منابع پایان نامه ارشد درمورد نظریه مبنایی، سازمان ملل، روش تحقیق، جامعه شناسی

دانلود پایان نامه ارشد

the Millennium Development Goals UN millennium project. The UK and USA: Earthscan.
– Sachs, J. D. (2005). The end of poverty: Economic possibilities for our time. New York: Penguin. Retrieved august 2012 from: http://www.amazon.com/dp/B001CJS6E0/ref=rdr_ext_tmb#reader_B001CJS6E0
– Sidhu, G. (2003). Intergovernmental Negotiations and Decision Making at the United Nations: A Guide. New York and Geneva: UN Non-Governmental Liaison Service (NGLS).
– Takasu, Y., (2012). Mainstreaming Human Security in the Global Agenda. Journal of Human Security Studies. Volume 1, 2012.
– The Earth Institute Columbia University, (2012). Research Centers and Programs, Retrieved august 2012 from: http://www.earth.columbia.edu/articles/view/1010.
– Therien, Jean –Philippe., (2012). The united nation and human development : from ideology to global policies. Global policy. Volume 3, Issue 1, February 2012.
– Tietz, Rigo. (2013).Executive Teams in Research-Based Spin-Off Companies -An Empirical Analysis of Executive Team Characteristics, Strategy, and Performance. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
– United Nations, Department of Management, (2012). REGULAR BUDGET 2012-2013, Retrieved February 2012 from: http://www.un.org/en/hq/dm/pdfs/oppba/Regular%20Budget.pdf.
– UNU, (2011). UNU Strategic Plan 2011–2014. Tokyo: The United Nations University. Retrieved august 2012 from: http://i.unu.edu/media/unu.edu/annual_reports/000/022/366/unu_strategic_plan_2011-2014_en.pdf.
– Vancil, R., (1997). Strategy Formulation in Complex Organizations. New Jersey: Prentice Hall.
– Vandermoortele, J., (2011). Focus the MDG story : Intention denied. Development and Change. Volume 42, Issue 1, 2011.
– Weiss, T. G., (2009). The UN’s Role in Global Governance. Ralph Bunche Institute for International Studies, & the CUNY Graduate Center. Retrieved august 2012 from: http://www.unhistory.org/briefing/15GlobalGov.pdf.
– Wikipedia, (2012). BRICS, Retrieved august 2012 from: http://en.wikipedia.org/wiki/BRICS.
– Wikipedia, (2012). Discovery-driven_planning, Retrieved august 2012 from: http://en.wikipedia.org/wiki/Discovery-driven_planning.
– Wikipedia, (2012). League of Nations, Retrieved august 2012 from: http://en.wikipedia.org/wiki/League_of_Nations.
– Wikipedia, (2012). Planning, Retrieved august 2012 from: http://en.wikipedia.org/wiki/Planning.
– Wikipedia, (2012). Planning_fallacy, Retrieved august 2012 from: http://en.wikipedia.org/wiki/Planning_fallacy.
– Wikipedia, (2012). Vienna Declaration and Programme of Action, Retrieved august 2012 from: http://en.wikipedia.org/wiki/Vienna_Declaration_and_Programme_of_Actio.
– Winnetka public schools district 36, (2011). Strategic Planning Best Practices: Literature Review. Retrieved august 2012 from: http://www.winnetka36.org.
– Wost, Claudia Pahl, & Gupta, Joyeeta, & Petry, Daniel. (2008). Governance and the Global Water System: A Theoretical Exploration. Global Governance Volume 14, Number 4, October-December 2008.
– Zhang, H., Law, E., Miller, R. C., Gajos1, K. Z., Parkes1, D. C., & Horvitz, E., (2012). Human Computation Tasks with Global Constraints. Retrieved august 2012 from: http://groups.csail.mit.edu/uid/other-pubs/chi2012-mobi.pdf.
– Zhou, Gideon, & Hardlife, Zvoushe. (2012). Public Policy Making in Zimbabwe: A Three Decade Perspective. International Journal of Humanities and Social Science Volume 2, Number 8, April 2012.

