
اطلاعاتي………………………………………………………………………………………………………….45
2ـ 2ـ 3ـ 2ـ روشهای کنترل………………………………………………………………………………………………………………………………48
2ـ 2ـ 3ـ 2ـ 1ـ راهکار مالی……………………………………………………………………………………………………………………………….48
2ـ 2ـ 3ـ 2ـ 2ـ راهکار نظارتی …………………………………………………………………………………………………………………………..49
2ـ 2ـ 3ـ 2ـ 3ـ قراردادهای انگیزشی…………………………………………………………………………………………………………………..49
2ـ 2ـ 3ـ 3ـ عوامل تاثیرگذار بر عدم تقارن اطلاعاتی…………………………………………………………………………………………….50
2ـ 2ـ 3ـ 3ـ 1ـ سنجههاي عدم تقارن مبتني بر مبناهاي بازار………………………………………………………………………………….51
2ـ 2ـ 3ـ 3ـ 2ـ سنجههاي عدم تقارن اطلاعاتي مبتني برحسابداري………………………………………………………………………..51
2ـ 3 ـ پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………….52
2ـ 3 ـ 1 ـ تحقیقات خارجی انجام شده در رابطه با هموارسازی سود…………………………………………………………………….53
2ـ 3 ـ 2 ـ تحقیقات داخلی انجام شده در رابطه با هموارسازی سود………………………………………………………………………57
2ـ 3 ـ 3ـ تحقیقات خارجی انجام شده در رابطه با تئوری نمایندگی………………………………………………………………………58
2ـ 3 ـ 4ـ تحقیقات داخلی انجام شده در رابطه با تئوری نمایندگی………………………………………………………………………..62
2ـ 3ـ 5ـ تحقیقات خارجی انجام شده در رابطه با عدم تقارن اطلاعاتی…………………………………………………………………..63
2ـ 3 ـ 6ـ تحقیقات داخلی انجام شده در رابطه با عدم تقارن اطلاعاتی……………………………………………………………………64
2ـ 4ـ خلاصه فصل و نتيجهگيري………………………………………………………………………………………………………………………..70
فصل سوم:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..72
3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………73
3-2- فرضيه تحقيق…………………………………………………………………………………………………………………………………………..74
3-3- ويژگی های فرضيه…………………………………………………………………………………………………………………………………..74
3-4- فرضيه های مربوط به تحقيق……………………………………………………………………………………………………………………..75
3-5- قلمرو زمانی، مکانی و موضوعی تحقيق………………………………………………………………………………………………………75
3-5-1- قلمرو زمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………75
3-5-2- قلمرو مکانی………………………………………………………………………………………………………………………………………..75
3-5-3- قلمرو موضوعی تحقيق…………………………………………………………………………………………………………………………75
3-6- روش و ابزار گردآوري داده ها…………………………………………………………………………………………………………………..76
3-7- نمونه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………………………….77
3-7-1- تعيين حجم نمونه مناسب……………………………………………………………………………………………………………………..77
3-8- روش تحقيق……………………………………………………………………………………………………………………………………………78
3-9- متغيرهاي مورد مطالعه………………………………………………………………………………………………………………………………79
3-9-1- متغير وابسته………………………………………………………………………………………………………………………………………..79
3-9-1-1. مدل اصلاح جزئی لینتنر……………………………………………………………………………………………………………………79
3-9-1-2. مدل مبتنی بر نسبت سود تقسیمی هدف……………………………………………………………………………………………..80
3-9-2- متغير مستقل………………………………………………………………………………………………………………………………………..80
3-10-3-بيان مدل تحقيق………………………………………………………………………………………………………………………………….83
3-10- روش تجزيه و تحليل و آزمون فرضيات…………………………………………………………………………………………………..85
3-10-1- روش داده هاي پانل…………………………………………………………………………………………………………………………..85
3-10-1-1- روش اثراث ثابت……………………………………………………………………………………………………………………………86
3-10-1-2- روش اثرات تصادفي……………………………………………………………………………………………………………………….86
3-10-1-3- آزمون چاو يا F مقيد……………………………………………………………………………………………………………………..87
3-10-1-4- آزمون هاسمن………………………………………………………………………………………………………………………………..88
3-10-2- آزمون معني دار بودن مدل……………………………………………………………………………………………………………………89
3-10-3- آزمون معني دار بودن متغيرهاي تحقيق…………………………………………………………………………………………………90
3-10-4- آزمون هاي مربوط به مفروضات مدل رگرسيون خطي……………………………………………………………………………90
3-10-4-1- فرض نرمال بودن متغيرها و باقيمانده ها……………………………………………………………………………………………..90
3-10-4-2- فرض عدم وجود همخطي بين متغيرهاي مستقل……………………………………………………………………………..91
3-10-4-3- فرض مستقل بودن باقيمانده ها………………………………………………………………………………………………………..92
3-10-4-4- فرض همساني واريانس باقيمانده ها………………………………………………………………………………………………..92
3-10-5- تصميم گيري براي رد يا پذيرش فرضيه ها…………………………………………………………………………………………….93
3-11- خلاصه فصل………………………………………………………………………………………………………………………………………….94
فصل چهارم………………………………………………………………………………………………………………………………………………………95
4-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..96
4-2 آمار توصيفي متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………97
4-3 آزمون های پیش فرض رگرسیون…………………………………………………………………………………………………………………100
4-3-1 آزمون نرمال بودن توزیع متغیر وابسته………………………………………………………………………………………………………100
4-3-2 آزمون نرمال بودن خطاها…………………………………………………………………………………………………………………………102
4-3-3 فرض ثابت بودن واریانس (همسانی واریانس)…………………………………………………………………………………………..104
4-3-4 آزمون هم خطی……………………………………………………………………………………………………………………………………..106
4-3-5 بررسی فرض عدم خود همبستگی……………………………………………………………………………………………………………106
4-4 نمودارهاي پراکنش……………………………………………………………………………………………………………………………………..107
4-5 تجزیه و تحلیل مدل ها
