منبع تحقیق با موضوع کشف المحجوب، ناصر خسرو، خواجه نظام الملک، سوره بقره

دانلود پایان نامه ارشد

ص 220 و کشي، اختيار معرفة الرجال، ص 244- 245 و جويني، تاريخ جهان گشاي، ج3، ص 145 -146
61. کشي؛ اختيار معرفه الرجال، ص 302-401 و ابن بابويه، کمال الدين و تمام النعمه، ج1، ص 70
.62 کشي، اختيار معرفه الرجال،‌ص 321 و دائرة المعارف بزرگ اسلامي، ج8، واژه اسماعيل بن جعفر،‌
.63 کشي، اختيار معرفه الرجال، ص 245
64. ابن بابويه، همان
65. طبري، تاريخ طبري، ج3 ص 154 ، جويني، تاريخ جهان گشاي جويني، ص 145
.66 هاليستر، جان نورمن، پيشين، ص 227 – 228
67. نوبختي، فرق الشيعه، ص 101
68. کليني، الکافي، ج1، ص 675، پاورقي
69. نوبختي، پيشين، ص 222 و ترجمه فرق الشيعه، ص 68-69 و 102-105 اشعري، سعد بن عبدالله، المقالات و الفرق، ص 50-56 و 81-85 ؛ کشي، اختيار معرفة الرجال، ص 274-276
70. شهرستاني، پيشين، ج 1، ص 180؛ نوبختي، پيشين، ص 68 ـ 70.
71. هاليستر، پيشين، ص 230 رک نامه امام به ابوالخطاب، مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، ج24، ص 299 و 301
72. نوبختي؛ پيشين، ص 103
73. نوبختي، پيشين، ص 69
74. نساء؛ آيه 28
75. نوبختي، پيشين، ص 70
.76 همان؛ ص 71-72
.77 دايره المعارف بزرگ؛ مدخل اسماعيل؛ به نقل از ام الکتاب ص 11.
78. قاضي نعمان؛ دعائم الاسلام؛ ج1؛ ص 50
.79 مشکور، محمد جواد، تاريخ شيعه و فرقه هاي اسلامي تا قرن چهارم، ص 195
.80 الغيبه ص 177؛ مستدرك الوسايل ج 12، ص 315
.81 مجلسي، محمد باقر، بحار الانوار، ج24، ص 299 و 301
.82 ابن اثير، الکامل، ج 8 ص 21
83. ادريس عماد الدين، زهرالمعاني، ص 53 – 54
.84 دفتري، پيشين، ص 123
.85 کرماني، راحة العقل، ص 23 – 24
86. دفتري، پيشين، ص 164
.87 هاليستر، جان نورمن، پيشين، ص 235- 236
.88 واکر، پل اي، حميد الدين کرماني، تفکر اسماعيليه در دوره الحاکم بامرالله، ص 74 – 76
89. غزالي، فضائح الباطنيه، ص 25
.90 همان، ص 32
91. دفتري، مختصري در تاريخ اسماعيليه، سنت هاي يک جماعت مسلمان، ص 72-74
.92 ابن منصور، سيره جعفر،
.93 نوبختي، پيشين، ص 106-107
.94 نوبختي،فرق الشيعه، ص 74
95. همان،ص 108 و اشعري قمي، پيشين، ص 220
96. بقره، آيه 35
97. پيروان ابي بيهس الهيصم بن جابر در زمان وليد بن عبدالملک
.98 پيروان نافع بن ازرق در زمان خلافت يزيد بن معاويه
.99 توبه، آيه 5
.100 نوح، آيه 26
.101 توبه، آيه 124
.102 نوبختي، پيشين، ص 109 – 111
.103 هاينس هالم، تشيع، ص 301 به نقل از W. Madelung Fatimiden und Bahrainqarmaten Der Islam 34(1959) 76
104. عزيز النصر، عبدالمنعم، جذور حركه القرامطه، تاريخهم و تاريخ دعاتهم، ص 104 و بغدادي، الفرق بين الفرق، ص 286
.105 زکار، سهيل، اخبار القرامطه، ص 130 – 131
.106 توبه 103
107. بقره 111
.108 واقعه 11
109. انفال 41
.110 مقريزي، اتعاظ الحنفا ج1 ص 156- 157و بدوي، تاريخ انديشه هاي کلامي در اسلام ص107-109
111. حسن ابراهيم حسن و طه احمد شرف، عبيدالله المهدي امام الشيعه الاسماعيليه و موسس دولة الفاطميه في بلاد المغرب، ص 295 – 296
.112 حسن ابراهيم حسن، پيشين، ص 298
