
………………………………………………………………………………………………………………… 138
4-2-5- رشته تحصیلی ……………………………………………………………………………………………………………………139
4-2-6- سابقه خدمت …………………………………………………………………………………………………………………… 141
4-3- شاخص های توصیفی متغییرهای پژوهش…………………………………………………………………………………. 142
4-3-1- مدیریت دانش و مولفه های آن …………………………………………………………………………………………… 142
4-3-2- کارآفرینی سازمانی و مولفه های آن …………………………………………………………………………………….. 143
4-4- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها …………………………………………………………………………………………….. 144
4-4-1- بررسی فرض نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف …………………………… 144
4-4-2- تحلیل رگرسیون ابعاد مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی …………………………………………………….. 151
فصل5: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………… 153
5-2- نتایج پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………… 153
5-2-1- بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از پیشینه پژوهش…………………………………………………………… 153
5-2-2- بحث در رابطه با نتایج بدست آمده از تحلیل توصیفی…………………………………………………………….. 154
عنوان صفحه
5-2-3- بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از فرضیه های پژوهش……………………………………………………. 155
5-2-3-1- نتایج استنباطی پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 155
5-3- پیشنهادات…………………………………………………………………………………………………………………………….. 157
5-3-1- پیشنهادات کاربردی ………………………………………………………………………………………………………….. 157
5-3-2- پیشنهادها برای فرضیات فرعی پژوهش………………………………………………………………………………… 148
5-3-3- پیشنهادات پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………… 150
5-4- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………. 151
منابع و ماخذ……………………………………………………………………………………………………………………………..
پیوست1: پرسش نامه…………………………………………………………………………………………………………………..
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل(1-1) مدل تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….. 12
شکل(2-1) انواع دانش………………………………………………………………………………………………………………………. 28
شکل(2-2) فرایندهای اصلی در چرخه مدیریت دانش………………………………………………………………………….. 39
شکل(2-3) چرخه مدیریت دانش بوکویتز و ویلیامز……………………………………………………………………………… 40
شکل(2-4) چرخه مدیریت دانش یکپارچه…………………………………………………………………………………………… 41
شکل(2-5) مدل عمومی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………….. 46
شکل(2-6) زیرسیستم های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………… 47
شکل(2-7) مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش………………………………………………………………………………. 49
شکل(2-8) مراحل مدیریت دانش از دیدگاه گوشتاک…………………………………………………………………………… 53
شکل(2-9) مدل مبتنی بر فرایندهای دانش…………………………………………………………………………………………… 54
شکل(2-10) مدل مدیریت دانش فیل پری و الیکاتومی………………………………………………………………………….. 55
شکل(2-11) مدل ساختاری مدیریت دانش………………………………………………………………………………………….. 57
شکل(2-12) مدلKAFRA ……………………………………………………………………………………………………………. 58
شکل(2-13) مدل حلزونی نوناکا و تاکه اوچی……………………………………………………………………………………… 59
شکل(2-14) مدل مدیریت دانش میلتون……………………………………………………………………………………………… 63
شکل(2-15) الگوی فرایند مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………. 65
شکل(2-16) مدل بویست…………………………………………………………………………………………………………………. 66
شکل(2-17) مدل دانش بنیادی…………………………………………………………………………………………………………… 67
شکل(2-18) مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کننده های مدیریت…………………………………………………………….. 69
شکل(2-19) مدل هفت سی……………………………………………………………………………………………………………….. 71
شکل(2-20) انواع کارآفرینی……………………………………………………………………………………………………………… 81
شکل(2-21) عوامل موثر بر کارآفرینی………………………………………………………………………………………………… 91
شکل(2-22) مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن…………………………………………………………………………. 97
شکل(2-23) مدل کوراتکو و هاتجس………………………………………………………………………………………………….. 98
شکل(2-24) مدل کارآفرینی سازمانی4Eزاویر مندوزا…………………………………………………………………………… 101
شکل(2-25) کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ……………………………………………………………………………… 104
شکل(2-26) مدل تکاملی کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش………………………………………………………. 109
شکل(2-27) مدل کارافرینی سازمانی اکهس و نک……………………………………………………………………………….. 110
شکل(2-28) مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون…………………………………………………………………………………….. 111
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول(2-1) نخستین تلاش ها در راستای مدیریت دانش……………………………………………………………………… 21
جدول(2-2) عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین………………………………………………………. 36
جدول(2-3) استراتژی های مدیریت دانش………………………………………………………………………………………….. 37
جدول(2-4) چرخه های مدیریت دانش از دیدگاه صاحب نظران…………………………………………………………… 42
جدول(2-5) ابزار استفاده از فرایند دانش……………………………………………………………………………………………… 51
جدول (3-1) گویه های مدیریت دانش ……………………………………………………………………………………………… 129
جدول (3-2) گویه های کارآفرینی سازمانی ………………………………………………………………………………………. 129
جدول (3-3) پرسش نامه مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………… 130
جدول (3-4) پرسش نامه کارآفرینی سازمانی ……………………………………………………………………………………… 130
جدول(3-5) میزان آلفای کرونباخ محاسبه شده برای پرسش نامه……………………………………………………………. 132
جدول(4-1) فراوانی و درصد فراوانی جنسیت افراد شرکت کننده…………………………………………………………… 136
جدول(4-2) نتایج مربوط به متغییر سن افراد شرکت کننده…………………………………………………………………….. 137
جدول(4-3) نتایج مربوط به متغییر وضعیت تاهل افراد شرکت کننده………………………………………………………. 138
جدول(4-4) نتایج مربوط به متغییر مدرک تحصیلی در افراد شرکت کننده……………………………………………….. 139
جدول(4-5) نتایج مربوط به متغییر رشته تحصیلی در افردا شرکت کننده………………………………………………… 140
جدول(4-6) نتایج مربوط به متغییر سابقه خدمت در افراد شرک
