مقاله رایگان با موضوع تلفن همراه، تبلیغات پیامکی، تبلیغات آنلاین، انتقال اطلاعات

دانلود پایان نامه ارشد

تبلیغات
روزنامه ها و مجلات يك شكل سنتي و اوليه از رسانه هاي تبليغاتي هستند كه يك تاريخ طولاني دارند.اگر بخواهيم به طور گسترده صحبت كنيم، تبليغات در روزنامه ها يا مجلات از نوع كششي هستند زيرا پيام توسط ارادة آزادانة مخاطب منتقل مي شود.اين سطح درگيري بالاي مخاطب را ايجاد مي كند Park, shenoy ) and Salvendy, 2008).
از طرف ديگر، تلويزيون و راديو ، رسانه هاي تبليغاتي از نوع تهاجمي هستند .مخاطب روبروي يك تلويزيون نشسته و آنچه را كه بر صفحه ظاهر مي شود را مي بيند .روشي كه بوسيلة آن اطلاعات منتقل مي شود، توسط آژانس تبليغاتي كنترل مي شود،ولي سطح درگيري، در مقايسه با تبليغات از طريق روزنامه ها و مجلات نسبتاً پايين است Krugman 1966 -1967)). مهمترين محدوديت تبليغات چاپي ، اندازة تبليغات است زيرا سايز كلي رسانه محدود است.مطالعات متعددي در مورد طراحي تبليغات براي مجلات و روزنامه ها صورت گرفته است ، مانند نقش تصاوير و توصيفات و اثر اندازه و شكل.در تناقض با تبليغات چاپي ، زمان مهمترين محدوديت در تبليغات تلويزيوني است.يكي از روندهاي تبليغاتي اوليه در تبليغات تلويزيوني ، مربوط به طول تبليغات، تكرار و اثرات عامل حواسپرتي مي باشد ) Park T. et al, 2008).

2-1-4. رسانه های تبلیغاتی جدید
تبليغات آنلاين، كه تبليغات از طريق خطوط ارتباطات از راه دور ، معمولاً از طريق اينترنت،است ، يك اتصال دوسويه و فردي با مخاطب را فراهم مي كند.اين شامل تبليغات وبي، پخش در رسانه هاي ديجيتال،تلويزيون هاي تعاملي و تبليغات از طريق وسايل سيار مي باشد.تبليغات آنلاين سه ويژگي دارد: سهولت در هدف گيري، محتواي شخصي، و تعاملي بودن.يكي از ويژگي هاي مهم تبليغات آنلاين ، ارتباط تعاملي است.در مقايسه با تبليغات تلويزيوني سنتي، تبليغات آنلاين به طور تعاملي كار مي كند، كه اثر بخش تر از تبليغات يك سويه يافته شده است از آنجاييكه تعاملي بودن ، ادراك پيامي كه تبليغات سعي در انتقال آن دارد را بهبود مي بخشد
Risden et al. 1998,Macias 2003)). به كمك ارتباط فردي و تعاملي، يك آژانس تبليغاتي مي تواند براحتي محتواي تبليغات را شخصي سازي كند.علاوه بر محتواي شخصي شده، ارتباطات فردي كمك مي كند تا مخاطباني كه محتمل تر است كه به محصول يا خدمتي كه تبليغ كننده مي خواهد ارائه دهد ، علاقه مند باشد را مورد هدف قرار داد.اين ويژگي ها در محيط سيار بيشتر قابل توجه هستند زيرا محيط هاي بسيار شخصي شده دارند.در محيط سيار ، هر كس يك شمارة شناسايي فردي دارد و وسايل سيار معمولاً در تمام طول روز با مخاطب هستند.بيش از اين، تبليغ كنندگان مي توانند هم مكان و هم زمان را به طور همزمان مشخص كنند در جهت افزايش صحت هدف گزاري زيرا مكان مخاطب را مي توان شناسايي كرد (Barnes 2002,Yuan and Tsao 2003,Tȁhtinen 2005 Park T. et al, 2008 (.