.113 ابن اثير، عز الدين أبو الحسن على بن ابى الكرم، الكامل في التاريخ ، ج‏7، ص 525
114. حسن ابراهيم حسن و طه احمد شرف، پيشين، ص 295 – 296
115. هاليستر، پيشين، ص 247 به نقل از de Goeje Carmatians ERE pp 222
116. هاليتسر، پيشين، ص 247
117. بغدادي، پيشين، ص 299 -311
118. دوخويه، ميخائيل، قرمطيان بحرين و فاطميان، ص 103
119. هاليستر، پيشين، ص 248 به نقل از de Goeje Carmatians ERE pp 235
.120 ماسينيون، لوئي، نهضت قرامطه، ترجمه يعقوب آژند، ص 87
121. دوخويه، ميخائيل، پيشين، ص26
.122 بزون، حسن، القرامطه بين الدين و الثوره، ص 250 – 251
123. گروه مذاهب اسلامي، اسماعيليه مجموعه مقالات، ص 598
.124 عبد القاهر بغدادي، الفرق بين الفرق(تاريخ مذاهب اسلامي)صص 305-300.
125. گروه مذاهب اسلامي، اسماعيليه، مجموعه مقالات، ص 610
126. محمد جواد مشکور، تاريخ شيعه و فرقه هاي اسلامي، ص
127. توسي، خواجه نظام الملک، سياست‏نامه، به تصحيح دکتر جعفر شعار، تهران، انتشارات جيبي، 1364ه. ش.ص 274 به بعد.
128. اخبار القرامطه،ص 295
129. الکامل ج8، ص 208 و تاريخ الطبري، ج11، ص 119 و ميخائيل دوخويه، ص 68
130. ميخائيل دوخويه، ص 70
131. ميخائيل دوخويه، ص 71
132. اسماعيليه و قرامطه در تاريخ، ص 160-161
133. سهيل ذکار اخبار القرامطه في الاحساء – الشام – العراق – اليمن، ص 115 – 116
134. هاينس هالم، تشيع، ص 304-305
.135 همان، ص 317
136. بغدادي، الفرق بين الفرق صص:299-298.
137. همان، ص 286
.138 ميخائيل دوخويه، پيشين، ص 102
139. تاريخ بيهقي، ص 227.
140. دوخويه، پيشين، ص 101 به نقل از تاويل الزکوة ص 107 و 130
141. ناصر خسرو قباديانى مروزى،‏ سفر نامه ناصر خسرو، ‏ص147- 151
.142 زکار، اخبار القرامطه، ص 144 رک همچنين الفرق و التواريخ
143. زکار، پيشين، ص 632
.144 قاضي نعمان، افتتاح الدعوه ص 40
.145 حسن ابراهيم حسن، پيشين، ص 299
.146 ميخائيل دوخويه، پيشين، ص 95 – 96
147. شاه بلخي، روضه الصفا، ص 493
148 . برنارد لوئيس، اسماعيليان، ص 98
149. طبري، تاريخ‏الطبري، ج10 ص 25- 26 و مقريزي، اتعاظ الحنفا، ج1، ص 154 – 155
150. ابن اثير، الکامل، ج8، ص 208 و برنارد لوييس، اسماعيليان در تاريخ، صص 96- 97
151. پل اي واکر، پژوهشي در يکي از امپراتوري هاي اسلامي ص 41 – 42
152. نساء آيه 93
.153 مقريزي، اتعاظ الحنفا، ج1 ، ص 189 – 201
154. ابوحاتم، الزينه، ج1، ص 26-27، مقدمه کتاب الاصلاح، ص بيست – مدخل ابوحاتم دايرة المعارف بزرگ اسلامي، ص 307
155. اسماعيليه، مجموعه مقالات، ص 380
156. دفتري، پيشين، ص 147
157. فرمانيان، اسماعيليه، تاريخ و عقايد، ص 155
158. مقدمه مهدي محقق بر کتاب الاصلاح، خرداد 1377ص هفت
.159 مقدمه الاصلاح، ص بيست و هفت
160. کرماني، الرياض، ص 176-177
161. ابوحاتم، الاصلاح، ص 58
162. ابوحاتم رازي، الزينه، گرايشها و مذاهب اسلامي در سه قرن نخست هجري، ص 52،
163. همان، ص53- 55
164. همان، ص 122
165. دفتري، ص 270
.166 مقدمه بر کتاب الاصلاح ص چهارده رک : خوانساري، روضات الجنات في احوال العلما و السادات، ج1 ص 323
.167 ابو حاتم، احمد بن حمدان الرازي، الاصلاح، ص 7
168. آيه 29 سوره نساء
