منابع مقاله درباره برج میلاد، مدیریت کیفیت، برج میلاد تهران

دانلود پایان نامه ارشد

خوشبختانه در منطقه پلاتو ببور منطقه اي تاريخي قطعه زميني بود که از زمان تخريب تعداد زيادي از خانه هاي فرسوده آپارتمانيدر دهه 1930 بلا استفاده مانده بود استقرار مرکز در قلب پاريس اقدامي بود متهوارنه و هم عملي ((اوپلاتويبو)) که در زمان فرانسه به معني زيباست بيش از سي سال بود که به عنوان پارکينگ مورد استفاده قرار مي گرفت. ظرف يکصد سال گذشته محله مورد بحث چندين باز تغيير و بازسازي شده است. اما اين طرح اخير بود که براي نخستين بار پمپيدو را به تفرجگاه تمام عياري براي عابران پياده تبديل کرد، قبل از اجراي طرح طبقات متوسط و بالاي جامعه به حومه شهر نقل مکان مي کردند. ولي در دهه منتهي به زمان اجراي طرح پمپيدو بسياري از اهالي که از دشواري آمد و شد روزانه بين منزل و محل کار خود به سطوح آمده بودند، بار ديگر به مرکز شهر روي آوردند، نمايشگاهاي کوچک آثار هنري و عتيقه فروشيهاي بسيار داير شد. چندين رستوران و کتابفروشي در گوشه کنار افتتاح گرديد. مسئولان مرکز با اعمال قوانين منطقه بندي و کاربري اراضي شهري، حتي نحوه توسعه محلات مجاور را نيز تحت کنترل دارند،
جهت دستابي، به هدف ساخت مرکز فرهنگي در محدوده، مسابقه بين المللي در سال 1971 برگزار شد و 681 طرح تسليم هيئات داوران شد طرح مشترک گروه ايتاليائي – انگليسي، رنزو پيانو و راجرز مورد توجه هيات داورا قرار گرفت اين طرح خصوصيات منحصر به فردي داشت، نخست آنکه نيمي از سطح زمين را اشغال مي کرد ديگر اينکه با چارچوب برنامه انتباق داشت، و بالاخره اينکه انديشه اصلي طرح به نوع اعجاب انگيزي ساده بود.[ John Russell (April 29, 1993), ].
2-3-2 مرکز همایش های برج میلاد تهران

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد به منظور برگزاری رخدادها های مختلف مانند کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، جشنواره ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها بنا شده است تا با برخورداری از امکانات منحصر بفرد و منابع انسانی متخصص و مجرب و با استقرار سیستم های مبتنی بر مدیریت کیفیت و استانداردسازی مبتنی بر مدیریت رخدادها اقدام نماید. این مرکز دارای امکانات اصلی شامل 7 سالن کنفرانس و فضای نمایشگاهی به مساحت 700 متر مربع است.
این مرکز دارای امکانات اصلی شامل 7 سالن کنفرانس و فضای نمایشگاهی به مساحت 700 متر مربع است.همچنین لابی به مساحت 5000 متر مربع، 7 اتاق تمرین، 2 واحد اتاق گریم، استودیو رادیویی و تلویزیویی و خدمات پذیرایی از امکانات جانبی این مرکز است. هتل پنج ستاره بین المللی این هتل با زیر بنای 52000 متر مربع جهت ارائه تسهیلات اقامتی و پذیرایی به گردشگران داخلی و خارجی و شرکت کنندگان در همایش پیش بینی شده است.
 
