منبع مقاله درمورد هویت برند، وفاداری به برند، رفتار شهروندی، اعتماد به برند

دانلود پایان نامه ارشد

آزمون نشان داد که برندسازی داخلی با حس تعلق به برند( 0.563 =β، t =9.537 )و تعهد به برند (0.192 β = ، t =2.430)، همچنین حس تعلق به برند با رفتار شهروندی به برند (0.550 β =، 5.540 t= ) و تعهد به برند (0.718 =β، t =9.141)، تعهد به برند با وفاداری به برند (0.706 =β، 11.571 t=)، و وفاداری به برند با رفتار شهروندی به برند (0.295 β = ، t =2.555)، رابطه مثبت و معناداری دارد. آزمون همبستگی نیز این روابط را تایید می کند.
– صبوری (1391)؛ در پایان نامه خود با عنوان «اصول و مبانی برندسازی در یک انیستیو زیبایی» معتقد است که ین پژوهش در پی بررسی مفهوم برند، نحوه شکل گیری آن، نحوه تاثیر آن بر روی مخاطب و در ادامه، قوانین برندسازی به عنوان تنها نقطه عطف موفقیت برند منابع مختلف را مورد بررسی قرار داده است. سپس به روش های ایجاد کمپین تبلیغاتی و نحوه اثر بخشی آن پرداخته است و با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده یک کمپین تبلیغاتی را برای یک انیستیتو زیبائی طراحی نموده است.

– دهدشتی و همکاران (1391)؛ در حوزه ی «بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تاثیر آن در توسعه وفاداری به برند» عنوان کرده است که در سال های اخیر، بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب و کار یافته است. بسیاری از محققین و مدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که همانا باارزش ترین دارایی یک شرکت در جهت بهبود فرایند بازاریابی، برند و دانش برندینگ است. با این وجود مفهوم هویت برند که عاملی درون سازمانی و یکی از مهمترین مباحث در حوزه بازاریابی و برند است، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر هویت برند بر توسعه وفاداری به برند در صنعت مواد غذایی (محصولات لبنی) صورت گرفته است در تحقیق حاضر برند کاله ( مربوط به شرکت تولید محصولات لبنی کاله) که برند شناخته شده ای در سطح ایران است، جهت مطالعه انتخاب شد. به این ترتیب تمامی مشتریان محصولات کاله در کلان شهر تهران به عنوان جامعه آماری تحقیق و نمونه ای معادل 475 نفر جهت مطالعه انتخاب شد. این پژوهش از نوع مطالعات پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و تأیید مدل نیز از روش مدل سازی معدلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تأییدی (CFA) استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از اثر مثبت هویت برند بر وفاداری به برند و رابطه مستقیم این دو بود. برند با هویت قوی منشاء شکل گیری روابط بلندمدت میان مشتری و شرکت گشته و وفاداری را در پی خواهد داشت.
– در پژوهشی دیگری که طغرا (1390)؛ با عنوان «بررسی موانع برندسازی محصول گردو در تویسرکان» انجام داده است به این نتایج رسیدند که در دنیای پر از رقابت امروز، مفهوم بازاریابی و مدیریت بازار، با برند و برندسازی عجین شده است. موفقترین کسب و کارهای دنیا ، دارای شناخته شده ترین و مشهورترین نام های تجاری در نزد مشتریان در سراسر دنیا هستند که دارای ارزش و قیمتی بالاتر از میزان دارائی‌های فیزیکی صاحبانشان ‌می باشند. ایجاد نام تجاری تنها راه ایجاد و استمرار یک تجارت پایدار و سودمند در بازار است چرا که به عنوان ارائه دهنده هویت به یک محصول یا خدمت، نشان دهنده کیفیت محصول و خدمت و تعهد ارائه دهنده آن از طرف دیگر است. لذا، از ضروری ترین فرآیند‌هایی که باید در راه اندازی و اداره یک تجارت همیشه مد نظر باشد، ایجاد و نگهداری نام تجاری است.

