پایان نامه ارشد رایگان با موضوع صنعت گردشگری، تغییرات آب و هوایی، حمل و نقل، توسعه گردشگری

دانلود پایان نامه ارشد

خبری ذهنیت نازیبایی از رفتار ایرانیان نسبت به خارجی ها پدید آورده است و انگیزه لازم برای مسافرت به ایران را در جهانگردان ایجاد نمی کند.
4- وجود روادید اجباری برای بعضی از کشورهای همسایه تا قبل از 11 سپتامبر در حوزه جهانگردی رشد بالای 20 درصد داشتیم حتی با لغو روادید برای مسافران کشورهای غربی و در نهایت به این نتیجه می رسد که تاثیر جهانگردی بر رشد ساختار شهری به حدی است که امروزه فصل نوینی در جهانگردی به نام جهانگردی شهری گشوده شده است، جهانگردی موجب نوسازی شهرها، ایجاد تاسیسات مورد نیاز جهانگردان، مهمانسراها، اماکن تفریحی،ایجاد تجهیزات و … می شود. درآمد هنگفتی را برای شهرها به ارمغان می آورد.
به طور کلی توسعه هر بخش نیازمند سه عامل اصلی است نگاه توسعه ای بخش و فرابخش برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و حمایت و هدایت و سیاست گذاری در صنعت گردشگری می بایست مورد توجه قرار گیرد.
– بررسی توان محیطی و اشکال زمینی ناحیه زنوز در توسعه توریسم ناحیه ای
نشریه جغرافیا و برنامه ریزی (دانشگاه تبریز، سال 13، شماره 25، پاییز 1387،صفحات107-130، معصومه رجبی، بیوک فتحعلی زاده)
در پژوهش فوق چنین بیان شده است که بسیاری از مکان های مورد نظر گردشگری، عملکرد ناصحیح گردشگری در مورد آنها اعمال شده است اما منطقه زنئز یکی از معدود مکان های حائز شرایط گردشگری در آذربایجان است که خوشبختانه در حال حاضر آن چنان متاثر از عملکرد ناصحیح گردشگری نشده است. توان های محیطی و اشکال جاذب این ناحیهبه مکان مبدا (شهر تبریز) که به شکل مسافرت یک روزه صورت می گیرد. جنبه های مثبت گردشگری آن تشدید می بخشد. لذا در آینده نزدیک یکی از مکان های مورد توجه گردشگران بی شمار خواهد بود. با وجود زمینه های بسیار مناسب و بالقوه توسعه گردشگری در این ناحیه، تا کنون اقدامات و فعالیت های در خصوص امکانات خدماتی و تسهیلاتی توریستس صورت نگرفته است بنابر این بهتر خواهد بود که قبل از توسعه غیر اصولی توریسم ناحیه، با صرف حداقل هزینه، امکانات رفاهی لازم و خدمات اولیه را در ناحیه توسعه داد. توسعه توریسم در این ناحیه به مانند سایر مناطق اثرات دوگانه مثبت و منفی را درخواهد داشت. از آثار مثبت، اشتغال زایی و توسعه اقتصادی ناحیه قابل طرح است.
با مدیریت صحیح و اعمال برنامه ریزی، سعی در حفظ و تداوم محیط بلکه ناحیه زنوز نمود تا مانند نقاط مشابه در ایران و آذربایجان، دچار تخریب و افت شرایط زیست محیطی نشود. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر خواهد بود که بدانیم در حال حاضر اغلب منابع طبیعی و اکوتوریستس قابل دسترس و همجوار شهرهای بزرگ با سرعت زیادی در حال حاضر از بین رفتن است و تقریبا هیچ گونه برنامه کارآمدی برای حفظ و احیاء این مناطق در کشور صورت نمی گیرد.
