منابع پایان نامه ارشد درباره ضمن خدمت، میراث فرهنگی، فضای مجازی، علوم تربیتی

دانلود پایان نامه ارشد

گفتم من بارها صحبت می‌کنم که آن‌ها را قانع کنم که لباس فرم را انجام بدهند.
قانع کردن دانش‌آموزان در فعالیت‌ها
گفتم اول لباس فرم را می‌دهم که خودشان انتخاب کنند و نمی‌آیم لباس فرم را با آن‌ها تحمیل کنم.
مشورت از دانش‌آموزان در مسائل مربوط به خودشان
در برخورد با دانش‌آموز برخورد با همکار باید سعه‌صدر داشت.
سعه‌صدر
خیلی خودم ایمان‌دارم از خود دانش‌آموزان استفاده می‌کنم، باید به دانش‌آموز شخصیت داد.
تکریم دانش‌آموز
مسئولیت دهی به دانش‌آموز
ما یک دانش‌آموزی داشتیم که خیلی درس‌هایش خوب بود و در سال دوم و سوم ضعیف شده و بچه متارکه بود.
اطلاع از وضعیت خانوادگی دانش‌آموز
شناخت مشکلات دانش‌آموز
این‌که دانش‌آموز را بشناسید که مشکلاتش چیست و مشکل آن را بدانید چیست، این مسائل است که می‌شود به دانش‌آموز کمک کرد.
شناخت مشکلات دانش‌آموز
در یک جاهایی که می‌شوی احساس می‌کنی که شاید دیگر مثلاً در حیطه تخصصی ما نیست دچار مشکل می‌شوی.
دخالت در مشکلات در حد تخصص
به یک جایی می‌رسید و به یک حد علمی برسیم که فردا جایگاه خودتان برود بالا، کمک به موقعیت شما می‌شود، اگر قدمی که برمی‌داریم و در حیطه مسئولیت‌پذیری خودم باشد. باید تخصص خود را گسترش بدهند کار خود را ازنظر علمی بالا ببرد.
افزایش تخصص
مسئولیت‌پذیری
اگر در کار مدیر و معاون مدرسه بحث عدالت و انصاف نباشد ممکن است دانش‌آموز ترک تحصیل کند.
انصاف در ارتباط با دانش‌آموز
حساسیت در ارتباط با دانش‌آموز
اگر قضیه عدالت نباشد ممکن است سرنوشت او عوض بشود، آینده او عوض شود و این اتفاق خواهد افتاد.
انصاف در ارتباط با دانش‌آموز
ماه رمضان شده است همه‌روزه هستند، من، منِ مدیر مریض هستم و نمی‌توانم روزه‌بگیرم، می‌روم در آبدارخانه و یک چیزی می‌خورم! چرا در آن بازه زمانی باید چیزی بخوریم؟ که 500 و 400 دانش‌آموز را به شما نگاه می‌کنند.

