
معنادار بودهاند.
در این پژوهش، پایایی خرده مقیاسهای پرسشنامه مقابلهی تحصیلی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده است و ضريب پايايي مقابلهی مثبت برابر با 71/0، مقابلهی فرافکن 73/0، مقابلهی انکاری 85/0 و راهبرد غیرمقابلهای برابر با 70/0 به دست آمد. جهت بررسی روایی پرسشنامه نیز همبستگی نمرهی هر سؤال با نمرهی خرده مقیاس مربوط به خود محاسبه گردیده است. نتایج در جدول 3-3 گزارش شده است.
جدول 3-3: ضرائب همسانی درونی خرده مقیاسهای پرسشنامهی راهبردهای مقابلهای تحصیلی
خرده مقیاس
ضریب همبستگی
مقابلهی مثبت
87/0 – 68/0
مقابلهی فرافکن
82/0 – 80/0
مقابلهی انکاری
91/0 – 83/0
راهبرد غیرمقابلهای
77/0 – 65/0
3-5- روش جمع آوری اطلاعات
روش جمع آوری اطلاعات به این صورت بود که پرسشنامه ها به صورت گروهی بر روی آزمودنیها اجرا شد و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه سوگیری، ترتیب پرسشنامهها به صورت تصادفی انتخاب شد.
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
ابتدا، با استفاده از آمار توصیفی، شاخصهای توصیفی متغیرها، اعم از میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمرات محاسبه شده است. جهت پاسخگویی به سوالات و بررسی مدل پژوهش حاضر از روش آمار تحلیل مسیر149 با استفاده از
