
رگرسیون چندگانه مطابق با مراحل بارون و کنی150 (1986)، به شرح زیر استفاده شد.
1- مسیر اول: رگرسیون تاب آوری به روی جهت گیری هدف
2- مسیر دوم: رگرسیون راهبردهای مقابلهای تحصیلی به روی جهتگیری هدف
3- مسیر سوم: رگرسیون تابآوری به روی راهبردهای مقابلهای تحصیلی با کنترل جهتگیری
هدف
4- مسیر چهارم: مقایسهی رابطهی جهتگیریهای هدف با تابآوری در مرحلهی اول و سوم
در این مرحله رابطهی متغیر جهتگیری های هدف با تابآوری پس از ورود متغیر راهبردهای مقابلهای تحصیلی با مرحلهی اول مقایسه خواهد شد که در صورت میانجیگری، این رابطه باید به سمت غیر معناداری پیش رود. اما اگر رابطهی بین جهتگیری های هدف با تابآوری در حضور راهبردهای مقابلهای تحصیلی کاهش یابد (پیشنهاد در حد 1/0 است) اما همچنان معنادار باقی بماند نقش متغیر میانجی در این وارد به صورت سهمی (Partial) خواهد بود.
.