.169 ابوحاتم، پيشين، ص 7- 8
.170 آيه 25 سوره نساء
.171 ابوحاتم، پيشين، ص 9
.172 آيه 26 سوره نساء
.173 ابوحاتم، پيشين، ص 10 – 11
174. آيه 233 سوره بقره
.175 ابوحاتم، پيشين، ص 12
.176 آيه 36 سوره احزاب
.177 ابوحاتم، پيشين، ص 13- 15
178. همان، ص 56 – 57
.179 همان، ص 58- 59
.180 همان، ص 60 – 63
.181 همان، ص 65 – 70
182. همان، ص 79
183. ابوحاتم رازي، اعلام النبوة، ص 55 – 57
184. همان، ص 62-65
185. همان، ص 108- 109
.186 همان، ص 111-113
.187 همان، ص 115
.188 همان، ص 172- 173
.189 همان، ص 186- 188
.190فرمانيان، مهدي؛ درسنامه تاريخ وعقايد اسماعيليه؛ صص156- 157
.191 واکر، پل اي، ابو يعقوب سجستاني متفکر و داعي اسماعيلي، صص3 -4
.192 واکر، پل اي، ابويعقوب سجستاني متفکر و داعي اسماعيلي، ص 77
193. واکر، پل اي، پيشين، ص 86 – 87
194. دفتري، پيشين، ص 274
.195 سجستاني، کشف المحجوب، ص 72
.196 سجستاني، الافتخار، ص 142
.197 سجستاني، کشف المحجوب، ص 75
.198 همان، ص 94
199. همان، ص 95
200. سجستاني، الافتخار، تحقيق و تقديم از دکتر مصطفي غالب ص11
.201 سجستاني، الافتخار، تحقيق از اسماعيل قربان حسين پونا والا، ص 215 – 216
202. همان، ص 231
.203 همان، ص 233 – 234
.204 همان، ص 237 – 239
.205 همان، ص 93
.206 همان، ص 240 – 246
207. “طه/14”
.208 “عنکبوت/45”
.209 همان، ص 163
210. همان، ص 249 – 253
.211 همان، ص 162
.212 همان، ص 254 – 256
213. همان، ص 258 – 261
214. فرمانيان، پيشين، ص 67
.215 هاينس هالم، پيشين، ص 308
.216 مجله نور علم، دي 1366 – شماره 24 گزارشي مختصر پيرامون فرقه اسماعيليه، اصفهاني، ر.ج
217. مرسل نصر، الموحدون الدروز في الاسلام، ص 63
.218 فرهاد دفتري، هفت آسمان – زمستان 1381 – شماره 16
.219 سيف آزاد، عبدالرحمن، تاريخ خلفاي فاطمي، ص 15 – 16
220. سيف آزاد، فصل دوم، ص 18 به نقل از مقريزي
221. هاليستر، پيشين، ص 294
.222 ابن الجوزي، المتنظم في تاريخ الأمم و الملوک ، ج 15، ص 82ـ83؛ ابن تغري بردي، النجوم الزاهرة في ملوك مصر والقاهرة ، ج 4، ص 229
223. ابن الجوزي، ابوالفرج عبدالرحمان بن علي بن محمد، المتنظم في تاريخ الأمم و الملوک، ج 15، ص 171
.224 چلونگر، محمد علي، زمينه هاي پيدايش خلافت فاطميان، ص 146
.225 هاينتس، هالم.فاطميان و سنتهاي تعليمي و علمي آنان، ص 36-35
226. چلونگر، محمد علي، نقد و بررسي اباحي گري فاطميان و گرايش به ايشان؛ مجله دانشکده ادبيات دانشگاه اصفهان، شماره 26و27
227 . فرهاد دفتري، هفت آسمان – زمستان 1381 – شماره 16
.228 جان احمدي، ساختار نهاد ديني فاطميان، ص 276
. 229جان احمدي، پيشين، ص 283 – 284
.230 هاشم عثمان، اسماعيليه بين الحقايق و الاباطيل، ص301
231. دايرة المعارف بزرگ اسلامي، ج8، واژه الازهر
232 . جان احمدي، پيشين، ص 150 و مقريزي، اتعاظ الحنفا، ج1 ص 120
233. عارف تامر، اسماعيليه و قرامطه در تاريخ ص 150-151
234. مقريزي، الاتعاظ الحنفاء باخبار الائمة الفاطميين الخلفا، ج 1، ص 148
235. مقريزى، پيشين، ج 2، ص 96
236. مقريزى، پيشين، ج 3، ص 91
237 .آدام متز، تمدن اسلامى در قرن چهارم هجري،ص 194 و 210.
