پایان نامه ارشد درمورد فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، آموزش الکترونیکی

دانلود پایان نامه ارشد

سفارش کالا و خدمات، بانکداری اینترنتی، فعالیت‌های آموزشی و یادگیری، تعامل با سازمان‌ها و دفاتر دولتی، فعالیت‌های تفریحی)
4.78
3
درصد خدمات دولتی که به شکل الکترونیکی ارایه می‌گردد
4.74
4
نسبت مبادلات پولی که از طریق الکترونیک صورت می‌پذیرد
4.69
5
درصد بودجه اختصاص یافته به فناوری اطلاعات و ارتباطات
4.65
6
نسبت خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در خانه
4.62
7
نسبت کسب‌وکارهایی که از طریق اینترنت سفارش دریافت می‌کنند
4.59
8
نسبت کسب‌وکارهای استفاده‌کننده از اینترنت
4.53
9
نسبت کسب‌وکارهایی که به اینترنت دسترسی دارند و از آن برای دسترسی به سرویس‌های مالی و بانکی بهره می‌برند
4.51
10
تعداد مشترکان اینترنت به ازای هر 100 نفر
4.49
11
وجود قوانین مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات
4.48
12
نسبت کسب‌وکارهایی که از طریق اینترنت سفارش می‌دهند
4.47
13
وجود قوانین در زمینه حفظ حریم خصوصی و داده‌های شخصی
4.46
14
نسبت کسب‌وکارهای دارای دسترسی به اینترنت
4.46
15
تعداد کامپیوتر به ازای هر 100 نفر
4.45
16
تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند به ازای هر 100 نفر
4.43
17
وجود استراتژی‌های دولت الکترونیکی و سند چشم‌انداز فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سازمان‌های کشور
4.43
18
وجود قانون تجارت الکترونیک
4.43
19
تعرفه دسترسی به اینترنت (20 ساعت در ماه)، بر حسب دلار امریکا و به صورت درصدی از درآمد سرانه
4.39
20
نسبت کسب‌وکارهای استفاده‌کننده از کامپیوتر
4.39
21
وجود قوانین مرتبط با حق دارایی معنوی
4.38
22
نسبت کسب‌وکارهای با دسترسی پرسرعت به اینترنت
4.35
23
دلایل عدم استفاده از اینترنت در خانه (شامل: عدم علاقه، بالا بودن هزینه‌ها، نداشتن مهارت و دانش، نگرانی از محتوای زیان‌آور، دسترسی به اینترنت در مکانی دیگر، نگرانی‌های امنیتی (مانند ویروس‌ها)، نگرانی در رابطه با اطلاعات شخصی (مثلاً آشکار شدن آن‌ها برای دیگران)، دیگر موارد)
4.33
24
هزینه‌ها و مخارج فناوری اطلاعات و ارتباطات به ازای هر نفر (درصدی از تولید ناخالص ملی)
4.33
25
وجود خدمات بهداشت الکترونیکی
4.30
26
نسبت کسب‌وکارهای دارای حضور در وب
4.29
27
پهنای باند مراکز علمی و پژوهشی به ازای هر 1000 نفر
4.22
28
نسبت کسب‌وکارهایی که از شبکه (محلی، اینترانت، اکسترانت) بهره می‌برند
4.20
29
پهنای باند اینترنت بین‌المللی به ازای هر نفر
4.19
30
تعداد کامپیوتر به ازای هر 100 دانش‌آموز
4.15
31
وجود قوانین در رابطه با جرایم رایانه‌ای و آنلاین
4.12
32
درصد مشاغل از راه دور
4.08
33
درصد مدارس متصل به اینترنت
4.06
34
وجود قوانین در رابطه با بهداشت الکترونیکی و حفظ اطلاعات شخصی بیماران
4.04
35
درصد مکان‌های جغرافیایی با مراکز دسترسی اینترنت عمومی به ازای هر نفر (شهری / روستایی)
4.00
36
صادرات کالاهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت درصدی از کل صادرات
4.00
37
تعداد مراکز داده دولتی و ملی به ازای هر یک میلیون نفر
3.96
38
نسبت کارمندان استفاده‌کننده از اینترنت
3.88
39
تعداد آموزش‌های ضمن‌خدمت برای کارمندان دولت در رابطه با فناوری اطلاعات و ارتباطات به ازای هر 100 کارمند در طول یک سال
3.88
40
درصد سازمان‌های دولتی دارای وب‌سایت
3.85
41
نسبت کسب‌وکارهایی که حداقل از دو امکان امنیتی استفاده می‌کنند