روسو (2010) انواع تبلیغات آنلاین را به شرح زیر بیان می کند:
تبلیغات سیار (Floating Ad) : تبلیغی که در صفحه مامیتور بیننده حرکت می کند و یا بر فراز محتویات می چرخد.
تبلیغات گسترش یابنده ( Expanded Ad) : تبلیغی که اندازه آن تغییر می کند و گاهی جایگزین محتویات صفحه می شود.
تبلیغات مودبانه ( Polite Ad) : شیوه ای از تبلیغات که یک تبلیغ که یک تبلیغ بزرگ در قطعات کوچک دانلود می شود تا سبب مزاحمت برای ببینده نشود.
تبلیغات ترفندی ( Trick banner) : بنری که شبیه یک دیالوگ باکس است . یک پیام اشتباه را همراه با یک پیام نمایش می دهد و بیننده با کلیک روی آن به صفحه مورد نظر هدایت می شود.
تبلیغ پس زمینه ای ( Wallpaper Ad) : تبلیغی که پس زمینه صفحه در حال مشاهده را تغییر می دهد.
تبلیغ روی صفحه ( Pop – up ) : یک پنجره جدید در جلوی پنجره جاری باز می شود و یک تبلیغ یا یک صفحه کامل را نشان می دهد .
تبلیغ ویدیوئی (Video Ad) : همچون تبلیغ بنر است با این استثنا که به جای یک تصویر ایستا یا پویا یک کلیپ واقعی را نشان می دهد.
تبلیغات نقشه ای ( Map Ad) : متن/ گرافیکی که روی نقشه الکترونیکی مثل گوگل مپ ظاهر می شود.
تبلیغات موبایلی ( Mpbile Ad) : یک پیامک متنی یا چند رسانه ای که به تلفن همراه فرستاده می شود.
2-2-4. طبقه بندی تبلیغات موبایلی
پارك و همكارانش ( 2008 ) تبليغات موبايلي را بر اساس چهار عامل دسته بندي كردند: نوع ارتباطات، نوع ارائه، هدف كسب و كار، نوع پيام .كه اينها در جدول زير خلاصه شده است :
جدول شماره 2-2 : طبقه بندی تبلیغات موبایلی
نوع ارتباطات
نوع ارائه
هدف کسب وکار
نوع پیام
تهاجمی(Push)
پیام (اس ام اس،
ای ام اس، ام ام اس1)

تبلیغات مطلق
کششی (Pull)
بنر موبایلی
کپن ، ترفیع
تبلیغات ضمیمه

تعاملی
زنگ تلفن
برنامه های کاربردی
(عکس روی صفحه ،بازی موبایلی)

انتقال اطلاعات تصویر سازی برند

مشابه با تبليغات اينترنتي، تبليغات موبايلي هم انواع كششي و تهاجمي دارد، يكي مشابه با تبليغات ايميلي
و ديگري مشابه با تبليغات وبي است. زمانيكه مشتري از يك وسيلة موبايل( سيار) براي جستجو در صفحات اينترنت استفاده مي كند، تاثير يك تبليغات ، شبيه به برنر وبي 2 است .همچنين، اگر مشتري پيام متني يا پيام هاي ترفيعي چند رسانه اي در وسيلة موبايلش دريافت كند،همانند يك تبليغات ايميلي است. پيام دادن ، بيشتر رايج است كه به عنوان يك روش تعامل در شبكه هاي موبايلي بكار رود.پيام هاي تبليغاتي مي تواند بر اساس تكنولوژي بكار رفته براي انتقال تبليغات، به دو دسته تقسيم شود : پيام هايمتني( اس ام اس) و پيام هاي چند رسانه اي( ام ام اس). ام ام اس اغلب يك تركيبي از عكس، صدا و انيميشن است در حاليكه اس ام اس تنها پيام متني است. بدليل ظرفيت محدود ارتباطات و بيان چندرسانه اي در وسايل موبايل، اس ام اس ، غالب ترين روش تبليغات تا كنون مي باشد.گرچه ، انتظار مي رود كه تبليغات چندرسانه اي يا نوع تصويري متحرك، در آيندة نزديك ، محبوب تر شود.
پيام هاي تبليغاتي بر اساس هدف از بازاريابي ، شامل محتواهاي متفاوتي هستند .ترفيع و كپن ها براي