عمل به گفته‌های خود
الگو بودن مدیر برای دانش‌آموز
500 تا دوربین بر روی شما زوم است و همه دارند ضبط می‌کنند که خودشان را درست می‌کنند بر مبنای که چرا داری این کار را می‌کنی.
الگو بودن مدیر برای دانش‌آموز
100 درصد باید بعضی جاها ریسك کرد.
جایگاه ریسک در مدیریت
وقتی مدیر می‌آید تشخیص می‌دهد که این بند آیین‌نامه را اگر اجرا کند مشکلی به وجود بیاید، آنجا باید ریسک کرد. آنجا قضیه ریسك است.
ریسک در عمل نکردن به آیین‌نامه بر اساس مصلحت مدرسه
هدف این طرح این بود که یک قدم جلو برویم، با چه چیزی می‌توانیم این کار را بکنیم جز با خلاقیت علمی.
خلاقیت در جهت حرکت روبه‌جلو
مدیریت چیزی نیست که بخواهد آنجا زور به کار برد و فشار به کار برد من فکر می‌کنم تنها قضیه‌ای که نمی‌تواند جایگاهی داشته باشد بحث وضعیت جسمانی است.
اهمیت کم وضعیت جسمانی
دانش‌آموزانی که مثلاً در خانه مشکل دارد، این عواطف و احساساتش ارضا نمی‌شود، اگر ما بنا باشد که این دانش‌آموز خوبی باشد ما باید این را تأمین کنیم.
محبت به دانش‌آموز
زیاد باید وقت بگذارد مدیریت، زمان ندارد، نمی‌توانیم بگوییم که ما الآن در مدرسه هستیم ما در خانه هم هستیم باید فکرمان کار بکند.
وقت گذاری و توجه دائمی
بعضی‌ها آن‌قدر کوتاه می‌آیند که بعضی‌ها سوءاستفاده می‌کنند؛ منجر به سوءاستفاده نشود، آن‌قدر هم سخت نگیرد که باعث شود نیروهای خود را از دست بدهد.
اعتدال در کوتاه‌آمدن
یک سری جاها است که باید آدم فن سخنوری را بداند که آنجا جواب دهد، جلساتی که با خود اولیا می‌گذاری، جلسات کلی، آدم باید بیاید و بتواند صحبت کند یا جلساتی که با خود دانش‌آموزان می‌گذارید یا حتی جلسات خصوصی.
فن سخنوری در تعاملات
مدیریت چون آینده خود را می‌بیند ممکن است در اول این با شکست‌هایی مواجه بشود، فرازونشیب‌هایی داشته باشد، خیلی از افراد بیایند و بگویند برنامه‌ای که ایشان، این، می‌گوید عملی نمی‌شود، ولی محکم دنبال آن را می‌گیرد و اعتمادبه‌نفس داشته باشد.
اعتمادبه‌نفس در فعالیت‌های جدید
وقتی می‌آید در مدرسه پوشش و لباس او الگو است مدیر الگو است.
ظاهر الگو
من اول گفتم که 400 تا دانش‌آموز دوربین‌ها همه زوم کرده و روی آن هستند همه دارند یاد می‌گیرند.
الگو بودن مدیر
و اگر استقلال به مدیر بدهد و مدیران سوءاستفاده نکند به سود دانش‌آموز است.
استقلال از طرف اداره آموزش‌وپرورش
یک چیزی که هست در شخصیت و مدیریت بحث ایثار و ازخودگذشتگی خیلی مهم است.
ازخودگذشتگی و ایثار
بیشتر باید مدارک بالاتر داشته باشد تا نوع آن!
اهمیت مدرک
آشنایی با اینترنت، اکسل، ورد و این‌ها، همه ما دوره‌ها را گذراندیم، دوره‌های کامپیوتر را گذراندیم.
ICDL
اگر بنا باشد کار پژوهشی داشته باشیم و برنامه عملیاتی داشته باشید و برنامه‌ریزی داشته باشید و من آنجا وارد می‌شوند و این کار پژوهشی اگر درست انجام شود خوب است.
پژوهش برای نیازهای مدرسه
برنامه عملیاتی متناسب با نیازها
اگر مدیران را بعد از 1 سوم خدمتشان انتخاب کنیم خیلی خوب است و نظر من همین است تجربه معلمی داشته باشد.
10 سال تجربه
تجربه معلمی
اگر من نرفته باشم سر کلاس، نمی‌توانم معلم را درک کنم.
درک معلم
آیین‌نامه‌های انضباطی و درسی و همه این‌ها را باید اطلاع داشته باشد.

تسلط بر آیین‌نامه‌ها
دوره‌های ضمن خدمت عالی است و باز هم اگر همین‌طور در قسمت قبل که گفتم پژوهش و تحقیق کردن استفاده کنند و هدف ما امتیاز به دست آوردن نباشد.

