منابع و ماخذ پایان نامه جرم سیاسی، صنایع هوایی، ایالات متحده، علوم سیاسی

دانلود پایان نامه ارشد

Initiative of 1992.
6. IATA IntercarrierAgreement on Passenger Liability, Kuala Lumpur, and 31 October 1995 reproducedin(1997) XXI.

1. The European Communîty adopted EU, Council Regulation (EC). No. 2027/97 of 9 October 1997 on air carrier liability in the event of accidents, [1997] O.J.L.285/1.

2.Edet Amana, op.cit, at page 36.

1. Ibid.

2. Ibid.

3. پابلو مندس دوليون، ترجمه: ماشاا… بنا نياسري، «کنوانسيون مونترآل: تجزيه و تحليل برخي از جنبه هاي روزآمد و ادغام شدهسيستم ورشو»، مجله حقوقي بين المللي، پاييز 1383، ش 31. ص 266.
4. Fifth Jurisdiction
5. همان، به نقل از:
George N.Tompkins, The Future for the Warsaw Convention Liability, The Aviation Q.38,43(1999)

1.ماده 27 کنوانسيون مونترآل مربوط به “آزادي قراردادي” مي باشد. اين مقرره، محدود به اين شده است که توافق هاي بين متصدي حمل و مسافر، با مقررات کنوانسيون مونترآل مخالف نباشد و هدف آن، هدايت توافقاتي است که بين طرفين ( متصدي حمل و مسافر) صورت مي گيرد.

2. Serrao J.D, Jacqueline Elil, “The Montreal convention of 1999: a “Well-Worn” Restructuring of Liability and Jurisdiction”,( Montreal:McGiII University 1999)at page 33.

3. Convention for the Unification of Certain Rules for International Carriage by Air, 28 May 1999,
ICAO DCW Doc. No. 57.Available at: www.lexmercatoria.org

براي ديدن متن فارسي کنوانسيون مونترآل رجوع کنيد به: بنياسري،ماشاا…، مجله حقوقي، نشريه دفتر خدمات حقوقي بين المللي جمهوري اسلامي ايران، شماره 31، پاييز 1383، صص 390-31.

4. Edet Amana, op.cit.
68. بهروز اخلاقی، پیشین، صص 73- 67.
69. همان.
70. Matte, op. cit. at 125- 131.

71. Provisional International Civil Aviation Organization (PICAO); 171 UNTS 345.

72. Interim Agerrment on International Civil Aviation.

73. طبق ماده 17 موافقتنامه موقت سازمان بینالملل هواپیمایی کشوری، با پذیرش موافقتنامه از طرف 26 کشور، موافقتنامه به مرحله اجرا درآمد. ایالات متحده آمریکا به عنوان نگهدارنده سند تعیین شده بود.
74. B. Chang, The Law of International Air Transport (London: Stevens, 1962) at 64.

75. مقر دایمی سازمان، شهر مونترال کانادا میباشد. مقر سازمان میتواند موقتاً به محل دیگری منتقل شود. در سال 1954 مجمع عمومی ایکائو ماده 45 کنوانسیون را بدین صورت اصلاح کرد که مقر سازمان میتواند با تصمیم مجمع موقتاً به محل دیگری انتقال یابد. این تصمیم با تعداد آرایی که مجمع تعیین مینماید و بهر حال نباید کمتر از سه پنجم مجموع دول متعاهد باشد اتخاذ خواهد شد.

76. L. Weber, International Civil Aviation Organization: An Introduction (The Netherlands: Kluwer Law International, 2007) at 2.

77. Agreement between the United Nations and International Civil Aviation Organization, dated 13 May 1974, ICAO Doc. 7970; UNTS Vol. 8 (1947), p. 324 et seq.
78. The Convention on the privileges and Immunities of the Specialized Agencies of 21 NOV. 1974; 33 UNTS 242 – 261.

79. ماده 47 کنوانسیونشیکاگو.

80. Article 2 of the Convention on the Privileges and Immunities of the Specialized Agencies.

81. ICAO Doc. 9541.

82. Supplementary Agreement between the International Civil Aviation Organization and the Government of Canada Regarding the Headquarters of the International Civil Aviation Organization, ICAO Doc. 9591, Supplementaty Agreement.
83. تاليان، کريستوفر، ترجمه قنبري، حميد، حقوق هوايي، چاپ اول (تهران: انتشارات مجد، 1390)، ص. 80.
84.Safety.