– چالش های بیکاری و پارادوکس توسعه گردشگری در کلاردشت و مازندران توریسم به سبک ایرانی کوروش برارپور (دانشجوی دکترای مدیریت سیستم ها از دانشگاه تربیت مدرس، مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل ایران)
هدف مقاله بالا بردن سطح آگاهی عمومی نسبت به پیآمدهای ناشی از برخی تصمیم های گرفته شده در یک فضای احساسی توسط سیاست گذاران کلان، در بعضی از استان ها و مناطق کشور طی 22 سال گذشته تا کنون است. اگرچه این مقاله دو موضوع مجزا یعنی پارادوکس توسعه و چالش های بیکاری را در کشورمان مورد واکاوی قرار داده اما نگارندن کوشیده است ارتباط معنی دار بین آنها را به مخاطبان منتقل کند. با توجه به اینکه بحران بیکاری موجود در جامعه امروز کشورمان ارتباط مستقیم با افزایش بی رویه جمعیت در دهه 1360 دارد، اما یکی از دولتمردان کشورمان در سال های 1385،1386 و طی چند مرحله اعلام کرده است کشور ما ظرفیت پذیرش جمعیت 200 میلیون نفری هم دارد.
این در حالی است که مطالعات نگارنده نشان می دهد ظرفیت مدیریتی کشور در شرایط فعلی، توان تحمل تنها 40 میلیون نفر جمعیت را داراست. نتایج حاصل از این نوشتار حاکی از آن است که بر خلاف اینکه نسل جوان و جویای کار به همراه جامعه مدیریت کشورمان با بحران بیکاری دست و پنجه نرم می کنند اما دولتمردان، مدیران و سیاست گذاران کلان کشورمان ئرصدد این بحران اقتصادی-اجتماعی را در برخی از استان ها به شیوه های سنتی و غالبا غیر علمی مرتفع سازند با توجه به اینکه در سند چشم انداز ملی 20 ساله تاکید شد.
کشورمان در سال 1404، دست کم 20 میلیون گردشگر جذب خواهد کرد و با توجه به اینکه این حجم قابل توجه گردشگر قابلیت ایجاد دو میلیون شغل را دارد. بنابر این کافی است دولتمردان و سیاست گذاران کلان روی این بخش پردرآمد با ارزش از اقتصاد کشورمان سرمایه گذاری کنند.
– امکان سنجی توسعه توریسم در استان کهگیلویه و بویراحمد/ رحمت ا… منشی زاده، نشریه فصلنامه جغرافیا،دانشگاه آزاد اسلامی. در تحقیق فوق با پرداختن به جاذبه های استان کهگیلویه و بویراحمد و بررسی اهمیت توریسم و نقاط بالای جذب توریسم در این استان را بررسی می کند و به این نتیجه می رسد که برای از قوه به فعل درآوردن پتانسیل های جهانگردی منطقه و رونق جهانگردی لزوم سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل، هتل، مسافرخانه، رستوران های مجلل و با کیفیت و همچنین انجام تبلیغات کافی و با معیارهای علمی جهت معرفی جاذبه ها، امکانات و تسهیلات جهانگردی ضروری به نظر می رسد.
تحقیقات خارجی:
– گردشگری نواحی دوردست (چین): نظری بر ادبیات و لیست تحقیقات Byron keatinga, anton krizb ، مرکز خدمات علمی تجاری، دانشگاه والانگوگ استرالیا مدرسه تجارت و مدیریت، دانشگاه نیوکسل،استرالیا
تغییرات اقتصادی که توسط آقای پینگ در سال 1978 در چین اعمال شد پایه رشد اقتصادی این کشور در سال های اخیر می باشد و در نتیجه آن بها دادن این کشور به گردشگری به عنوان یک منبع رشد و نوگرایی صنعت اقتصاد. در سال های اخیر این نیاز باعث بهبودهایی در استاندارد معیشت بیشتر مردم چین شده و در نتیجه بالا رفتن مطالبه سفرهای بین المللی شده است. در دهه 1994 تا 2004 گردشگری بین المللی هر سال در کشور چین رشدی معادل 17% داشته، و باعث رشد چهار برابری مسافران بین المللی از نواحی دوردست شده است. چین تا سال 2020 چهارمین کشوری خواهد شد که میزبان گردشگران از نواحی دوردست است و سهم او از این گردشگری 6.4% در کل گردشگران بین المللی خواهد بود.