3.79
42
نسبت روستاهایی که به خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند
3.76
43
تعداد پارک‌های فناوری و نرم‌افزاری و مراکز رشد به ازای هر یک میلیون نفر
3.71
44
نسبت کتاب‌ها و مقالات منتشر شده به شکل الکترونیک
3.70
45
درصد مدارس دارای وب‌سایت
3.68
46
تعداد سرورهای امن به ازای یک میلیون نفر
3.62
47
تعداد بایگانی‌های دیجیتالی به ازای هر یک میلیون نفر
3.62
48
نسبت فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات
3.57
49
تعداد وب‌سایت‌های محلی / ملی به ازای هر 1000 نفر
3.56
50
تعداد کل خطوط تلفن ثابت به ازای هر 100 نفر
3.54
51
تعداد نرم‌افزارهای توسعه داده شده به زبان محلی
3.53
52
تعداد میزبانان اینترنت به ازای هر 1000 نفر
3.52
53
تعداد ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی
3.52
54
درصد نرم‌افزارهای متن‌باز و رایگان تولید شده در هر سال
3.36
55
درصد سیستم‌های غیرمتنی کار با کامپیوتر در برابر کل سیستم‌های مورد استفاده در امور دولتی
3.36
56
هزینه مکالمه تلفن بین‌المللی
3.26
57
هزینه 3 دقیقه مکالمه تلفن ثابت (در ساعات پیک)
3.25
58
هزینه 3 دقیقه مکالمه تلفن ثابت (در ساعات غیر پیک)
3.24
59
تعداد فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزش الکترونیکی نسبت به کل فارغ‌التحصیلان در یک سال
3.23
60
تعداد خرابی‌ها به ازای هر 100 خط اصلی در سال
2.96
61
وجود سیاست‌هایی در رابطه با محیط زیست الکترونیک
2.86
62
مدت زمان انتظار برای دریافت خط اصلی تلفن
2.75
63
میزان زباله‌های الکترونیکی تولید شده در هر سال
2.69
64
نسبت خانوارهای دارای تلویزیون
2.68
65
درصد زباله‌های الکترونیکی قابل بازیافت
2.56
66
تعداد مشترکین تلویزیون کابلی به ازای هر 1000 نفر
2.54
67
ترافیک ارسالی مکالمه‌های تلفن بین‌المللی (بر حسب دقیقه)
2.50
68
تعداد دستگاه‌های تلویزیون به ازای هر 100 نفر
2.49
69
ترافیک وارده مکالمات تلفن بین‌الملل (بر حسب دقیقه)
2.44
70
تعداد تلفن‌های همگانی (عمومی)
2.37
71
تعداد دستگاه‌های رادیو به ازای هر 100 نفر
2.19
به روشنی مشخص است که ترتیب اولویت در روش دوم با روش اول متفاوت است. به عنوان مثال، شاخص “درصد بودجه اختصاص یافته به فناوری اطلاعات و ارتباطات” در روش اول دارای اولویت سوم بود که در روش دوم به اولویت پنجم تقلیل یافته است؛ یا در مورد شاخص “وجود قوانین در زمینه حفظ حریم خصوصی و داده‌های شخصی”، اولویت در روش اول هشت و در روش دوم سیزده می‌باشد.
4-6 ارایه مدل نهایی
همان‌گونه که مطرح شد، داده‌های دور افتاده دقت عملیات و تحلیل‌های آماری را کم می‌کنند. بنابراین، روش دوم روش مناسب‌تری برای مبنا قرار گرفتن به منظور ایجاد مدل می‌باشد.
به منظور ایجاد مدل نهایی دو عمل بایستی صورت پذیرد. ابتدا باید شاخص‌های با اولویت پایین از لیست شاخص‌ها حذف شوند که به این منظور همه شاخص‌ها با وزن کمتر از 3 از این لیست خارج شده‌اند126 و در گام بعد بایستی شاخص‌های باقیمانده در دسته‌بندی مناسبی قرار گیرند. به منظور دسته‌‌بندی شاخص‌ها، از خط عمل‌های جامعه اطلاعاتی کمک گرفته شده است و دسته‌بندی بر اساس این خط عمل‌ها ارایه شده است. جدول 4-8 این دسته‌ها را نشان می‌دهد. در این جدول وزن معادل هر دسته برابر میانگین وزن شاخص‌های آن دسته است. لازم به ذکر است که برخی از شاخص‌ها امکان حضور در چند دسته را دارا هستند که به منظور جلوگیری از پیچیدگی مدل این شاخص‌ها در دسته‌ای قرار گرفته‌اند که بیشتر با آن در ارتباط بوده‌اند.