– حقیقی و همکاران (1390) در مطالعه ای با عنوان «بررسی عوامل موثر بر برند سازی سالن های نمایشگاه های بین المللی» اشاره دارند که چگونگی رسیدن به مزیت رقابتی پایدار، از مباحث چالش برانگیز در زمینه خدمات است، با توجه به نامشهود بودن ناهمگنی و تفکیک ناپذیری خدمات، برند سازی در این بخش با چالش ها و مشکلات متفاوتی نسبت به بخش کالا روبه روست. از طرفی نمایشگاه های بین‌المللی که در حوزه خدمات قرار می گیرند؛ یکی از مهم ترین کانال های معرفی کالاهای تولید شده و نقش بسیار موثری در شناساندن شرکت ها و برندسازی برای بازار هدف دارند. بنابراین این مقاله با هدف بررسی عوامل موثر بر برندسازی سالن های نمایشگاه بین المللی تهران انجام شده است. ابتدا با مرور پیشینه ی پژوهش مجموعه ای از شاخص های مربوط به هر یک از عوامل موثر بر برندسازی سالن های نمایشگاه بین المللی گردآوری شده، داده های مورد نیاز با پرسش از 600 کاربر خدمات نمایشگاهی (شرکت های داخلی و خارجی) و مدیران نمایشگاه بین المللی جمع آوری شده است. روش پژوهش از نوع پیمایشی و همبستگی است و برای آزمون فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد، سه عامل اصلی تبلیغات، سالن های همایش و کنفرانس و امکانات رفاهی سالن ها در برندسازی سالن های نمایشگاه بین‌المللی تهران تاثیر مثبت و معنادار دارند.
– یزدی و بذرافشان (1390)، در مطالعه ای در باب «اهميت برند و برند سازي در مقاصد گردشگري» مطرح می کند که برند سازي مقصد گردشگري به معني چگونگي ادراك ذهني مصرف كنندگان از يك مقصد گردشگري است.برند سازي يك مفصد گردشگري تنها در مورد ايجاد يك لوگو يا شعار نيست بلكه در مورد بدست آوردن عناصر متمايزي از مقصد در قالب برند و چگونگي ارتباط اين عناصر از طريق اجزا برند است:اين اجزا عبارتند از هويت،جوهره،شخصيت،تصوير،مشخصه و فرهنگ،مديريت اين اجزا جهت ايجاد جايگاهي منحصر به فرد از برند مقصد گردشگري در ذهن مصرف كننده را اصطلاحا جايگاه يابي برند مي نامند. برند مقصد گردشگري مي تواند از طريق ايجاد محصولي جديد در چارچوبي يكسان ميتوانند در نقش اهرمي عمل كند كه موجب افزايش مشتري محوري و برند سازي با هم مي شود.با افزايش مستمر استفاده از اينترنت در بين گردشگران،برند سازي آنلاين يكي از مسائل مهم به شمار مي رود.
– جوانمرد و سلطان زاده (1388)؛ در خصوص «بررسی ویژگی های برند اینترنتی و وب سایت ها و تایر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان» به این نتایج رسیدند که نقش برندها، برندگذاری و عوامل فنی وب سایت در اقتصاد امروزی که به صورت جهانی و دیجیتالی درآمده، توجه قابل ملاحظه ای را به خود جلب کرده است. شرکت های امروزی کاملا با تمام عناصر کسب و کار آمیخته شده اند که از جمله آن عناصر، وب سایت ها می باشند. فعالیت شرکت ها در این زمینه به خاطر آن است که شبکه اینترنت یک فرصت مناسبی را به وجود آورده تا شرکت ها از طریق آن بتوانند برند تجاری خود را گسترش دهند. این مقاله سعی می‌کند تا اهمیت پیام رسانی برند را از طریق وب سایت، با مطالعه ای که از برندهای عمده – موسسات فرهنگی – به عنوان یک مطالعه موردی داشته است را بیان کند. دو هدف در این مقاله دنبال می شود: اول اینکه چطور وب سایت ها به تقویت پیام های یک برند کمک کرده، و بعلاوه فرصت هایی را که اینترنت برای خدمات رسانی الکترونیکی شرکت ها، برای ایجاد ارتباط با مشتریان ارائه کرده است، شرح می دهد و همچنین به برنامه ریزان بازاریابی برای پیشرفت و موفقیت در استراتژی های برندگذاری بر مبنای اینترنت یاری می رساند.

2-4-2- مطالعات خارجی
– در «بررسی اثرات هویت برند در وفاداری مشتری از منظر هویت اجتماعی» شیرازی و همکارانش (2013) به این اشاره دارد که یکی از چالش های اصلی مدیران برند، آگاهی از ارتباط میان ساختار برند و وفاداری مشتری می باشد. تحقیقات نشان داده اند که هویت برند نقش کلیدی در مدیریت برند ایفا می کند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر هویت برند در وفاداری به برند از طریق ارزش ادراک شده، رضایت مشتری و اعتماد می باشد. جهت آزمودن فرضیات تحقیق، یک پرسشنامه میان مشتریان تلفن همراه در شهر مشهد توزیع شد. داده های جمع آوری شده تحت تحلیل هم بستگی و مدلسازی تحلیل مسیر قرار می گیرند. نتایج حاصله بیان می دارد که هویت برند و شناسایی نام برند از طریق ارزش ادراک شده ، اعتماد و رضایت تاثیر غیرمستقیمی بر وفاداری به برند دارند. بنابراین، منظر هویت اجتماعی در ترکیب با منظرهای موجود، می تواند در پیش بینی مکانیزم وفاداری به برند مفید باشند.