پیوست یک- تاریخچه ای از روش تحقیق مبنایی نظام مند :
روش تحقیق مبنایی، یک شیوه پژوهش کیفی است که بوسیله آن با استفاده از یک دسته از داده ها، نظریه ای تکوین می یابد بطوریکه این نظریه در سطحی وسیع، یک فرآیند، یک عمل یا یک تعامل را تبیین میکند. نظریه حاصل از چنین روشی، نظریه ای فرآیندی است(بازرگان، 1387). البته نظریه مد نظر در روش نظریه مبنایی، تئوری مستقل(حاصل از تحقیق تجربی در زمینه ای خاص مثل سازمان ملل یا مصداقی برای موارد خاص) میباشد که در برابر تئوری رسمی(که طیف وسیعی از موارد مرتبط با مفهوم مورد مطالعه را در بر میگیرد و لذا وسیعتر و جامعتر است)، قرار دارد(محمدی،1390). پژوهشگرانی که روش مبنایی را بکار میبرند، با استفاده از شیوه های منظم گردآوری داده ها، به تشخیص مقوله ها، مضمون ها]سرنخ ها و انتزاعی تر از مقوله ها یا به عبارتی مقوله های اصلی[ و برقراری رابطه میان این مقوله ها میپردازند و نظریه ای برای تبیین یک فرآیند عرضه میکنند(بازرگان، 1387). نظریه مبنایی، توسط دو نفر از جامعه شناسان گلیزر(Glaser) و استراس، در اواخر دهه1960 میلادی بوجود آمد و کتابی با عنوان کشف نظریه مبنایی توسط آنها عرضه گردید. در این کتاب این دیدگاه مطرح شد که نظریه متداول در جامعه شناسی، بیش از اندازه بر اثبات پذیری و آزمودن نظریه ها تأکید دارد تا بر کشف مفاهیم و مقوله ها(که معادل متغیرها در روش کمی میباشند (محمدی، 1390)) و گزاره هایی(معادل فرضیه در روش کمی (محمدی، 1390)) که مبتنی بر داده های واقعی حاصل از مشاهده شوندگان باشد. در حالیکه نظریه حاصل از فرآیند گردآوری داده ها، برای موقعیت تحت پژوهش مناسبتر بوده و در عمل، بهتر از آن استفاده خواهد شد. اندیشه عرضه شده در این کتاب، انعکاسی از نقطه نظر هر دو نویسنده است. گلیزر که تحصیلاتش را در روشهای تحقیق کمی در دانشگاه کلمبیای آمریکا انجام داده بود، علاقمند به تکوین نظریه با روش استقرایی با بکار بردن داده های کمی و کیفی بود و با گرایش سهوی به استفاده از روش استقرایی، به اهمیت تکوین نظریه از دیدگاه مشاهده شوندگان، پی برد. از طرف دیگر، استراس، تحصیلاتش را در دانشگاه شیکاگو در زمینه جامعه شناسی با سنت و تاکیدی قوی بر استفاده از روشهای کیفی به انجام رسانده بود. بر این اساس، او بر اهمیت تحقیق میدانی تأکید داشت و با مراجعه به افراد مورد مطالعه و شنیدن دقیق اندیشه های آنان، پژوهش کیفی را انجام میداد(بازرگان، 1387). روش تحقیق نظریه مبنایی، با توجه به دیدگاههای مبدعانش، مبتنی بر عملگرایی آمریکایی(تاکید بر فهم ماهیت انسان از طریق مطالعه تجربی زندگی روزانه افراد به جای تکیه بر خلق نظریه از کانال فلسفه) و تعامل گرایی نمادین(انسان، مشارکت کننده کلیدی و شکل دهنده لغاتی است که بکار میبرد) میباشد. البته یکی از فرضهای بنیادین تعامل گرایی نمادین، این است که معنا بصورت پویا و مداوم در حال تغییر است که باید بدان توجه داشت. بر اساس تعامل گرایی نمادین است که سئوالهای محوری تحقیق باید برای یک واحد اجتماعی(سازمان ملل)، مهم و مساله زا باشند، هیچ گونه فرضیه از قبل تعیین شده ای وجود نداشته باشد و یافته ها و رهنمودهای ضمنی نظری تحقیق برای یک واحد اجتماعی(سازمان ملل) و یک دوره زمانی منحصر بفرد قابل بکارگیری باشند. این نکات با تحقیق حاضر سازگاری دارند(بازرگان، 1387؛ دانائی فرد و دیگران، 1388). در سال1990 و نیز در سال 1998، استراوس با یکی از پژوهشگران خدمات بهداشتی–پرستاری به نام کوربن همکاری نمود تا فنون و شیوه های نظریه مبنایی را به سطح بالاتری، ارتقاء دهد(پس از درگذشت استراوس، نسخه دیگری از نظریه مبنایی نظام مند توسط کوربن ولی به نام هر دو، انتشار یافته است). آنان در این راستا چارچوبی ثابت بجای مقوله بندی و تعیین اعتبار و قابلیت اعتماد، عرضه کردند. رویکرد نظام مند یاد شده، هر چند مورد توجه پژوهشگران کمی قرار گرفت ولی با پاسخ انتقادی گلیزر روبرو شد. وی عقیده داشت که بکارگیری چارچوب ثابت برای مقوله بندی، باعث نمیشود که در فرآیند تحقیق، نظریه از داده ها پدیدار شود و مبنایی باشد و تاکید کرد که روش نظام مند، موجب توصیف اعمال میشود و نمیتواند منجر به انگاره پردازی روندها یا تشخیص ارتباط میان پدیده های موجود در داده ها و تولید نظریه از این طریق شود. وی عقیده داشت که استراس و کوربن، بیش از اندازه به قواعد و شیوه ها توجه کرده اند و با استفاده از چارچوب از قبل تعیین شده، بیشتر بدنبال تأیید نظریه تا بوجود آوردن نظریه میباشند و لذا باید امکان داد تا نظریه از داده ها تکوین یابد نه اینکه مقوله های ویژه ای مورد تأکید قرار گیرند. گلیزر تأکید داشت که نباید به پایین ترین سطح انتزاع مفهومی(آنچنان که در نمودار بصری داده ها مانند پارادایم کدگذاری عرضه میشود)، اکتفاء کرد و نباید اصرار کرد که خاستگاه نظریه مقوله ها باشند بلکه باید در درون داده ها باشند. بر این اساس نظریه مبنایی با رویکرد طرح نوخاسته مطرح شد(بازرگان، 1387). چارمَز(Charmaz) بر مبنای این اختلافات، میپرسد که چه کسی به روش نظریه مبنایی واقف است؟ او در پاسخ کوشید تا رویکرد دیگری از نظریه مبنایی، یعنی روش سازاگرا را معرفی نماید. او بدنبال راهبردهای انعطاف پذیرتری بود و افراط در چارچوبهای نظام مند را نمی پسندید. بطور کلی، چارمَز بر معنایی تأکید دارد که شرکت کنندگان در یک بررسی(از پدیده مورد بررسی) به دست میدهند. او بیشتر بر باورها، دیدگاهها، ارزشها، مفروضات و جهان بینیهای افراد تأکید دارد تا بر گردآوری واقعیات و توصیف اعمال. او عقیده دارد که بکار بردن جمله های آمیخته یا غیر مصطلح]که از انتزاع از مفاهیم و بصورت مقوله ها و توسط تحلیل محقق بدست می آیند[، نمودارها و نقشه های مفهومی، مسیر نظریه مبنایی را منحرف میکند و این امر حتی میتواند به منزله کسب قدرت برای رواج دادن آن اصطلاحات ]توسط محقق[ قلمداد شود(بازرگان، 1387).