1 SMS :simple messaging servis ;EMS :enhanced messaging service ;MMS:multimedia message.

افزايش سريع فروش بكار مي روند، در حاليكه تبليغاتي وجود دارند كه براي ساختن تصوير برند و وفاداري است. بر اساس نوع پيام، تبليغات موبايلي به دو نوع تبليغات مطلق و تبليغات ضميمه اي تقسيم مي شود. همانطور كه ما در مورد تبليغات ايميلي مي بينيم ، مخاطب ، يك پيام ايميلي كه مشكوك است به اينكه اسپم باشد را حتي باز نمي كند. بنابراين ، برخي خدمات ايميلي، تبليغات را در انتهاي پيام ايميلي خود قرار مي دهند تا شانس در معرض مخاطب قرار گرفتن آنرا افزايش دهند، كه به اينگونه تبليغات ، تبليغات ضميمه اي مي گويند .به طور مشابه، بنرهاي وبي موبايلي در تبليغات ضميمه اي دسته بندي مي شوند .بعلاوه، تلاش براي تبليغ از طريق انواع مختلف رسانه مثل، تركيبي از مجله و موبايل، وب و موبايل، وجود دارد تا تاثير يك تبليغات را به حداكثر برساند Park, shenoy and Salvendy, 2008 ) ).

2-2-5. تبلیغات پیامکی
پيامك ، موفق ترين سرويس كاربردي موبايل است ) Dickinger et al.,2005;Wei and Lo,2006) چيزي شبيه به شهرت ايميل در اينترنت.به عنوان مثال، يك بيليون (تريليارد) پيام در چين در هر روز فرستاده مي شود.در سنگاپور،رهبر ديگر دنيا در استفاده از پيامك، ميانگين پيامك هايي كه هر كاربر در هر ماه مي فرستد 200 پيام است (IDA,2007 cited in Wei et al ). تکنولوژي پيامك ، امكان ارسال يك تبليغ در يك پيام به همراه امكان فرستادن پيام به چندين گيرنده را مي دهد.حجم بالاي كاربرد پيامك منجر به انتظار بالايي نسبت به رشد تبليغات پيامكي در سراسر دنيا مي شود ( .(Wei et al , 2010 مخارج كلي تبليغات پيامكي در ايالات متحده در سال 2006 ، حدود يك تريليارد دلار امريكا بود،احتمال مي رود كه در سال 2011، 15 تريليارد دلار خواهد بود، با ثبت يك افزايش 15 برابري در عرض 5 سال (Steel and Vranica,2007).
سرويس پيام كوتاه (SMS) اولين بار در سال 1990 در اروپا متولد شد و در سال 1998 به بلوغ و محبوبيت عمومي رسيد. زير ساخت هاي فني ارسال پيام كوتاه در ايران با تاخير فراوان ، در اواخر سال (1381)اوايل سال 2003 ميلادي) در شركت مخابرات راه اندازي شد و پس از آن با شتابي فزاينده رشد و گسترش يافت. بر اساس آمار شركت ارتباطات سيار، هر روز به طور متوسط 9 ميليون پيامك در ايران ارسال مي شود كه اين حجم فزاينده، حاكي از محبوبيت آن در ايران است كه اين آمار در روزها و مناسبت هاي خاص به ميزان قابل توجهي افزايش مي يابد. به عنوان مثال، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از افزايش 74 درصدي ارسال پيامك در پنج روز نخست سال 91 در مقايسه با نوروز سال 90 خبر داد و اعلام كرد كه در اين بازه زماني بالغ بر 2 ميليارد و 834 ميليون و 528 هزار و 748پيامك از سوي مشتركان اپراتورهاي تلفن همراه ارسال شده كه اين رقم در مقايسه با پنج روز نخست سال گذشته بالغ بر 74 درصد رشد را نشان مي دهد و نسبت به مدت مشابه در سال 1389 حاكي از رشد 192 درصدي است .محبوبيت پيامك و همچنين ضريب نفوذ 73 درصدي تلفن همراه در ايران، نشانگر توان بالقوه اين رسانه در تبليغات بازرگاني در كشور ماست.
پيامك به كاربران تلفن همراه اين امكان را مي دهد كه پيام هاي متني تا 160 كاراكتر را از يكديگر دريافت و ارسال كنند. نقطه ضعف اصلي پيامك ، فرمت مختص به متن 160 كاراكتري اش است در حاليكه پيامهاي ام ام اس 1 مي تواند شامل عكس يا ويدئو كليپ باشد(2006 .(Merisavo et al ,
پيامك يك وسيلة جديد اثر بخش در ارتباطات بازاريابي فراهم كرده است ، كه هم به تنهايي و هم به صورت تعاملي يكپارچه شده با تلويزيون ، عكس چاپي و تبليغات پوستري به كار مي رود (.(Rettie,Grandcolas,Deakins, 2005
تبليغاتي بر اساس مكاني كه كاربر در آن قرار گرفته ، بكار رود و در نتيجه بهترين پيام براي او ارسال خواهد
شد.(Brawise P& Strong, 2002)
گذشته از تبليغات، پيامك مي تواند ابزار قدرتمندي براي انجام يك پيمايش باشد زيرا اطلاعات را به سرعت جمع آوري مي كند ، از آنجاييكه سرعت ميانگين، پاسخ دهي آن ( 3,3) روز از ديگر طرق پيمايش ، بهتر است Balabanis, George; Mitchell, Vincent-Wayne; Heinonen Mavrovouniotis, sarah,) 2007 ( .
از نظر تاريخي،يك تكنولوژي ارتباطات كه به طور كامل درگير يك پلتفرم رسانه براي منتشر كردن اطلاعات و سرگرمي است، وارد يك فرآيند تجاري سازي مي شود.سير تكاملي راديو، تلويزيون و اينترنت نشان مي دهد كه معرفي مدل تجاري حمايت مالي نفر سوم( به عنوان مثال تبليغ كنندگان) در رشد شان حياتي بوده است. تجاري سازي تلفن همراه در حال حركت و وقوع است. در ايالات متحده، مخارجي كه در تبليغات موبايلي صرف مي شود به 871 ميليون دلار در سال 2006 رسيد (Wei,Xiaoming and Pan, 2010).