2-3-3 مرکز همایش های بین الملل اصفهان
مشخصات پروژه :
بر اساس توافقنامه کارگروه منتخب وزیران در اجرای اصل ۲۷ قانون مرکز اجلاس بین‌المللی در تاریخ ۲۷/۴/۸۹ شهرداری اصفهان به عنوان دستگاه مجری اجرای پروژه از طرف وزارت مسکن و شهر سازی انتخاب شد. سایت ۵۰ هکتاری شهید کشوری برای این پروژه انتخاب گرديد و قرار است ۳۰ هکتار این سایت برای ساخت سالن‌ها و ۲۰ هکتار برای مراکز اقامتی، توریستی و تجاری اختصاص پیدا کند.
سایت در نظر گرفته شده جهت این پروژه ، در جنوب شرقی اصفهان و در امتداد خیابان آبشار سوم و در کنار رینگ سوم شهر اصفهان واقع شده است. ضلع جنوبی سایت که هم راستا با بزرگراه می باشد به طول حدود ۴۵۰ متر، ضلع شرق به طول ۵۸۰ متر، ضلع شمال به طول ۵۱۰ متر و ضلع غرب به طول ۹۰۰ متر می باشد.
زمین از توپوگرافی طبیعی زیبایی با اختلاف ارتفاعی نسبی شمال به جنوب حدود ۱۶ متر برخوردار می باشد که دسترسی اصلی از بزرگراه و از سمت جنوب به آن میسر می باشد و امکان دسترسی از شمال هم در آن پیش بینی شده است که به لحاظ ارتباطی از پتانسیل خوبی برخوردار است.
فضاهای پیشنهادی مجموعه شامل سالن اصلی، تالار چند منظوره، فضاهای خدماتی، اداری و رفاهی مي باشد ساخت یک هتل ۵ ستاره ۲۰۰ اتاقی در فضای ۲۰ هزار متر مربع، ویلاهای VIP در ۲۷۵۰۰ متر مربع، فضاهای اداری، رستوران و فضای سبز از دیگر فضاهای در نظر گرفته شده برای این مجموعه است. مدت زمان اجراي پروژه ۱۸ ماه مي باشد يك ماه قبل از برگزاري اين اجلاس تحويل داده مي شود. بر آورد هزینه‌های پروژه مجموعه سالن‌های اجلاس سران بدون در نظر گرفتن قیمت زمین ۲۳۶ میلیارد تومان است که در مجموع شاهد ساخت ۱۴۰ هزار متر مربع خواهیم بود.
روند اجرايي كار در شهرداري اصفهان به صورت كاملا موازي با مراحل شكل گيري از ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۹ در بخش مطالعات اوليه زمين شناسي آغاز گرديد و چندين تيم تخصصي در حال تهيه نقشه هاي لازم در فضاهاي معماري سالن ها ، هتل ها ، اسكان ، رستورانها و غيره هستند. تيم هاي مشاور داخلي و خارجي با كار گروهي منسجم براي طراحي بخش هاي مختلف اجتماعي ، تاسيساتي ، فضاهاي عمومي و بحث هاي فني سازه اي و ارتباطي تجهيز شده اند.

2-3-4 مرکز فرهنگی اوناسیس
معمار: استودیو آرشیتکچر
مساحت: 000/18 متر مربع
] کوروش محمدی، 1392[

شالوده و پی اصلی این پروژه شامل یک تالار کنفرانس ( همایش ) به گنجایش 900 صندلی ، یک سالن آمفی تئاتر رو باز به گنجایش 200 صندلی و یک کتابخانه و یک رستوران و یک سالن نمایش است.این ساختمان به صورت یک بنای حجمی شفاف و ساده طراحی شده است که با استفاده از مرمر تاسوس و پایه های مرتفع شیشه ای ساخته شده است.نمای خارجی بسته به این که از چه زاویه ای و با چه فاصله ای ( دور یا نزدیک ) مشاهده شود می تواند به صورت مات یا شفاف به نظر کدری سنگ های به کار برده شده با شفافیت و ماهیت شیشه ها هماهنگ می باشد.