– دسیلویرا و همکاران77 (2013) در مطالعه ای در باب « تصویر سازی مجدد هویت برند در محیط پویا» به این نتایج دست یافتند که تعاریف هویت برند غالبا پرسپکتیوی یک جانبه و آرمانی را می طلبد-آنچه مدیران می خواهند که برندشان باشد- درحالیکه بر نیاز به ثبات در طی زمان تاکید می کنند. محیط پویای رو به رشد و افزایش نقش مشتریان به عنوان بخشی از مشارکت در امور برای ایجاد برند و تقاضای توسعه فکر کردن مجدد به این پرسپکتیو را سبب می شود. این مقاله به دنبال ارتقای تصویر سازی ایجاد شده از هویت برند با استفاده از بازبینی و اصلاح تعریف و پیشنهاد هویت برند به صورت پویا، و داده های ایجاد شده در طول زمان به صورت تاثیرات دوجانبه از مدیران و دیگر اجزای تشکیل دهنده اجتماع (به طور مثال مشتریان) است. نویسندگان برای نزدیک شدن به تعریف اصلی از رشته جامعه شناسی، ماهیت ایجاد شده از لحاظ اجتماعی در مورد هویت را تایید و چارچوب مدیرانه ابتکاری را تهیه کردند که روش های اثبات شده هویت برند را در غالب بازاری جدید به چالش می کشد.

– ژی و همکاران78 (2014)؛ در مقاله ای با عنوان « ساخت و آزمایش یک قاعده ی مرکزی در منطق خدمات محور: رفتار شهروندی برند کارکنان هتل و اعتماد مشتریان به برند» مطرح کرده است که کارکنان نقش مهمی در خدمات برند هتل ایفا می کنند. رفتار مثبت حامی برند آن ها به پرورش روابط مثبت میان مشتری و برندکمک می کند. این پژوهش به بررسی ارتباط بین کارکنان رفتار شهروندی برند و دریافت های مشتریان از اعتماد به برند می پردازد. دو پرسشنامه به شرکت های خدماتی هتل با ارتباط زیاد داده شده و اطلاعات از کارمندان و مشتریان به شکل یکسان گردآوری شد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که رفتار شهروندی برند شامل سه جزء است: تمایل به کمک، علاقه به برند و تمایل برای توسعه بیشتر. گرایش برای توسعه بیشتر، اثری مثبت، مستقیم و قابل توجهی بر دو جزء دیگر داشته و دو جزء دیگر نیز هر دو اثرات مثبت و مستقیم و قابل توجهی بر اعتماد مشتری به برند دارد. درک کارمندان در درجات بالای حمایت سازمانی موجب افزایش عملکرد رفتار شهروندی برند می گردد. این پژوهش دارای یافته های تجربی، کمک به فرضیه، محدودیت ها و نیز جهت دهی برای تحقیقات آینده می باشد.

– جانگ و همکاران79 (2014) در پژوهشی تحت عنوان « تاثیر نگرش مشتری به جامعه ی ارتباطی برند بر تمایل به بازدید مجدد و اعتماد به برند» به این نتایج رسیدند که این پژوهش روابط بین منافع مشاهده شده در استفاده از جوامع برند آنلاین ، نگرش ها، تمایل به بازدید مجدد و اعتماد به برند را ارائه می نماید. همچنین، نقش تعدیل کننده ی دو نوع از جوامع برند آنلاین را لرزیابی می کند: جوامع ایجاد شده میان بازاریاب و مصرف کننده. مدل پژوهش با استفاده از تجزیه و تحلیل رگرسیون و نمونه تصادفی 242 پاسخ دهنده آزمایش شده است. این پژوهش نشان می دهد که منافع اجتماعی و اطلاعاتی اثرات مثبتی بر نگرش دارند که به نوبه خود به طور قابل توجهی بر تمایل به بازدید مجدد و اعتماد به برند تاثیرگذار هستند. تاثیر تعدیل کننده ی نوع جامعه ی آنلاین در پیش بینی رابطه بین نگرش و اعتماد به برند آشکار بود اما برای نگرش و تمایل به بازدید مجدد صادق نبود. این پژوهش در انتها اهمیت مدیریت جوامعه برند آنلاین را از طریق مفاهیم مدیریتی مورد توجه قرار می دهد.

– بالمر 80(2012)؛ در پژهشی در خصوص « تطبیق برند یکپارچه شده ی استراتژیک : دیدگاه هایی از هویت مبتنی بر نقطه نظرهایی از برندهای یکپارچه شده» این مقاله قصد داشته است تا درک از نام های تجاری یکپارچه شده را از طریق اتخاذ دیدگاه های مبتنی بر هویت یکپارچه بهبود ببخشد. هدف آن مشخص کردن یک مدل مدیریت برندیکپارچه شده ی هنجاری و تشخیصی است- تست AC4ID. ریشه های این مدل به اواخر دهه 1990 بازمی گردد. این مدل نیاز درک هفت نوع هویت

پایان نامه
Previous Entries منبع مقاله درمورد وفاداری به برند، اعتماد به برند، هویت برند، اعتماد برند Next Entries منبع مقاله درمورد ، و84/40، که16/59درصد، (4-1)