.238 هاليستر، پيشين، ص 239 به نقل از De Sacy O Leary Fatimid Khalifate IV pp 51
239. جان احمدي، پيشين، ص 125
240. ابن عذاري، البيان المغرب في اخبار الاندس و المغرب، ج1، ص 136،
241. بغدادي، الفرق بين الفرق، ص 319 – 320
242. چلونگر، محمد علي، پيشين، شماره 26و27
243. مقريزي، پيشين، ج 1، ص 66
244. هاليستر، پيش، ص 250
245. دوخويه، قرمطيان بحرين و فاطميان، ص 48 – 49
246. عارف تامر، اسماعيليه و قرامطه در تاريخ، ص 39
247. الصنهاجي، ابي عبدالله محمد، اخبار ملوک بني عبيد و سيرتهم، تاريخ فاطميان، ترجمه حجت الله رودکي، ص 28
248. صنهاجي، پيشين، ص 29
249. هاليستر، پيشين، ص 252
250. ابن عذاري، پيشين، ج1، ص 159
251. صنهاجي، پيشين، ص 35- 36 و هاليستر، پيشين، ص 251
.252 هاليستر، پيشين، ص 254
.253 صنهاجي، پيشين، ص 45 – 46
254. صنهاجي، پيشين، ص 75 و مقريزي، پيشين، ج1 ص 42
255 .صنهاجي، پيشين، ص 61
256 .تامر، عارف، پيشين، ص 40
257 . سيف آزاد، پيشين، ص 17
258. واکر، پل اي، پژوهشي در يکي از امپراتوري هاي اسلامي، ص 42
259. مقريزي، پيشين، ج 1، ص 95
260 . مقريزي، پيشين، ج 1، ص 96
261 .هاليستر، پيشين، ص 256
262 . همان، ص 257
263 . مقريزي، پيشين، ج1، ص 135
. 264 همان، ج1، ص 137 – 138،
265. همان، ج1، ص 146
266 . همان، ج1، ص 223
267 . همان، ج1، ص 189 – 201، مشروح نامه در بخش قرمطيان آورده شده است.
268 . همان، ج1، ص 103
269 . صنهاجي، ص 68، و تاريخ الدولة الفاطميه حسن ابراهيم حسن، ص 145، و مقريزي، اتعاظ الحنفا، ج1 ، ص 104 – 106
270 . همان، ج1، ص 114
271. ابن اثير، الكامل، ج8، ص 509، و مقريزي، اتعاظ الحنفا، ج1 ، ص 120 – 121
272. همان، ج 1، ص 116
273 . همان، ج1 ، ص 119
274 .جان احمدي، ص 149- 150
275 .سيف آزد، تاريخ خلفاي فاطمي، ص 18
276 . هاليستر، پيشين، ص 258 – 267، مقريزي، پيشين، ج1، ص 272
277. هاليستر، پيشين، صص 269، 276، 279 ،283
278. همان؛ ص 289
279. دائرة المعارف بزرگ اسلامي، ج 8 ، ص 63، واژه الازهر
280. هاليستر، پيشين، ص 259
281 .صنهاجي، پيشين، ص 75
282 . جان احمدي، پيشين، ص 167
283. صنهاجي، پيشين، ص 92
284 . هاليستر، پيشين، ص 268
285 . مقريزي، پيشين، ج2، ص

پایان نامه
Previous Entries منبع تحقیق با موضوع ناصر خسرو، حوزه و دانشگاه، دانشگاه تهران، کشف الاسرار Next Entries پایان نامه ارشد رایگان با موضوع صدرالمتألهین، اصالت وجود، شهود عقلی، تشکیک وجود