اولن مرحله این گردشگری ها در سال 1983 آغز شد که دولت به تعداد محدودی از تورهای سازمان یافته اجازه دیدن کردن از هنگ کنگ و بعدا ماکآاو را داد. این طورهای زیر نظر سازمان گردشگری ملی چین و صرفا به دلیل دیدن از خانواده این گردشگران چینی پرداخت می شد.
دوره دوم این سفرها در سال 1990 هنگامی که دولت یک توافق نامه دو طرفه با کشورهای سنگاپور، مالزی و تایلند امضا کرد آغاز شد. این تفاهم نامه به گردشگران چینی که با هزینه شخصی و برای تفریح توسط سیستم مسافرتی تازه تاسیس چین اجازه سفر به این کشورها داده شده بود.
– مقایسه تشریحی بین مبارزه مرکزی و ایالتی بر سر صنعت گردشگری هند، پروفسور دکتر نریپندار سینگ،محقق خانم سوناینا آهوجا، دانشگاه بازرگانی جای پی نویدا هند.
تحقیقاتی برای تشخیص کمبودها و انجام اقدامات موثر جهت ارتقا صنعت گردشگری در کشور وسیع هندوستان انجام شده است. در این کشور جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله بناهای تاریخی، مکان های مذهبی، سواحل و مناظر دیدنی وجود دارند و فرهنگ و میراث غنی آن علاقه مندان بسیاری دارد. گردشگری در هندوستان تحت تاثیر منفی مشکلات زیرساختی و زبان و شرایط نا به سامان فرودگاه ها و هتل ها و غیره است. اقداماتی در حال اجرا هستند که نتیجه آن افزایش تعداد گردشگران خارجی در این کشور است. آمارها رشد8/11 درصدی را در مقایسه با رشد 6 درصدی جهانی در سال 2010 نشان می دهند. برای پیشرفت این صنعت اطلاعات جامع یا از طریق رسانه ها یا به صورت دفترچه در اختیار گردشگران قرار می گیرد تا بدون سردرگمی اسامی مکان های گردشگری به همراه راهنمایی های لازم را به دست آوردند.پیشنهاد آن است که تلاش های لازم برای تبدیل هند به یک جاذبه توریستس جهانی به طور هماهنگ بین ایالت اصلی و ضمام داران خصوصی صورت گیرد.
– ارزشیابی عملی از رفتار ساکنین نسبت به پیشرفت های گردشگری: بررسی موردی از اوآیو، هاوایی
لیزا مری اسانته دانشگاه جنوبی اوتا lisa marie assante
Hsinng ivan wen university of hawai’I at manoa
گردشگری هاوایی یکی از مهمترین منابع اقتصادی این کشور است. برای مثال در سال های 2005 و 2006 هفت و نیم میلیون جهانگرد وارد این کشور شدند. صنعت گردشگری نیازمند منابع، به ویژه منابع انرژی و آب و زمین برای ایجاد شرایط مناسب در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، مکان های اقامت و فعالیت های تفریحی می باشد. تقاضا بالا در این کشور به معنی کاهش منابع و افزایش قیمت برای ساکنین و گردشگران و همچنین هزینه بالا برای حفظ محیط زیست می باشد. تعادل میان مصرف انرژی ساکنین و گردشگران عاملی است که باید در نظر گرفته شود. آمارها نشان می دهند مدیریت دولت تاثیر به سزایی در رضایت جامعه دارد وضعیت مثبت جامعه و افراد مقیم به توسعه و دوام گردشگری کمک می کند. نظرسنجی سال 2002 در o’ahu یکی از شهرهای هاوایی گویای رضایت ساکنین است آنها معتقدند افزایش امکانات گردشگران به طور کلی باعث افزایش کیفیت زندگی ساکنین می شود.
