منبع پایان نامه درباره بانک کشاورزی، خدمات الکترونیکی، خدمات الکترونیک، بانکداری الکترونیک

دانلود پایان نامه ارشد

دريافت گواهينامه ISO,9001 سال 2008
➢ تقدير از طرف جشنواره شهيد رجايي سال 1385
➢ دريافت لوح تقدير و كسب رتبه اول در جشنواره خدمت رساني و پاسخگويي سال 1384
3 – نوآوريهاي بانك کشاورزی
با توجه به چشم انداز بانک کشاورزی که بر این مبنا است که بانك كشاورزي بانك تخصصي برتر منطقه ، پيشرو در نوآوري و بكارگيري فناوري هاي نوين در صنعت بانكداري و خدمات مالي شود. در این راستا بانک اقدام به فعالیت های عملی در زمینه متمایز بودن و نوآوربودن نموده است که نمونه هایی از آنها در زیر ذکر شده است.
➢ بومي سازي و استقرار نرم افزار جامع بانکداري متمرکز (مهرگستر )- Core Banking سال 1385
➢ راه اندازي اولين مركز ارتباط 24 ساعته با مشتريان (Call Center) – سال 1373
➢ اجرا و استقرار طرح سيستم نوبت دهي مشتريان نظام بانكي – سال 1381
➢ تشكيل دهنده اولين گروه بانكهاي عضو شبكه شتاب نظام بانكي كشور
➢ طراحي و اجراء سامانه ارتباطي و صندوق صوتي براي ارتباط مشتريان با مديران بانك – سال 1378
➢ طراحي و اجراء طرح راهنمايان مطلع مشتريان در شعب – سال 1383
➢ طراحي و اجراء پايگاه اطلاع رساني (وب سايت) در نظام بانكي كشور – سال 1378
➢ طراحي و اجراء طرح آتيه در نظام بانكي – سال 1377
➢ طراحي و اجراء طرح بانكي براي کودکان و نوجوانان كشور – سال 1379
➢ طراحي، اجراء و صدور کارتهاي اعتباري در نظام بانكي – سال 1382
➢ طراحي و اجراء طرح نظارت بر امور شعب بانك توسط مشتريان
4- انواع خدمات بانک کشاورزی
بانک کشاورزی در راستای خدمت رسانی به مشتریان خود انواع خدمات الکترونیکی و غیر الکترونیکی را به مشتریان ارائه می کند. از خدمات الکترونیکی می توان تلفن بانک، اینترنت بانک، دستگاه های خودپرداز، بانکداری موبایلی و دستگاه های POS را نام برد و سایر خدمات مانند خدمات ارزی بانک کشاورزی، صدور انواع کارت های بانک کشاورزی مانند کشاورز کارت، مهر کارت و … را نام برد. در قسمت زیر هر یک از این خدمات با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است. در کل میتوان مزایایی مانند سرعت، دقت، امنیت، در دسترس بودن، سهولت استفاده، قابلیت استفاده در هر لحظه از شبانه روز را برای مشتریان با استفاده از خدمات الکترونیکی بانک متصور دانست.
1.4- تلفنبانک کشاورزی (تلفنبانک مهر)
با استفاده از سيستم تلفنبانك مهر، مشتريان دارنده انواع كارتها و حساب متمركز مهر، مي توانند از طريق شماره تلفن 22901500 بدون محدوديت زمان و نياز به مراجعه به دستگاههاي خودپرداز بانك، از وضعيت حساب خود شامل مانده حساب، سه تراكنش آخر حساب و وضعيت چكها مطلع شده و از طريق نمابر صورتحساب خود را دريافت نمايند. همچنين اطلاع از وضعيت كارت شامل، موجودي، سه تراكنش آخر نيز از ديگر خدمات اين سيستم بوده و از اين طريق مي توانند مفقودي كارت خود را اعلام نموده و از شماره رمز حساب خود نيز مطلع شوند. مشتريان حسابهاي دولتي، حقوقي، مشترك و حقيقي فاقد كارت براي دريافت رمز تلفنبانك خود به شعبه‌اي كه در آن افتتاح حساب نموده اند مراجعه نمايند.