پيوست دو- نمونه هايي از تقريظها :
در ذیل نمونه هايي از تقريظهاي نگاشته شده در حين تحقيق و کدگذاریها ارائه شده اند:

ردیف
مقوله
خصوصیات
ابعاد
1
ایدئولوژی توسعه انسانی
مقبولیت(اجماع)
تواتر(طی بیست سال اخیر)
تاثیر نئولیبرالیسم ارتدوکس (موسسات برتون ودز)
تقلیل گرایی در عمل
چشم انداز آینده
مرجع توسعه
محور توسعه
… با ادغام مطرح شدن 67 خصوصیت
کم…. زیاد•
کم…. زیاد•
کم…. زیاد•
کم…. زیاد•
حداقل گرایانه•… حداکثرگرایانه
دولت… فرد•
دولت… فرد•

2
اجماع جهانی
نوع توافق
نوع اختلافات

ثبات
تعهد
میزان جاه طلبی

شناسایی 25 خصوصیت

واقعی… ظاهری•
کم…. عمیق •
ظاهر… مخفی•
بی تحول… استحاله•
بین مللی… تک تک کشورها•
کم… زیاد•

3
مشارکت جهانی
ضرورت
میزان
رویکرد
همراستایی با ایدئولوژی توسعه جهانی
توازن قوا بین مشارکت کنندگان
نوع مشارکت
مالکیت
هدف
ابزارها
رویکرد به اهداف
نحوه موافقت
کم… زیاد•
زیاد… کم •
نامعین… مشخص•
کم… زیاد •
زیاد… کم•
واقعی… صوری•
ملی… اعانه دهنده•
توسعه ملی… توسعه جهانی•
ملی… جهانی•
جامع… بخشی•
جداجدا… جمعی•
4
عوامل محیطی
شدت تغییرات
نقش تغییرات
نقش عوامل محیطی
بی اعتمادی
کم… زیاد•
مثبت… منفی•
مثبت… منفی•
کم… زیاد•
5
شاخص گذاری
زمانبندی

جامعیت شاخصها
مشخص و دقیق بودن
تاکید بر نقاط پایانی
مرجع اندازه گیری

درگیری شاخص با تحولات دوزبالا
ابعاد اندازه گیری شاخص

شناسایی 28 خصوصیت
کلی…

پایان نامه
Previous Entries منابع پایان نامه ارشد درمورد علوم انسانی، خط مشی گذاری عمومی، کارشناسی ارشد، روش های پژوهش Next Entries دانلود پایان نامه درمورد توزیع فراوانی، بهداشت تغذیه، بهداشت دوران قاعدگی، دانش آموزان دختر