دوره‌های ضمن خدمت کاربردی
نمی‌خواهیم شما صرفاً سخن‌گو باشید کارگاهی باشید و وارد بحث شویم.
دوره‌های ضمن خدمت به‌صورت کارگاهی
یک بحث آموزش مسائل خانواده بود.
دوره‌های ضمن خدمت برای بحث‌های خانواده
امسال آمدند و در کامپیوتر و فضای مجازی انجام شد.
ضمن خدمت برای فناوری‌های جدید و رایانه و فضای مجازی
پارسال از دانشگاه فردوسی یک طرحی آمدند و اجرا کردند اینجا، یک سری مشکلات همین‌جا وجود داشت، یک خانم دکتری بود که من استقبال کردم، اگر این ارتباطات باشد با دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشجویانی که من آمدم به رئیس دانشکده روان‌شناسی آقای دکتر یزدی بود با ایشان صحبت کردم گفتند چرا شما نمی‌آیید.
ارتباط دانشجویان رشته‌های پزشکی، علوم تربیتی، تربیت‌بدنی و روان‌شناسی با مدرسه
اول آن نظر خود را می‌دهد و به نتیجه و جمع‌بندی می‌رسیم و تصمیم‌گیری‌ها مشورتی است.
نظرخواهی از همه
تصمیم‌گیری مشارکتی
من خودم فکر می‌کنم آن کار را انجام دهم خیلی بهتر است، حتی نقاشی مدرسه را مشورت می‌کنم و خیلی از کارها را دیگر را هم باشد از چند نفر می‌پرسم و مشورت می‌کنم.
مشورت در تصمیم‌گیری‌های فردی
رفاه دانش‌آموز و وضعیت آموزشی در صدر کار باید باشد و ملاک کار ما باید باشد.
دانش‌آموزان در اولویت تصمیمات
در اداره هم جلساتی داریم جلسه مدیران است که می‌آیند و بدآنجا نظراتی می‌دهند، خیلی مواقع هست که نظر می‌دهیم آنجا و نظر ما را قبول می‌کنند این هم می‌شود.
تأثیر در تصمیمات اداره آ.پ.
اگر مدیری که تعیین می‌شود برای 1 سال باشد، برنامه یک‌ساله خود را باید بداند، چه کار می‌تواند بکند.
برنامه سالانه
برنامه‌ریزی توسط خود مدیر انجام می‌شود، هرکسی پیشنهاد‌هایی را در حوزه خودش می‌دهد اینجا جمع‌بندی می‌شود و به‌صورت برنامه درمی‌آید.
استفاده از نظرات همه در برنامه‌ریزی
برنامه‌ریزی کلان مدیر
این برنامه که باید بسته بشود در شهریور باید بسته بشود.
زمان تهیه برنامه سالانه
ما باید برای 4 سال بعد برنامه‌ریزی کنیم، کلاس دوم سوم چهارم باید برنامه درازمدت داشته باشیم.
برنامه‌ریزی مدت‌دار
باید برنامه درازمدت داشته باشیم نمی‌شود برای 1 سال برنامه داشته باشیم ما برای آزمایشگاه اینجا تأمین بشود کارگاه کامپیوتر برای آینده می‌خواهیم.
برنامه سالانه در راستای برنامه مدت‌دار
اگر اختلاف شدید داشتند می‌آیند مدیریت و مدیریت آن را حل می‌کند.
حل اختلاف
هماهنگی
بیشتر تأمین اعتبار ما که بخواهد تأمین بشود کمک اولیا است و مشارکت‌های مردمی.
جذب مشارکت‌های مردمی
یک مقداری هم کلاس‌های فوق‌برنامه که ما می‌گذاریم در طول سال طبق آیین‌نامه نزدیک 27% یا 30% مربوط می‌شود به دبیرستان، آن مبلغ را دبیرستان برمی‌دارد.
جذب منابع از فوق‌برنامه
حالا این محیط‌های آموزشی می‌شود که داخل کلاس‌ها بیرون و این‌ها بالاخره یک فضایی باشد که آرامش داشته باشد لذت ببرد تنفر نداشته باشد.
فضاسازی مدرسه و امکانات رفاهی
بیشتر ما باید محیطی برای او آماده کنیم این محیط تنوعی داشته باشد.
تنوع در محیط مدرسه
بالاخره تنبیه برخورد انضباطی است با کارکنان تذکرات است و اگر تذکرات کاربردی نداشت و دبیر واقعاً ضعف دارد و دانش‌آموز دارد ضرر می‌کند گزارش می‌دهیم به اداره و از آنجا می‌آیند بررسی می‌کنند و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که با او چه کار کنند.
تنبیه و برخورد با کارکنان خطاکار
عملکرد آن‌ها در کلاس مشخص است خیلی راحت فرم‌های ارزیابی داریم و آن‌ها را بررسی می‌کنیم، عملکرد در کلاس مشخص است و نظرسنجی از دانش‌آموز می‌کنیم.
ارزیابی معلمان از طریق
عملکرد و نتیجه در کلاس
و نظرسنجی از دانش‌آموزان
بهترین کاری که ما می‌توانیم بکنیم این است که سد و آن اختلافی که بین مدیر و معلم است را برداشت باید بشود.