➢ امکانات مورد استفاده تلفنبانک کشاورزی
تلفنبانک كشاورزي با خدمات ويژه و انحصاري وبه صورت غيرمتمرکز و لحظه اي(هرشعبه به صورت مستقل)، از قبيل اعلام مانده انواع حسابها و اعلام وضعيت چكهاي واگذاري به اتاق پاياپاي به شرح زيردر خدمت مشتريان بانك كشاورزي قراردارد.
حساب جاري:
➢ اعلام آخرين موجودي
➢ اعلام آخرين گردشهاي حساب ( حداكثر 25 گردش ) از طريق دورنگار
➢ اعلام سه گردش آخر
➢ اعلام وضعيت گردش يك چك ، با ورود شماره چك و يا شمارة فيش
➢ اعلام وضعيت چكهاي به حساب گذاشتة ساير بانكها با ورود شماره چك واگذار شده
حساب قرض الحسنة پس انداز:
➢ اعلام آخرين موجودي
➢ ارسال آخرين گردشهاي حساب (حداكثر 25 گردش ) از طريق دورنگار
حساب سپردة كوتاه مدت :
➢ اعلام آخرين موجودي
➢ اعلام سود محاسبه و واريز شده به حساب
➢ ارسال آخرين گردشهاي حساب (حداكثر 25 گردش ) از طريق دورنگار
حساب سپردة بلند مدت :
➢ اعلام سود محاسبه و واريز شده همراه با اعلام نوع و شماره حساب واريزي
2.4- اینترنتبانک کشاورزی
یکی از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک کشاورزی اینترنتبانک است. با استفاده از آن مشتریان می توانند بسیاری از فعالیت های بانکی خود را از طریق اینترنت انجام دهند. اینترنتبانک خدمتی ارزشمند برای مشتریان بانک کشاورزی است که از طریق آن امکان استفاده از زمان را بدون هیچ گونه شرط مکانی و با ایجاد آرامش و امنیت و بصورت شبانه روزی برای دارندگان حساب در بانک کشاورزی فراهم می نماید. برای استفاده از اینترنتبانک کشاورزی باید به یکی از شعب بانک مراجعه شود و فرم مربوط به فعال سازی آن را در بانک پر شود و رمز مربوط به ورود به اینترنتبانک را دریافت نمود. لازم به ذکر است که دسترسی به سیستم اینترنتبانک نیازمند ملزومات سه گانه ( شماره کاربری 8 رقمی، رمز 4 رقمی و رمز 6 رقمی Token است و نبود هر یک از آنها دسترسی به سیستم را غیر ممکن می سازد. از جمله خدماتی که توسط اینترنتبانک کشاورزی ارائه می شود عبارتند از:
➢ مشاهده مانده حسابها
➢ مشاهده و چاپ صورتحساب در بازه زمانی دلخواه مشتری تا سه ماه قبل
➢ مشاهده وضعیت چک ها
➢ انتقال وجه لحظه اي بين حسابهاي صاحب حساب
➢ انتقال وجه لحظه اي بين حسابهاي شخص ثالث
➢ مشاهده سوابق انتقال وجه
➢ تعيين سقف انتقال وجه اينترنتي توسط کاربر صاحب حساب
➢ مشاهده وضعيت حساب تسهيلات
➢ تبادل پيام بين کاربران و بخش خدمات مشتريان
3.4- بانکداری موبایلی کشاورزی
یکی دیگر از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک کشاورزی بانکداری موبایلی آن است. این خدمت نسبت به سایر خدمات الکترونیکی ارائه شده در بانک کشاورزی جدید تر است و در حدود 2 سال است که راه اندازی شده است. با استفاده از این خدمت مشتریانی که در بانک کشاورزی حساب داشته باشند می توانند با نصب کردن نرم افزار بانکداری موبایلی بر روی گوشی خود بسیاری از کارهای بانکی خود مانند مانده گیری از حساب، انتقال وجه، خرید شارژ و … بدون مراجعه به بانک انجام دهند. برای استفاده از بانکداری موبایلی علاوه بر نصب نرم افزار، مشتریان باید شماره رمز ورود به نرم افزار را از بانک دریافت کنند و برای انواع حساب های خود در بانک یک شماره رمز دریافت کنند. از مزایای این روش می توان به همیشه در دسترس بودن و قابلیت جابه جایی آسان برای مشتریان را نام برد. در جدول زیر انواع خدمات بانکداری موبایلی کشاورزی ارائه شده است.