2-3-5 مرکز کنفرانس و سالن کنسرت هارپا- ریکجاویک
] کوروش محمدی، 1392[
معمار: هنینگ لارسن و بتریید
مساحت: 000/28 متر مربع
مکان: ایسلند، ایریکجاویک

این ساختمان بین لبه دریا و زمین بنا نهاده شده است و ساختمان سالن کنسرت همچون یک سازه بسیار بزرگ و درخشنده و تابناک نمای آسمان و فضای لنگرگاه را منعکس
می نماید. با همکاری شرکت ها و گروه های متخصص هنینیگ لارسن ، هنرمند دانمارکی- ایسلندی اولافور الیسون و شرکت مهندسی رامبول و آرت انجینیرینگ جی ام بی اچ از آلمان نمای بسیار زیبا و شگفت انگیزی برای این ساختمان طراحی شد.
فضای سالن کنسرت به مساحت 000/28 متر مربع با نمایی بسیار زیبا و تمیز از دریای بیکران و کوه های بلندی که شهر ریکجاویک را احاطه کرده اند، در گوشه ای از لنگرگاه واقع شده است.در قسمت جلویی ساختمان بخش ورودی و فضاهای تالارها قابل مشاهده است . در قسمت جلویی ساختمان بخش ورودی و فضای تالارها قابل مشاهده است چهار سالن در بخش میانی قرار دارد و در قسمت پشتی ساختمان دفاتر اداری، بخش اداره کل، سالن تمرین های نمایشی قرار دارد.
در طبقه چهارم یک سالن چند منظوره ساخته شده است برای اجرای کنفرانس های بین المللی و سمینارهای تخصصی.این پروژه با همکاری شرکت معماری محلی به نام “بتریید” طراحی شده است.

2-3-6 مرکز فرهنگی جنوب میامی ] کوروش محمدی، 1392[
معمار : آرکو سکتونیکا. دستیار معمار: گروه هال
مساحت : 643/6 متر مربع

