارزي فراوان برای كشور (C7-35).

آموزش از راه دور(C7-40)،

دسترسي به بازار (C7-41)،

سلامت الكترونيكي (C7-42)

كار از راه دور (C7-43)

توليد و عرضه‌ي اطلاعات (H2-5)

خدمات ضروري (H2-6)

ترويج فرهنگ و انديشه‌ي اسلامي. (H2-7)

توسعه نظام اداري الكترونيكي (H2-45)

دانش بنيان كردن نظام اداري (H2-46)

گسترش كاربرد فناوري‌اطلاعات (H5-40)

بهره‌گيري از فناوري اطلاعات در بازاريابي و گسترش بازارهاي بدون مرز(H5-47).

کار از راه دور (H5-44)

به کارگيري فناوري اطلاعات در شفاف سازي نظام اطلاعاتي توليد کالا و خدمات(H5-41).

بستر سازي مناسب با بهره گيري از فناوري اطلاعات (H5-42).

تلاش در جهت گسترش شبکه‌ها و فعاليت‌هاي اقتصادي (H5-43)

معماري سازماني (H5-49)

استفاده از ICT در توانمند‌سازی کارآفرینی در سایر حوزه‌ها (A2-3)

استفاده از فاوا در راستای بهبود فرآیندهای کسب‌وکار (A3-1)

توسعه و گسترش تجارت الکترونیکی در کشور (A3-2)

جدول ‏413- خلاصه‌ي كدگذاري مولفه‌ي سوم: توسعه‌ي كارآفريني (مستخرج از مصاحبه‌ها و اسناد)
عبارت‌هاي استخراجي
كد باز
كد محوري
فناوري اطلاعات به طور كلي جوامع را در يك فضاي جديد مي‌برد. (C1-13)
نوآوري
E1
توسعه‌ي كارآفريني
E
بسياري از كسب‌وكارهاي جديد وجود دارد كه جاي همه‌ي آن خالي است و

پایان نامه
Previous Entries پایان نامه با واژگان کلیدی فناوری اطلاعات، ارزش افزوده، سیاستهای پولی، فارغ التحصیلان Next Entries پایان نامه با واژگان کلیدی فناوری اطلاعات، کارآفرینی، نیروی انسانی، میزان استفاده