جدول5.2 : خدمات ارائه شده بوسیله بانکداری موبایلی کشاورزی
خدماتی که بوسیله بانکداری موبایلی کشاورزی ارائه می شود
ردیف
تنظیمات کاربری
مبتنی بر حساب
مبتنی بر کارت

وارد کردن شماره موبایل برای ارسال پیامک
مانده گیری
مانده گیری
1
تغییر زبان( فارسی و انگلیسی)
انتقال وجه( ازکارت بانک کشاورزی به کارت بانک کشاورزی)
انتقال وجه( ازکارت بانک کشاورزی به کارت بانک کشاورزی)
2
تغییر اندازه فونت
پرداخت قبوض
پرداخت قبوض
3
تغییر رمز ورود به برنامه بانکداری موبایلی
مشاهده 3 گردش آخر
خرید شارژ سیم کارت
4

تغییر رمز حساب
دریافت اطلاعات سه شارژ آخر
5

مسدود کردن کارت
6
منبع: پژوهشگر
4.4- بانکداری مبتنی بر پیامک ( SMS بانک):
از دیگر خدمات بانکداری الکترونیکی و مخصوصا بانکداری مبتنی بر بانکداری موبایلی کشاورزی می توان به SMS بانک آن اشاره کرد. به منظور اطلاع‌رساني مستمر به مشتريان داراي حساب‌هاي پر کار در خصوص تغيير مانده حساب مشتري، سيستم اعلام مانده حساب جاري مشتري بوسيله ارسال پيام کوتاه برروي خطوط تلفن همراه ازسال 1382 درشعب بانک کشاورزي راه اندازی شد. برخی از ویژگی های این سیستم به شرح زیر است.
➢ ارسال اطلاعات بصورت یکطرفه از سوی بانک است و مشتری نمی تواند بوسیله این سرویس با حساب خود ارتباط برقرار نموده و عملیاتی بر روی آن انجام دهد. برنامه دارای محدودیت دسترسی به بانک های اطلاعاتی بوده و فقط امکان خواندن دارد.
➢ اطلاعات از طرف بانک فقط به موبایل اعلام شده بوسیله مشتری فرستاده می شود.