دسته
وزن دسته
شاخص
وزن شاخص
نقش مقام‌هاي راهبردي و تمام دست‌اندركاران (دولت، جامعه مدني و بخش خصوصي) در پيشبرد تكنولوژي‌هاي اطلاعات و ارتباطات براي توسعه
4.01
تعداد پارک‌های فناوری و نرم‌افزاری و مراکز رشد به ازای هر 1 میلیون نفر
3.71

صادرات کالاهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت درصدی از کل صادرات
4.00

هزینه‌ها و مخارج فناوری اطلاعات و ارتباطات به ازای هر نفر (درصدی از تولید ناخالص ملی)
4.33
زيرساخت اطلاعات و ارتباطات
3.66
پهنای باند اینترنت بین‌المللی به ازای هر نفر
4.19

تعداد کل خطوط تلفن ثابت به ازای هر 100 نفر
3.54

درصد مدارس متصل به اینترنت
4.06

درصد سیستم‌های غیرمتنی کار با کامپیوتر در برابر کل سیستم‌های مورد استفاده در امور دولتی
3.36

تعرفه دسترسی به اینترنت (20 ساعت در ماه)، بر حسب دلار امریکا و به صورت درصدی از درآمد سرانه
4.39

هزینه مکالمه تلفن بین‌المللی
3.26

هزینه 3 دقیقه مکالمه محلی (در ساعات پیک)
3.25

هزینه 3 دقیقه مکالمه محلی (در ساعات غیر پیک)
3.24
دسترسي به اطلاعات و دانش
4.21
تعداد کامپیوتر به ازای هر 100 نفر
4.45

تعداد مشترکان اینترنت به ازای هر 100 نفر
4.49

تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند به ازای هر 100 نفر
4.43

نسبت خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در خانه
4.62

درصد سازمان‌های دولتی دارای وب‌سایت
3.85

درصد نرم‌افزارهای متن‌باز و رایگان تولید شده در هر سال
3.36

دلایل عدم دسترسی به اینترنت در خانه شامل:
عدم علاقه
بالا بودن هزینه‌ها
نداشتن مهارت و دانش
نگرانی از محتوای زیان‌آور
دسترسی به اینترنت در مکانی دیگر
نگرانی‌های امنیتی (مانند ویروس‌ها)
نگرانی در رابطه با اطلاعات شخصی (مثلاً آشکار شدن آن‌ها برای دیگران)
دیگر موارد
4.33