85. Security.
86. برای مثال نگاه کنید به:
United Stases v. Pizzarusso, 338,2d 8 (2d Cir. 1968
در این قضیه، به نظر دادگاه، ارائه اطلاعات نادرست به اداره مهاجرت آمریکا در کانادا، به دادگاههای آمریکا صلاحیت رسیدگی به قضیه را میدهد.

87. در خصوص هر یک از این صلاحیتها به کتاب حسین میر محمد صادقی، حقوق جزای بینالملل (تهران: نشر میزان، 1377) صص 23-33 مراجعه نمایید.

88. Subjective Territorial Principle.

89. Objective Territorial Principle.

90. Flooting Territorial Principle.
91. محمد صادقی، همان، ص 25.
92. گلرو، علی اکبر، بازسازی ساختار ایمنی هوانوردی کشور بر اساس ایمنی هوانوردی بین المللی، صنایع هوایی، شماره 179، اردیبهشت 1385، ص. 42.
93. همان، ص 28.

94. جباری، منصور، نقش ایکائو در مبارزه علیه قاچاق و استعمال مواد مخدر، پژوهش حقوق و علوم سیاست، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، شماره 4، تابستان 1380، ص. 60.
95. Vershoor, op. cit. at 392-394.

96. The territorial principle remains most universally accepted. Dickinson et at., Jurisdiction With Respect to Crime, 29 Am.J .Int 1. L.435 at 78 (Supp. 1935).
97. M. cherif Bassiouni. International Extradition: United States, Law and Practice (US: OUPUSA, 1987) at 261-82; V.P. Nanda, Enforcement of U.S. Law at Sea, in Richard B. Lilliched., International Aspects of Criminal Law: Enforcing United States Law in the World Community (US: Michie Co., 1981) 155-65. Joyner, op. cit. at 236-40.

98. Joyner, op. cit. at 235.

99. USA v. Cordova and Santano, US District Court, Eastern District of New York, 17 March 1950; United States Aviation Reports 1 (1950).

100. American Airline.
101. منظور از «مخاطرات هواپیمایی» در این بخش جرایم ارتکابی در هواپیما، علیه آن و نیز تأسیسات هواپیمایی است.
102. Convention on offenses and Certain Other Acts Committed on Board Aircraft, done Sept 14, 1963, 20U.S.T. 2941, 704 U.N.T.S.219 (entered into force Dec. 4. 1969).

103. Convention for The Suppression of Unlawful Seizure of Aircraft, op,cit.

104. Convention for the Suppression of Unlawful Acts Against the Safety of Civil Aviation, Sept. 23, 1971, 24 U.S.T. 565, 974 U.N.T.S.177.
105. ماده 1 معاهده 1963 توکیو.
2. تَدین، محمود، تشکیل هسته مرکزی ایمنی پرواز، بهداشت کار و ارزیابی سوانح و حوادث هوایی در سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، صنایع هوایی، شماره 99، شهریور 1378، ص. 31.
107. همان، ماده1.
108. همان، ماده (2) 6 .

109. همان، ماده (1) 9.

110.همان، ماده (1) 9.
111. همان ماده 10.

112. Alaska Airlines v. Azza Eid, et al., Case No. 10-962; Corthouse News Service, Airline Still Faces Suit for Ejecting Passengers, reported on 29 July 2011; Vershoor, op. cit. at 398.
113. ماده 12 کنوانسیون توکیو.

114. همان، ماده 13.

115. وقتی جرمی علیه مردم عادی صورت بگیرد و تعدادی را قربانی کند جرم ارتکابی از جرایم علیه بشریت محسوب میگردد. دولتها وظیفه دارند مجرمان این نوع جرایم را به طور مقتضی مجازات و یا به کشورهای متبوع آنها مسترد کنند. کشورها باید در راستای اجرای تعهدات خود با کشورهای دیگر همکاری داشته باشند. جرایم بینالمللی باید حذاقل واجد یکی از خصایص زیر باشند:
برخورداری از ویژگی بینالمللی: یعنی رفتار مورد بحث مشتمل بر یک تهدید مستقیم یا غیر مستقیم نسبت به صلح و امنیت جامعه بینالمللی بوده، علیه ارزشهای مشترک بشری ارتکاب یافته و موجب جریحه دار شدن وجدان جمعی بشری گردد.برخورداری از ویژگی فراملی: بدین معنی که رفتار مجرمانه علیه اتباع بیش از یک کشور صورت گرفته باشد؛ به عبارت دیگر رفتار مورد بحث از محدوده مرزهای ملی فراتر رود. (میر محمد صادقی، همان، صص 43-47)
بعضی معتقدند که هواپیما ربایی جرمی علیه بشریت به حساب میآید. به نظر آنان وقتی قوانین مربوط به حمایت از بشریت در زمان جنگ وجود دارد، چرا جرایم علیه بشریت در زمان صلح وجود نداشته باشد.