2-4 ضوابط و استانداردها
2-4-1 تالار و اصـول و معيارهاي کلي در طراحي آنها
توجه به ضوابط و اصول طراحي و ملاحظات برنامه ريزي در تمام مجموعه بخصوص بخش تالارهاي گرد هم آيي بسيار با اهميت تلقي مي شود؛ چرا که اين قسمت از مجموعه به دليل کاربردهاي زياد نکات پيچيده فني و صرف هزينه هاي بسيار از حساس ترين فضاهاي اين گونه ابنيه به شمار مي آيند. بنابراين بايد قوانين و ضوابط خاص در طراحي آنها به کار گرفته شود تا فضا، فضايي ايده آل بدون نقص و سودمند گردد. نکات زير خلاصه اي از اصول اينگونه طراحي هاست که در ادامه همين بخش اجمالاً درباره برخي از آنها صحبت به ميان خواهد آمد.
1. تعيين ظرفيت واقعي فضا و متراژ آن بر مبناي تعداد صندلي ها و روش هاي مختلف استقرار.
2. تعيين بهترين ميدان ديد و استفاده از شيب کف به طور احسن در سالن ها و کلاسهاي آموزشي.
3. کنترل و تنظيم تابش نور طبيعي به داخل سالن.
4. با توجه به اصول طراحي آکوستيکي سالنها از لحاظ حجم فرم و شکل سالن و رعايت نکات طراحي آکوستيکي داخل سالن.
5. طراحي منطبق با اصول تصويرپردازي و صداگذاري به عنوان سه فاکتور اساسي سالن ها.
6. با توجه به مسايل حرارتي ـ برودتي و تهويه مطبوع در طراحي تالارها و ساير فضاهاي وابسته.
7. رعايت قوانين طراحي در صحنه و فضاهاي پشتيباني آن.
بي ترديد برشمردن مطالب اخير به معناي بي ارزش تلقي شدن اصول و مباني طراحي ساير فضاها همچون فضاهاي اداري، فرهنگي، رفاهي، خدماتي و. . . نخواهد بود. و مسلماً هر کدام از فضاهاي
فوق الذکر ارزش منحصر به فرد خويش را از نظر رعايت نکات و معيارهاي کالبدي و معماري داراست که شايسته است ضمن پروسه طراحي لحاظ گردد.
اکوستيک در تالارها
براي طراحي عملي تالارها بايستي از اصول تئوري هاي اکوستيکي نتايجي به منظور رسيدن به بهترين راه حل با توجه به تجربيات گذشتگان براي تعيين فرم و حجم و پوشش ديوارها به دست آورد.
بدين ترتيب سه فاکتور اصلي که براي طرح آکوستيکي تالار مطرح مي باشد عبارتست از:
• حجم (کميت حجمي).
• فرم (فرم داخلي تالار).
• پخشايي اصوات.
حجم: چنانچه حجم تالار را بزرگتر نماييد، به همان نسبت نيز سطوح آن بزرگتر مي شود و چون سرچشمه صدا داراي توان معين مي باشد لذا با بزرگتر کردن حجم، چگالي انرژي در فضاي تالار کاهش مي يابد.
فرم: در مورد تعيين فرم تالارها نخستين نکته اي که بررسي مي شود نسبت طول و عرض و ارتفاع به يکديگر مي باشد.
در مورد فرم کف بايستي دقت گردد که بخصوص شنوندگان دور از سرچشمه صدا که براي آنها اصوات مستقيم متناسب با توان دوم فاصله تضعيف مي گردد، در هر حال ديد مستقيم داشته باشند و از اين رو بايستي رديف هاي مختلف نسبت به رديف قبلي قدري بلندتر باشد که راه مستقيم صوتي براي کليد رديف ها موجود باشد.
سابقاً اختلاف ارتفاع رديف هاي مختلف را از يکديگر 12 سانتي متر انتخاب مي نمودند ولي امروزه طبق استاندارد فرانسه 8 سانتي متر کفايت مي کند.
براي مشخص کردن فرم سقف مي توان با استفاده از قوانين آکوستيک هندسي فرم مناسب را انتخاب نمود. در هر حال با توجه به نمونه هاي موجود مي توان نتيجه گرفت که در تالارها از ايجاد سطوح گرد در هر صورت بايد دوري جست که شعاع انحناء اين سطوح در حدود ابعاد تالار باشد. بديهي است که سطوح گود با شعاع انحناء کوچک اشکال چنداني ايجاد نمي نمايند ولي سطوح گرد با شعاع انحناء بزرگ (حتي بزرگتر از ابعاد تالار) ممکن است ايجاد پژواک نمايند که از وضوح گفتار مي کاهد.
پخشايي: علاوه بر پخش يکنواخت انرژي در حجم تالار نکته مهم ديگري که بايد همواره در طرح تالارها مدنظر قرار داده شود، ميرايي يکنواخت امواج با فرکانس ويژه مي باشد. چنان چه تالاري فقط به منظور سخنراني يا تئاتر ساخته شود بديهي است که شنوايي خوب و درک کلمات گويندگان مطلوب و مورد نظر است. از اينه رو در چنين مواردي مي توان کميت قابل اندازه گيري، به نام وضوح تعيين نمود که بر حسب درصد مشخص مي گردد و به موجب بررسي هايي که در اين مورد به عمل آمده است تابع واکنش تالار نيز مي باشد.
حـدود تقـريبي حجم سالن ها6
يکي از بارزترين عوامل جذب ضد صدا در آديتوريم ها وجود حصار است که گاه تا حدود 70 درصد (به طور نمونه در مورد فرکانس 500 هرتز) از صداها را جذب مي کند. بنابراين براي متعادل کردن مجموع مقادير جذب صدا بهتر است حجم هر اتاق يا سالن بر حسب عملکرد با تعداد جمعيت آن محاسبه شود. در جدول صفحه زير مقادير تقريبي فضا بر اساس متر مکعب حجم به ازاء نفر نشان داده شده است.
اتاقهاي کوچک کنفرانس و جلسه که به طور نسبي

پایان نامه
Previous Entries منابع مقاله درباره مصرف انرژی، مدیریت ساخت، سیستم مدیریت Next Entries منابع مقاله درباره سالنهاي، ازاي، صندلي