نگاه همکارانه به کارکنان
دانش‌آموزی ما داشتیم رفته بود از دبیرستان، هر وقت می‌آمدیم قدم می‌زدیم، رفته فلان دبیرستان، حالا من اسم نمی‌آورم، گفت: 6 ماه رفتم، هنوز مدیر خودمان را ندیدم، فقط می‌دانم آن اتاق، اتاق مدیریت است.
حضور در بین دانش‌آموزان
تشخیص بدهد که امروز آمده نگرانی و ناراحتی دارد و با مشکل آمده وارد مدرسه شده و تشخیص بدهد، اگر شده کمک آن بکند، می‌تواند بگوید کلاس نرو و من جای تو بروم، یک کسی را به جای تو می‌فرستم، یک ساعت استراحت کند.
تشخیص مشکلات همکاران
همراهی با مشکلات آنان
دانش‌آموزان ما مشکل زیاد دارند بی‌نهایت مشکل دارند، یعنی می‌آیند در مدرسه، بالاخره ما باید اینجا سر کلاس که دبیران می‌آیند گزارش می‌دهند که دانش‌آموز رفتم سر کلاسش، سرحال نبود، سریع یکی از همکارانمان، حالا پرورشی باشد، ناظم باشد، با او صحبت کند.
تشخیص مشکلات دانش‌آموز
تلاش در جهت رفع مشکل
معاونین ما بعضی‌ها که آموزشی هستند، اولیا را از دور می‌بینند می‌گویند این‌که در فلان است برای چه آمده و چه برخوردی دارد و حتی برخوردهای آن‌ها را می‌شناسد.
شناخت کامل مدرسه از خانواده
اگر مشارکت اولیا باشد خیلی از کارها را ما می‌توانیم با رایزنی با اولیا انجام بدهیم در جاهای مختلف.
مشارکت والدین در ارتباطات برون مدرسه‌ای
شهرداری یکی از جاهایی است که در تعامل باید باشیم.
ارتباط با شهرداری
اگر تعامل داشته باشیم مرکز بهداشت می‌آییم.
ارتباط با مراکز بهداشت
بازدید داشته باشیم میراث فرهنگی موزه‌ها آن‌ها می‌توانند با آن‌ها ارتباط داشته باشیم و به ما کمک کنند و حتی جای‌های تفریحی.
ارتباط با میراث فرهنگی و مراکز تفریحی
بهترین ابزار این است که خودش باید نفوذ داشته باشد که هرچه می‌گوید انجام دهند، بداند که حرف زمین نمی‌خورد.
تأثیر و نفوذ فکری در بین کارکنان
اگر بنا باشد در مدرسه کاری اتفاق بیفتد و کمدی باشد مدیری می‌آید که گوشه‌ای کمد را می‌گیرد و نمی‌گوید من مدیر هستم اگر مدیر بتواند خودش را به چنین جایگاهی برساند احترام و محبوبیت آن بین همکاران بیشتر است.
نگاه همکارانه به کارکنان
ولی اگر درست کار کند همین امتحاناتی که داریم برگزار می‌کنیم حق‌الزحمه مراقبین خیلی کم است خیلی از همکاران ما قبول نمی‌کنند چون نمی‌توانیم آن را تأمین کنم و امتحان را من همین‌طوری برگزار می‌کنم و می‌گویم بیایید همین‌طوری آن‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم با شما این حرف‌ها را نداریم به خاطر رفاقت به خاطر خودت به خاطر جو مدرسه می‌آییم.
افزایش روابط غیررسمی و صمیمی با همکاران

4-2-2 کدگذاری محوری

همان‌طور که مفصل در فصل قبل بحث شد، به دنبال

پایان نامه
Previous Entries منابع پایان نامه ارشد درباره کدگذاری محوری، کدگذاری باز، کدگذاری انتخابی، مدیران مدارس Next Entries پایان نامه با واژگان کلیدی معیارهای ارزیابی، ارزیابی کیفی، ضریب همبستگی، جامعه علمی