منابع پایان نامه با موضوع راهنمایی و رانندگی، روش های تبلیغاتی، تغییر نگرش

دانلود پایان نامه ارشد

تبلیغات آمده است. اما در تمامی آن تعاریف اشتراکاتی وجود دارد. این اشتراکات شامل موارد زیر است:
• تبلیغ عبارت از یک ارتباط غیر شخصی است.
• می بایست برای آن پول پرداخت شود.
• از طریق رسانه های مختلف انجام می پذیرد.
• برای متقاعد ساختن یا تاثیر بر اذهان افراد صورت می پذیرد.
با توجه به موارد بالا می توان تبلیغات را اینگونه تعریف کرد: تبلیغات عبارتست از ارتباط و معرفی غیرشخصی محصول یا خدمت از طریق حامل های مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیر انتفاعی، یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند (فیاد، 1355: 34).به طور کلی تبلیغات همان شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی ها و نشان دادن راه گریز و منع از آن است.
اصولا نتیجه یک فعالیت اصیل تبلیغی، رشد و ارتقای جامعه است و یا حداقل می توان گفت نتیجه اصولی یک فعالیت اصیل تبلیغی باید رشد و ارتقای جامعه باشد و چنین فرضی در یک جامعه اسلامی غیر قابل چشم پوشی است.
امروز واژه تبليغ ( سياسي يا پرو پاگاندا ) بيشتر به معنای تاثير گذاري بر عقيده است كه در آن، هدف نسبت به محتوا از اهميت بشتري برخودار است.اين هدف براي تحت تاثير قرار دادن عقايد، نگرش ها و يا اعمال ديگران با استفاده از نماد هايي چون كلمات، اشارات، پلاكاردها، بناهاي يادبود، موسيقي، لباس، آرايش مو، تمبر پستي و نظاير آنهاست.

2-3 تاریخچه تبلیغات تئاتر در ایران
گروههای تئاتری خودشان با تجربه های چندساله ای که دارند توانسته اند تا حدودی مخاطبان خود را شبیه به همان روش های تبلیغاتی که در جهان اعمال می شود پیدا کنند و با اطلاع رسانی هایی آنها را به صحنه بکشانند ولی اختلافات بسیاری هم وجود دارد از جمله اینکه تئاتر در کشور ما حمایت چندانی نمی شود و بخش تئاتر خصوصی در آن بسیار کمرنگ است در حالی که در غرب تئاتر خصوصی برای تبلیغات به اسپانسرها تکیه می کند، در غرب حتی در بخش دولتی با توجه به نوع تئاتر و عوامل تهیه و اجرای آن، بازهم اسپانسرهای معتبری همچون مرسدس بنز، رولکس، امگا، لکسوز و… به حمایت از اجرای این تئاترها می پردازند، اتفاقی که در ایران نمی افتد یا بسیار بسیار کم است، از انواع دیگرتبلیغ در غرب می توان از تبلیغ در ژورنالهای هنری، پخش تراکتهای تئاتر در میان کتاب هایی که در کتابخانه ها به امانت می دهند یا درمیان کتاب هایی است که در کتاب فروشی ها به فروش می رسانند که این در ایران کم است.
پخش تیزرهای تبلیغاتی در شبکه های اصلی تلویزیون، تبلیغ در ایستاگاههای مترو – قطار، تبلیغ درکافه ها – مجله ها -روزنامه ها، تبلیغ در اینترنت، یا حتی مصاحبه با عوامل تبلیغ تئاترِ در حال پخش مثلا صاحبِ اثر – کارگردان – یا بازیگران در تلویزیون و انواع دیگر تبلیغات که به آن می پردازند که در مواردی مشابه به این تبلیغات نیز بدون وجود متولی خاصی در کشور ما هم در حال اجراست. در حالی که بخش موثرتر که همان اجرای اثری با کیفیت است در کشور ما جدی گرفته نمی شود درحالی که هنرمندان در غرب به این بخش بهای بسیاری می دهند و برای کار خود زحمت بسیاری می کشند و کاری درخور توجه ارائه می دهند (دشتی شاهرخ، 1390: 54).