5.4- خدمات ارزی بانک کشاورزی
• افتتاح حسابهاي قرض‌الحسنه پس‌انداز، جاري و سپرده‌هاي سرمايه‌گذاری ارزی یانک کشاورزی
➢ افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزي بر اساس درخواست متقاضي با حداقل موجودي 100 دلار
➢ افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاري ارزي بر اساس درخواست متقاضي با حداقل موجودي 10000 دلار
➢ افتتاح حساب سپرده كوتاه‌مدت ارزي بر اساس درخواست متقاضي با حداقل موجودي 1000 دلار
➢ افتتاح حساب بلند مدت ارزي
• انجام معاملات خريد و فروش ارز:
در بانك كشاورزي ارزهاي معتبر دنيا، براي بازرگانان، مسافران و افراد عادي طبق بخشنامه‌ها و مقررات بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران خريد و فروش مي‌شود.
• افتتاح اعتبارات اسنادي وارداتي و انجام خدمات ذيربط:
واحدهاي ارزي اين بانك آمادگي دارند به منظور انجام واردات مورد نياز بازرگانان از طريق افتتاح اسنادي وارداتي اقدام كنند.
• قبول و انجام عمليات اعتبارات اسنادي صادراتي و انجام خدمات ذیربط:
در صورت دريافت اعتبارات اسنادي صادراتي به نفع صادركنندگان ايراني از كارگزاران خارجي، كليه خدمات مورد نياز در اين ارتباط توسط واحدهاي ارزي اين بانك قابل ارائه است.
• صدور ضمانت‌نامه‌هاي ارزي و متقابل:
اين بانك آماده است ضمن اخذ ضمانت‌نامه‌هاي ارزي به نفع مشتريان خود، در زمينه صدور ضمانت‌نامه‌هاي حسن انجام كار، پيش‌پرداخت، استرداد كسور وجه‌الضمان، شركت در مناقصه و ضمانتنامه متقابل و همچنين ضمانت‌نامه‌هاي ارزي به نفع خريداران كالا و خدمات در خارج از كشور صادر كنند.
• اعطاي تسهيلات از محل منابع ارزي بانك به صادركنندگان و توليدكنندگان:
اين بانك آمادگي دارد به منظور تسهيل در توليد وصادرات از محل منابع ارزي خود تسهيلات مورد نياز متقاضيان را در اختيارشان قرار دهد.
• اعطاي تسهيلات ارزي به خريداران خارجي كالاهاي ايراني:
براي تشويق صادرات و تامين مالي وجوه مورد نياز خريداران خارجي، اين بانك آماده است كه تسهيلات ارزي لازم را در صورت خريد كالاهاي ايراني توسط كشورهاي ديگر در اختيار نامبردگان قرار دهد.
• اعطاي تسهيلات ارزي به توليدكنندگان از محل صندوق ذخيره ارزي موضوع ماده 60 قانون برنامه سوم توسعه:
طبق درخواست متقاضيان ذيربط تسهيلات مورد نياز توليدكنندگان ايراني در جهت انجام واردات كالاهاي زيربنايي و اساسي از محل صندوق ذخيره ارزي موضوع ماده 60 قانون برنامه سوم توسعه در اختيارشان قرار خواهد گرفت.
• انجام مشاوره و راهنمايي مشتريان به منظور تسهيل انجام عمليات بانكي بين‌المللي:
حسب مورد، مشاوره و راهنمايي لازم در زمينه امور اداري به مشتريان ارائه مي‌گردد.
5- کارت های بانک کشاورزی
1.5- کـــــشاورز کارت:
براساس رسالت وماموريت اصلي بانک کشاورزي، ازاين نوع کارت براي ارتقا و رشد فرهنگ بانکداري الکترونيکي در جامعه کشاورزان و روستائيان کشور اين کارت طراحي شده است. ضمنا کشاورزان و دامداران کشور به منظور سهولت در دريافت وجوه حاصل از فروش محصولات خود (گندم ، چاي و …) به دولت از اين کارت استفاده نمايند. امکانات و ویژگی کشاورز کارت به شرح زیر است:
➢ صدور رایگان کشاورز کارت برای افراد واجد شرایط
➢ امکان تعریف حساب پشتیبان (سپرده کوتاه مدت ) و پرداخت سود روز شمار
➢ امکان بهره برداری از امکانات ATM، POS، بانکهای عضو شتاب و شعب الکترونیکی مهر
➢ قابل استفاده در تمامی شعب مهر و سنتی بانک کشاورزی
➢ امکان پرداخت قبوض آب ، برق ، تلفن ، تلفن همراه ، گاز و …(برای استانهایی که امکان را برقرار کرده اند (
➢ امکان انتقال وجه از کشاورز کارت به سایر کارتها با استفاده از شماره کارت از طریق خودپرداز های بانکهای

پایان نامه
Previous Entries منبع پایان نامه درباره بانکداری الکترونیک، بانکداری الکترونیکی، خدمات الکترونیکی، خدمات الکترونیک Next Entries منبع پایان نامه درباره نیروی انسانی، تلفن همراه، بانکداری الکترونیک، عملیات بانکی