فعالیت‌هایی که افراد به آن منظور از اینترنت استفاده می‌کنند
دریافت اطلاعات
برقراری ارتباط
خرید یا سفارش کالا و خدمات
بانکداری اینترنتی
فعالیت‌های آموزشی و یادگیری
تعامل با سازمان‌ها و دفاتر دولتی
فعالیت‌های تفریحی
4.78

درصد مکان‌های جغرافیایی با مراکز دسترسی اینترنت عمومی به ازای هر نفر (شهری / روستایی)
4.00

نسبت روستاهایی که به خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند
3.76
ظرفیت‌سازی و توانمند‌سازي
3.76
نسبت فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات
3.57

تعداد آموزش‌های ضمن‌خدمت برای کارمندان دولت در رابطه با فناوری اطلاعات و ارتباطات به ازای هر 100 کارمند در طول یک سال
3.88

تعداد کامپیوتر به ازای هر 100 دانش‌آموز
4.45

درصد مدارس دارای وب‌سایت
3.68

تعداد فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزش الکترونیکی نسبت به کل فارغ‌التحصیلان در یک سال
3.23
ايجاد اطمينان و امنيت در استفاده از فناوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي
3.84
تعداد سرورهای امن به ازای یک میلیون نفر
3.62

وجود قوانین در رابطه با جرایم رایانه‌ای و آنلاین
4.12

نسبت کسب‌وکارهایی که حداقل از دو امکان امنیتی استفاده می‌کنند
3.79
آماده‌سازي محيط
3.97
تعداد مراکز داده دولتی و ملی به ازای هر 1 میلیون نفر
3.96

تعداد میزبانان اینترنت به ازای هر 1000 نفر
3.52

تعداد ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی
3.52

وجود استراتژی‌های دولت الکترونیکی و سند چشم‌انداز فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سازمان‌های کشور
4.43

وجود قانون تجارت الکترونیک
4.43
كاربردهاي فناوری اطلاعات و ارتباطات:

– دولت الكترونيکی
4.81
درصد خدمات دولتی که به شکل الکترونیکی ارایه می‌گردد
4.74

وجود خدمات عمومی آنلاین برای شهروندان
4.88
– تجارت الكترونيکی
4.37
نسبت کسب‌وکارهای استفاده‌کننده از کامپیوتر
4.39

نسبت کسب‌وکارهای دارای دسترسی به اینترنت
4.46

نسبت کسب‌وکارهای با دسترسی پرسرعت به اینترنت
4.35

نسبت کسب‌وکارهای استفاده‌کننده از اینترنت
4.53

نسبت کسب‌وکارهای دارای حضور در وب
4.29

نسبت کسب‌وکارهایی که از شبکه (محلی، اینترانت، اکسترانت) بهره می‌برند
4.20

نسبت کارمندان استفاده‌کننده از اینترنت
3.88

نسبت کسب‌وکارهایی که به اینترنت دسترسی دارند و از آن برای دسترسی به سرویس‌های مالی و بانکی بهره می‌برند
4.51

نسبت مبادلات پولی که از طریق الکترونیک صورت می‌پذیرد
4.69
– يادگيري الكترونيکی
3.76
معادل وزن “ظرفیت‌سازی و توانمند‌سازي”

– بهداشت الكترونيکی
4.17
وجود خدمات بهداشت الکترونیکی
4.30

وجود قوانین در رابطه با بهداشت الکترونیکی و حفظ اطلاعات شخصی بیماران
4.04
– اشتغال الكترونيکی
4.38
نسبت کسب‌وکارهایی که از طریق اینترنت سفارش دریافت می‌کنند
4.59

نسبت کسب‌وکارهایی که از طریق اینترنت

پایان نامه
Previous Entries پایان نامه ارشد درمورد فناوری اطلاعات، قابلیت اعتماد، معیار استاندارد Next Entries پایان نامه ارشد درمورد فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک، جامعه اطلاعاتی