برای ملاحظه نظریات مزبور نگاه کنید به:
Jabbari- G. Mansour. Legal Perspective for the Protection of the Environment Against the Effects of Military Activities During International Armed Conflict, Ph.D.Thesis, Laval University 1997 a pp. 167-174 & 24-45.

با عنایت به معاهدات 1949 ژنو و پروتکلهای آن حمله به غیر نظامیان در زمان جنگ نقض آشکار قانون جنگ میباشد. بمبگذاری در هواپیمای پان آمریکن باید بر همین استدلال، جرم علیه بشریت تلقی و از طرف جامعه بینالملل محکوم شود. اگر لیبی از توریستها در قبال آمریکا حمایت کند، این حمایت نباید به عنوان ابزاری علیه مردم بیدفاع آن کشور به کاربرده شود. اصول ضرورت نظامی، بشریت، تبعیض، آلام غیرضروری و تناسب که به عنوان اصول مورد بول در عرف بینالملی در زمان جنگ اعمال میگردند باید در موارد مشابه در زمان صلح هم صادق باشند.

116. ماده 24 کنوانسیون لاهه.
117. شناسایی بین المللی حقوق مربوط به هواپیما، مجله پژوهش حقوق و سیاست، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، بهار و تابستان 1385، ص. 33.
118.IFALPA’s Action in er Hijacking: E.E. McWhinney, the Illegal Diversion of Aircraft and International Law, 138 Recueil des Cours 261-372 (1973-1) at 287-289 and 335-337; Vershoor, op. cit. at 400.

119. نصرت اله نوربخش، هواپیما ربایی، مقصد نامعلوم، مجله صنعت حمل و نقل، شماره 24، ص14.

120. همان، صص 9 و 10.
121. ماده 3 کنوانسیون 1970 لاهه.
122. ماده 1 معاهده 1970 لاهه.
123. Aut dedere aut punier (or Aut dedere aut judicare).
124. جرم سیاسی، عملی است که با هدف و انگیزه سیاسی واقع میشود. عملی میتواند انگیزه سیاسی داشته باشد اما به نحوی جنایتکارانه تحقق یابد. شناختن جرم سیاسی با توجه به ماهیت ذهنی آن و جو سیاسی بین طرفهای ذی ربط و ارزشهای جامعه بینالملل در یک مقطع خاص زمانی، کار مشکلی است. معاهدات مربوط به استرداد مجرمان معمولاً جرم سیاسی را از شمول استرداد خارج میکنند.

عبارت ذیل در بعضی از موافقتنامههای ایالات متحده آمریکا با کشورهای دیگر وجود دارد:
Extradition shall not be granted under this treaty in any of the following circumstances: (1) When the offense for which the extradition is requested is a political offense or when it appears that the request or extradition is made with a view to prosecuting, trying,or punishing the person sought for a political offense.

Extradition Treaty, Mar, 3. 1978, U.S. –Japan, art. IV, s 1 (1), 31 U.S.T., 892,895-96 (entered into force Mar. 26, 1980):, I.A.Shearer, Extradition in international Law (UK: Manchester,1970) at 166-93; Marjorie Whiteman, 6 Digest of International Law (US: U.S. Department of State, 1968) at 15.
در قضیه کاویکInre Kavic, Bjelanovic and Arsenijevic (Swiss Federal) Tribunal (1952); )
(Joyner, op. Cit at 242دادگاه سویس رأی داد که هواپیما ربایی و به مخاطره انداختن جان مسافر و خدمه، با اینکه اعمال جنایتکارانه به حساب میآیند ولی در صورتی که با هدف فرار از یک کشور کمونیستی و رسیدن به آزادی واقع شوند ممکن است جرم سیاسی تلقی شود. همچنین در قضیه مونیز دادگاه انگلستان اظهار داشت جرمی سیاسی تلقی میشود که مجرم آن عضو حزبی از احزاب مخالف کشور مزبور باشد و عمل او نیز علیه دولت صورت گرفته باشد.

125. Council of Europe, European Convention on the Suppression of Terrorism, Strasbourg, 27January 1977.

126. Mark W. Lavin, “Cuban Hijackers and the United States: the Need for a Modified aut dedere aut judicare Rule”
32

پایان نامه
Previous Entries دانلود پایان نامه ارشد درباره بیت‌المال، مذاهب اسلامی، مذهب مالکی، موقوف علیه Next Entries دانلود پایان نامه ارشد درباره عروه الوثقی