– گردشگری در اسپانیای اروپا، دانشگاه bournemouth، در آمار مربوط به تعداد گردشگران بین المللی که وارد کشور می شوند در سال 2006، اسپانیا در رتبه دوم قرار گرفت. یک مکان جاذب گردشگری نیازمند دریا و آفتاب جنوبی و مدیترانه ای اروپا شناور می باشد و اسپانیا افتخار داشتن 5000 کیلومتر ساحل را دارد، در واقع 88 درصد از مرز این کشور را آب گرفته است. در حقیقت اسپانیا یکی از مقاصد اصلی در صنعت گردشگری در اروپا است. و به ویژه در جذب گردشگر شهرت خاصی دارد. اسپانیا در چند دهه اخیر به نقطه ی مرجع در رابطه با مقاصد گردشگری و مکان تفریحی وسیع گردشگری تبدیل شده اند. تمام نقاط گردشگری و هتل ها در تعطیلات و تابستان ها کاملا پر هستند و عموما گردشگران از انگلستان و آلمان به اسپانیا به دنبال هوایی آفتابی و مطلوب و دریا و تفریح می آیند. و البته تحقیقات نشان می دهند دو عامل تعیین کننده مقصد برای گردشگران اول محل مناسب و دوم قیمت مناسب.
– گرم شدن کره زمین، تغییرات آب و هوایی و گردشگری، راجش راما سامی و آنجانیا سوامی، بخش مطالعات گردشگری دانشگاه پوندیچری، هند.
گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی و تاثیر بر گردشگری در مرکز اصلی مطالعات دانشگاهی قرار دارد. این مقاله درباره سی مقاله منتخب است که در نشریات مربوط به گردشگری منتشر شده است. خط مشی این نسخه، ادراکی و خود محور است تا خوانندگان احاطه کامل بر آن پیدا کنند.
هدف این مطالعه درک و شناخت میزان تحقیقات انجام شده برای ارزیابی تاثیرات گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی بر روی صنعت گردشگری است. از روش سه مرحله ای برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. نخست، جستجوی ادبی در موتور جستجوی گوگل انجام شده، دوم، نشریات تحقیقاتی با موضوع گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی و گردشگری بکار رفته است و سوم، گزارشات منتشر شده از سوی سازمان های علمی ملی و بین المللی و سازمان های دولتی مورد بررسی قرار گرفته اند. بدیهی است که شرایط مربوط به صنعت گردشگری، وابسته به میزان و تاثیرات گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی است.
– گردشگری سودمند برای فقرا در راسای پیشرفتهای معقول در پرو، دانشگاه گرین ویچ
پرو از نظر جغرافیایی به سه بخش مجزایساحل غربی، کوهستانی مرکزی و ناحیه جنگلی در شرق این کشور تقسیم شده است. تعداد گردشگران خارجی که وارد این کشور می شوند، بین سال های 1999 تا 2003 از 649 هزار به 933 هزار نفر در سال افزایش پیدا کرده است. گردشگری در پرو تنها حول منطقه ماچو پیچو متمرکز شده است که این موضوع هم بر حسب فعالیت هایی که باعث ترقی شده اند و به دنبال آن هجوم گردشگری در گردشگری به عنوان یک ضعف

پایان نامه
Previous Entries پایان نامه ارشد رایگان با موضوع گردشگری ورزشی، جامعه شناسی، توسعه منطقه، نواحی روستایی Next Entries پایان نامه ارشد رایگان با موضوع محدودیت ها، استان مازندران، مصرف کنندگان، اقتصاد گردشگری