بازاريابان مشتاقند كه ويژگي هاي شخصي ، تعاملي و حضور در همه جا و همه وقت تلفن همراه را كاوش كرده تا اثر بخشي كمپين هاي تبليغاتيشان را فراتر از كاربرد كانالهاي رسانه اي سنتي افزايش دهند. Cuneo,2006 cited in Wei et al,p 33 ) ( .تبليغ كنندگاني كه نام بزرگي دارند مانند پروكتر اند گمبل،كوكاكولا، مايكروسافت و مك دونالد ،از پيشگامان در يكپارچه سازي تلفن همراه در كمپين هاي بازاريابي شان هستند 33) (Wei,Xiaoming and 2010,p. يك پژوهش در مورد كاربران امريكايي تلفن همراه ، نشان داد كه39% از آنها، كه در كل 104,ميليون نفر مي شود، ديدن يك پيام تبليغاتي بر روي صفحة تلفن همراهشان را به ياد مي آورند (33 (He,2009 cited in Wei et al,2010,p بنابراين، سوال اين نيست كه آيا مي بايست تلفن همراه را به عنوان يك رسانة تبليغاتي ، تجاري كنيم، بلكه سوال اينست كه چگونه مي توان اين كار را انجام داد.يك دريچه اي از فرصت براي تبليغات پيامكي وجود دارد كه با

پایان نامه
Previous Entries مقاله رایگان با موضوع بازاریابی، تبلیغات پیامکی، پیام کوتاه، مصرف کنندگان Next Entries مقاله رایگان با موضوع تلفن همراه، مصرف كننده، تبلیغات پیامکی، مصرف کننده