پایان نامه ارشد رایگان درمورد مصرف مواد، مواد مخدر، بیش فعالی

دانلود پایان نامه ارشد

ي رواني ( DSM-IV-TR) ترجمه محمد رضا نيكخو، هاماياك آواديس يانس؛ انتشارات سخن (تاریج انتشار به زبان اصلی 2000).
باغبان، ایران؛ بهرامی، فاطمه؛ احمدی، احمد و صالحی، اعظم (1390). رابطه بين راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان و مشکلات هيجاني با توجه به عوامل فردي و خانوادگي. مشاوره و روان درماني خانواده. 1 (1): 1-18.
بشارت، محمدعلي(1380). سمينار بررسي علل فرهنگي و اجتماعي گرايش جوانان به مواد مخدر؛ ر دسترسي از طريق سايت www.iranpsych .
بخشاني ، نورمحمد ؛ رقيبي ، مهوش ؛ بابايي ، سمانه (1389) . فراواني علائم بيش فعالي و نارسايي توجه بالغين در دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان ،13(7) :18-22.
جمشيدي، حميدرضا ( 1382). ” آشنايي با فهرست مواد مخدر و روانگردان “، كارگاه آموزشي قضايي، مشهد.
رستمي، رضا؛ سردارپور گودرزي، شاهرخ و بوالهري، جعفر (1382) . سم زدايي فوق سريع: مزايا و معايب. فصلنامه انديشه و رفتار8(4 ): 64-72.
سيام ، شهره (1385). بررسي شيوع سوء مصرف مواد اعتياد آور بين دانشجويان پسر دانشگاههاي مختلف شهر رشت در سال 1384. طبيب شرق،8 (4) :279- 285.
زینالی ، علی ؛ وحدت ،رقیه (1389). رابطه سبکهای والدینی با استعداد به اعتیاد در فرزندان . خانواده پژوهی ،6 (23) :335-352.
صادقی، نگار؛ ولی اله، فرزاد و محمدخانی، شهرام (1390). مدل روابط علي هيجان منفي، باورهاي مرکزي، باورهاي مرتبط با مواد، عقايد وسوسه انگيز و تنظيم هيجان با بازگشت به مصرف مواد. پژوهش های نوین روانشناختی روانشناسی دانشگاه تبریز، 6 (23): 155-181.
عربگل،فریبا ؛ حیاتی ، مرتضی ؛ حدید ،مائده(1383). شیوع اختلال بیش فعالی / کمبود توجه در گروهی از دانشجویان. تازه های علوم شناختی ،سال ششم ، شماره 1 و2 .
عابدي، شيوا ؛ شيرازي ، الهام ؛ حاجبي ، احمد (1386). آيا اختلال بيش فعالي/ كمبود توجه در مبتلايان به وابستگي به مواد شايعتر است؟مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران، 13 (3) : 231-227
کوشا، مریم ؛ علاقبندراد ، جواد ؛ شهریور،زهرا ؛ تهرانیدوست ، مهدی ؛محمدی ،محمدرضا؛کیانی، امیر(1382). ارتباط الگوی مصرف مواد با ابتلا به اختلال بیش فعالی-کم توجهی در نوجوانان پسر. تازه های علوم شناختی،5 (4):64-72 .
كرد ميرزا، عزت اله ( 1378 ) . هنجاريابي آزمون APS (مقياس آمادگي اعتياد) به منظور شناسايي افراد مستعد سوءمصرف مواد در بين دانشجويان دانشگاههاي. تهران پايان نامه كارشناسي ارشد. دانشگاه علامه طباطبائي.
گروه نويسندگان ارتقاي سلامت ايرانيان(1378). شناخت مواد اعتياد آور ؛ انتشارات ارتقاي سلامت ايرانيان.
مينويي، محمود و صالحي، مهديه(1381). ” بررسي عملي بودن، اعتبار، روايي و هنجاريابي آزمون هاي APS ، AAS ، MAC-R به منظور شناسايي افراد در معرض و مستعد سوء مصرف مواد در بين دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر تهران” . فصلنامه اعتياد پژوهي، 1 (3) : 49-58 .
میرزایی، آزاده، شمس، جمال و عزیزی، علیرضا (1389).بررسي رابطه تحمل آشفتگي و تنظيم هيجاني با ميزان وابستگي دانشجويان به سيگار. حکیم، 13 (11): 11-18.
وحدت، حامدنیا و زینالی (1386).بررسي زمينه هاي پيش اعتيادي معتادان و مقايسه آن با افراد سالم غيرمعتاد. دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي .9(33):149-168.
مولوی، پرویز؛ رسول زاده، بهزاد (١٣٨٣). بررسی عوامل موثر در گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر. فصلنامه اصول ﺑﻬداشت روانى، 6 (22): 49-55.

