
…………………………………………………………………………………………………38
2-14-1- پيشينيه درايران …………………………………………………………………………………………………………………………………….39
2-14-2- پيشينه در خارج از ايران ……………………………………………………………………………………………………………………….41
2-15- جمع بندی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..44
فصل3: روش شناسی پژوهش
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..45
3-1-روش پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………….45
3-2- جامعه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………………………..46
3-3-برآورد حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………………………………………………..47
3-4- روش و طرح نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………..48
3-5- ابزار گردآوری داده ها ………………………………………………………………………………………………………………………………..49
3-5-1- روایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………………………………….50
3-5-2- پایایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………………………………….52
3-6- شیوه جمع آوری اطلاعات و رعایت جنبه های اخلاقی ………………………………………………………………………………….53
3-7- روش های تجزیه و تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………………………….54
3-8- جمع بندی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..55
فصل چهارم: تجزيه و تحليل يافتهها
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….56
4-1- بررسي وضعيت جمعيتشناختي ………………………………………………………………………………………………………………..56
4-1-1- توزيع فراواني و درصد آزمودنيها برحسب جنسيت ………………………………………………………………………………….57
4-1-2- توزيع فراواني و درصد آزمودنيها برحسب میزان تحصیلات ………………………………………………………………………57
4-1-3- توزيع فراواني و درصد آزمودنيها برحسب کشور محل تحصیل …………………………………………………………………58
4-1-4- توزيع فراواني و درصد آزمودنيها برحسب دانشگاه محل خدمت ……………………………………………………………….59
4-1-5- توزيع فراواني و درصد آزمودنيها برحسب رتبه دانشگاهی ………………………………………………………………………..60
4-1-6- توزيع فراواني و درصد آزمودني ها برحسب سابقه خدمت ……………………………………………………………………….61
4-1-7- توزيع فراواني و درصد آزمودني ها برحسب سن ……………………………………………………………………………………..62
4-2- بررسي سوالهاي پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………….63
4-2-1- سوال اول پژوهش: میزان کاربرد روش های آگاهی و دستیابی به کتاب الکترونیکی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی تا چه حد است؟ ………………………………………………………………………………………………………64
4-2-2- سوال دوم پژوهش: میزان کاربرد روش های استفاده از کتاب الکترونیکی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی تا چه حد است؟ ……………………………………………………………………………………………………………………67
4-2-3- سوال سوم پژوهش: میزان کاربرد استفاده از متن کتاب الکترونیکی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی تا چه حد است؟ ………………………………………………………………………………………………………………………………69
4-2-4- سوال چهارم پژوهش: میزان کاربرد استفاده از محتوای کتاب الکترونیکی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی تا چه حد است؟ …………………………………………………………………………………………………………………..72
4-2-5- سوال پنجم پژوهش: میزان کاربرد تعلیم و یادگیری کتاب الکترونیکی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی تا چه حد است؟ ………………………………………………………………………………………………………………………………76
4-2-6- سوال ششم پژوهش: آیا بین میزان کاربرد کتاب های الکترونیکی توسط اعضای هیات علمی دانشگاههای دولتی اصفهان در فعالیت های آموزشی و پژوهشی براساس متغیرهای جمعیت شناختی(جنسیت، میزان تحصیلات، کشور محل تحصیل، دانشگاه محل خدمت، رتبه دانشگاهی، سابقه خدمت، و سن) تفاوت وجود دارد؟ ………………………………………….79
4-2-6-1- جنسيت ……………………………………………………………………………………………………………………………………………80
4-2-6-2- میزان تحصیلات ………………………………………………………………………………………………………………………………..82
4-2-6-3-کشور محل تحصیل……………………………………………………………………………………………………………………………..84
4-2-6-4- دانشگاه محل خدمت …………………………………………………………………………………………………………………………86
4-2-6-5- رتبه دانشگاهی ………………………………………………………………………………………………………………………………….88
4-2-6-6- سابقه خدمت ……………………………………………………………………………………………………………………………………91
4-2-6-7- سن ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….101
4-2-7- میزان کاربرد کتابهای الکترونیکی اعضای هیات علمی دانشگاههای دولتی اصفهان در فعالیت های آموزشی و پژوهشی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 104
4-2-8- میزان کاربرد کتابهای الکترونیکی اعضای هیات علمی دانشگاههای دولتی اصفهان در فعالیت های آموزشی و پژوهشی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….107
4-3- سوال کلي پژوهش: میزان کاربرد کتاب های الکترونیکی در فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی شهر اصفهان تا چه حد است؟ ………………………………………………………………………………………………108
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..110
5-1- خلاصه موضوع و روش ها ………………………………………………………………………………………………………………………110
5-2- بحث و نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………..111
5-3- محدودیت های پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..119
5-4- پیشنهادهای کاربردی ……………………………………………………………………………………………………………………………….119
5-4-1- پیشنهادهای برخاسته از پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………119
5-5- پیشنهادها برای پژوهش های آینده ……………………………………………………………………………………………………………120
پیوست شماره 1: پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………………….121
پیوست شماره 2: فرمت های کتاب الکترونیکی ……………………………………………………………………………………………………125
پیوست شماره 3: ابزارهای کتابخوان کتاب الکترونیکی ………………………………………………………………………………………….128
پیوست شماره 4: نرم افزارهای کتابخوان کتاب الکترونیکی ……………………………………………………………………………………136
پیوست شماره 5: ویرایش کتاب های الکترونیکی …………………………………………………………………………………………………140
پیوست شماره 6: منابع رایگان کتاب های الکترونیک