2-4 اهداف تبلیغات
هنگامی که پیام دهنده یا مبلغ قصد دارد پیام تبلیغی را به مخاطبان خود منتقل کند اهداف ارتباطی را مدّ نظر دارد. یک هدف تبلیغاتی، یک وظیفه ارتباطـــــی خاص است که باید ظرف مدت زمان خاص و با مخاطبان هدف خاص برقرار گردد. اهداف یک برنامه ی تبلیغی خاص بستگی مستقیم به اهداف مبلــغ دارد و با کالایی که قصد تبلیغ آن را داریم، ارتباط دارد. بنابر این همه ی برنامه های تبلیغاتی بایــد به دقت مخاطب وهدف را تعیین کرده و درحد تغییر مطلوب یا معیار خاصی از اثر بخشی مشخص شود. به طور کلی، اهداف تبلیغاتی را می توان براساس نیت و قصد تبلیغات به شرح زیر تقسیم کرد:
1- آگهی اطلاع دهنده یا آگاه کننده: نظیر اطلاع رسانی درباره محصول جدید، پیشنهاد استفاده جدید از محصول، مطلع کردن بازار درباره ی تغییرات، شرح چگونگی کارکرد محصول، توصیف خدمات موجود، رفع شایعات، کاهش نگرانی و ترس مصرف کنندگان و ایجاد تصویــــــری مثبت از شرکت سازنده نزد مخاطبان.
2- آگهی متقاعد کننده: نظیر ایجاد ترجیحات برای مارک مشخصی، تشویق به خریــــــد مارک یک شرکت به جای مارک های خریداری شده، تغییر نگرش های مشتریان در ویژگیهـــای محصول و ترغیب مشتریان به پذیـــــــــرش کالاهای یک شرکت و پذیرش فروشندگان آن شرکت در آینده.
3- آگهی یادآوری کننده: نظیر یادآوری این موضوع به مشتریان که ممکن است محصول یا کالایــی در آینده مورد نظر آنان قرار گیرد و یا تغییر از آخرین دستاوردهای تولیدی یک شرکت. (تبلیغاتـــی که تلویزیون و رادیو پخش می کند که هم خدمات را معرفی میکند و هم یادآوری کننده است((اسدي، 1371: 23).در جایی دیگر سه نوع هدف برای تبلیغات ذکر شده است:
یکی هدف روشنگری عقیدتی که توسط مبلغان مذهبی انجام می شود. دیگری، هدف عمومی که به دنبال انتقال پیام های عام المنفعه و اجتماعی به عموم مردم است، مانند رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و صرفه جویی در مصرف برق و آب. این هدف غالبا توسط دولت ها دنبال می شود. سومین هدف تبلیغات شامل اهداف بازرگانی است و آگهی تجاری خوانده می شود. در پیام های بازرگانی، یک تولید کننده یا فروشنده، کالاها و خدمات خود را به مشتری و مصرف کننده معرفی می کند(میرجلیلی، 1387: 42).
بنابراین آنچه تبليغ را از مفاهيمي نظير گفت و شنود و مبادله آزاد متمايز مي سازد. همانا هدف تبليغ است زيرا تبليغ با هدف تاثير گذاردن و هم چنين بر انگيختن افراد به انجام عملي خاص در جهت اهداف مبلغ صورت مي گيرد در اين باره گوبلز وزير تبليغات آلمان نازي مي گويد: تبليغات داراي هدف است نه سياست.
اهدافي كه تبليغات به آنها تمايل دارد عبارتند از: 1ـ تسليم سازي 2 ـ مفهوم ساختن 3 ـ همكاري كردن 4 ـ ايجاد هراس. بنابراين تبليغ سياسي، كوششي كم و بيش منظم براي شكل دادن و دستكاري كردن ادراك و همگرا ساختن افراد و هدايت رفتار آنها با اهداف از پيش تعيين شده مبلغ مي باشد. همچنین تبليغات پيوسته بايد رفتار و اعمال مردم را تحت نفوذ و تاثير خود در آورد تا نيروي آنان را در جهتي منطبق با روش مبلغ به كار اندازد. افزون بر اين تبليغات براساس نظر اغواگران و مبلغان بايد بر تغيير افكار و عقايد مردم استوار باشد و از اين طريق آرزوها و نيازهاي آنان را برحسب هدف هاي از پيش تعيين شده و شرايط و امكانات موجود دگرگون و اصلاح سازد. بنابراین هدف از تبلیغات فقط شناساندن کالا نیست و موسسات بازرگانی هرگز مستغنی از تبلیغات نیستند. به طور کلی هدف های تبلیغات به شرخ زیر می باشد:
1-افزایش سطح آگاهی های جامعه.
2-ازدیاد نوع مصرف
3-ایجاد و راه اندازی شرکت های جدید.
4-ازدیاد مقدار خرید
5-ازدیاد مدت مصرف
6-ازدیاد تکرار مصرف
7-جلب نسل جدید
8-تقویت نام موسسه یا کالا

پایان نامه
Previous Entries منابع پایان نامه با موضوع نامه نگاری، روزنامه نگاری، انتقال اطلاعات Next Entries پایان نامه درمورد حاشیه نشینی، جامعه شناسی، تحقیقات اجتماعی