منابع غیر فارسی

Arabgoul F, Hayati M, Hadid M. [Prevalence attention deficit/hyperactivity disorder in group of students] Persian. New Cogn Sci 2004; 6(1,2): 73-77.
Alizade H. [No explanation attention deficit / hyperactivity disorder: Pattern of behavioral inhibition and nature of restraint] Persian. Tehran J Except Child (TJEC) 2005; 3: 4.
Biederman, J., Wilens, T., Mick, E., Milberger, S., Spencer,T.J., & Faraone SV. (1995). Psychoactive substance usedisorders in adults with attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD): Effects of ADHD and psychiatric comorbidity.American Journal of Psychiatry, 152, 1652-1658.
Bjork, J. M., Hommer, D. W., Grant, S. J., & Danube, C. (2004). Impulsivity in abstinent alcohol-dependent patients: relation to control subjects and type 1–/type 2–like traits. Alcohol, 34(2), 133-150.
Bar-On R, Parker JDA. Emotional intelligence: Theory, development, assessment: Theory, development, assessment, and application at home, school, and in the workplace. San Francisco, CA, US: Jossey-Bass; 2000.
Berning, L.C. (1999). Relative external validity of the MMPI-2 substance abuse scales.Dissertation Abstracts
Clements, R., & Heintz, J.M. (2002).Diagnostic Accuracy and Factor Structure of the AAS and APS Scales of the MMPI-2. JOURNAL OF PERSONALITY ASSESSMENT, 79(3), 564–58.
Coffey, S. F., Gudleski, G. D., Saladin, M. E., & Brady, K. T. (2003). Impulsivity and rapid discounting of delayed hypothetical rewards in cocaine-dependent individuals. Experimental and clinical psychopharmacology, 11(1), 18.
Doran, N., McChargue, D., & Cohen, L. (2007). Impulsivity and the reinforcing value of cigarette smoking. Addictive behaviors, 32(1), 90-98.
Dillon DG, Ritchey M, Johnson BD, La-Bar KS. Dissociable effects of conscious emotion regulation strategies on explicit and implicit memory. Emotion.2007;7(2):345-62.
Eisenberg N. Emotion regulation and moral development. Annu Rev Psychol. 2000;51:665-97.
Faraone SV, Biederman J. Neurobiology of attentiondeficit/ hyperactivity disorder. Biol Psychiatry 1998; 44(10): 951-958.
Faraone SV, Biederman J. What is the prevalence of adult ADHD? results of a population screen of 966adults. J Atten Disord 2005; 9(2): 384-91.
Fox, H.C., Axelrod, S.R.. Paliwal, P., Sleeper, J., & Sinha, R. (2007). Difficulties in emotion regulation and impulse control during cocaine abstinence. Drug and Alcohol Dependence, 89, 298-301, 33, 388-394.
Fowler M. Attention deficit disorder. National information center for children and youth with disabilities (NICHCY), PO Box 1492. Washington DC; 1991: 20013-1492. http://www.nichcy.org.
Faigel, H. C., Sznajderman, S., Tishby, O., Turel, M., & Pinus, U. (1995). Attention deficit disorder during adolescence:: A review. Journal of Adolescent Health, 16(3), 174-184.
Garnefski N & Kraaij V. Cognitive emotion regulation questionnaire – development of a short 18-item version (CERQ-short), Personality and Individua Differences.2006;41: 1045–1053.
Granefski N, Kraaij V. Cognitive emotion regulation strategies and depressive symptoms: A comparative study of five specific Sample. Pers Indiv Diff. 2006;(40):1659-69.
Groos JJ. Emotion regulation: Past, present, future. Cogn Emotion. 1999;13(5):551-73.
Gross JJ & John OP. Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being. Journal of Personality and Social Psychology. 2003; 85 (2): 348–362.
Gross, J.J., Munoz, R.F. (1995). Emotion regulation and mental health. Clinical psychology: Science and Practice, 2 (2), 151-164.
Garnefski N, Van Den Kommer T, Kraaij V, Teerds J, Legerstee J, Onstein E. The relationship between cognitive emotion regulation strategies and emotional problems: comparison between a clinical and a non-clinical sample, European journal of personality 2002; 16 (5): 403 – 420.
Heiligenstein, E., Guenther, G., Levy, A., Savino, F., & Fulwiler, J. (1999). Psychological and academic functioning in college students with attention deficit hyperactivity disorder. Journal of American College Health, 47(4), 181-185.
Kaplan, HA, Sadock BJ . Comprehensive textbook of Pschiatry. 5thed. Baltimore: William &Wilkins; 1985.
Kessler RC, Adler L, Barkley R, et al. The prevalence and correlates of adult ADHD in the United States: Results from the national comorbidity survey replication. Am J Psychiatry 2006: 163(4): 716-723.
Martin R, Dahlen ER. Cognitive emotion regulation in the prediction of depression, anxiety, stress, and anger, Personality and Individual Differences.2005; 39: 1249–1260.
Oschner KN, Gross JJ. The cognitive control of emotion. Trend Cogn Sci. 2005; 9(5):242-9.
Parker, JD., Taylor, RN., Eastabrook JM., Schell SL., Wood LM. (2008). Probrm gambling in adolscents: relationship with internet misuse, gaming abuse and emotional intelligence. Personality and individual differences, 45: 174-180.
Rezvan S, Bahrami F & Abedi MR. The Effect of Emotional Regulation on Happiness and Mental Rumination of Students, Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology 2006; 12 (3): 251-257. (Persian).
Rösler, M., Retz, W., Retz-Junginger, P., Hengesch, G., Schneider, M., Supprian, T., … & Thome, J. (2004). Prevalence of attention deficit–/hyperactivity disorder (ADHD) and comorbid disorders in young male prison inmates*. European archives of psychiatry and clinical neuroscience,254(6), 365-371.
Trinidad, D. R., & Johnson, C. A. (2002). The association between emotional intelligence and early adolescent tobacco and alcohol use. Personality and Individual Differences, 32(1), 95-105.
Teeter PA. Interventions for ADHD. Treatment in developmental contex. New York: Guilford Press; 1998:276-319.

پایان نامه
Previous Entries پایان نامه با کلید واژه های بیش فعالی، کمبود توجه، استعداد اعتیاد Next Entries پایان نامه با کلید واژه های مواد مخدر، نقش برجسته، سوء مصرف مواد