دانلود پایان نامه درباره کره جنوبی، جمع آوری اطلاعات، ایالات متحده

دانلود پایان نامه ارشد

سلیقه مصرف کنندگان و طراحی لباس با استفاده از طرح ها و رنگ های متنوع موجب شده طرفداران پوشاک ایرانی در بازار به مرور افزایش پیدا کنند. برای پیشبرد بازاریابی صنعت پوشاک کشور، در راه حل می تواند تأیرگذار باشد:1) اطلاع رسانی گسترده 2) به موازات فرهنگ سازی، دولت می تواند تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاری در صنعت پوشاک در نظر بگیرد. آگاهی و اطلاع رسانی صحیح در زمینه برندهای پوشاک و حمایت دولت از کسب و کارهای فعال در صنعت پوشاک منجر به این می شود که کسب و کارهای کوچک و متوسط برای ترفیع و شناساندن مؤثر خود تمرکز نمایند. وضعیت موجود واحدهای دارای پروانه صنعتی در کشورمان نشان می دهد که بیش از هشت هزار واحد صنعتی و تولیدی در صنایع نساجی و پوشاک کشور وجود دارد. اما این آمار تعداد کل واحدهای فعال نیمه فعال یا احیانا تعطیل شده را هم شامل می شود. از این تعداد بنگاه نساجی و پوشاک داخلی تعداد 1816 واحد در زمینه تولید انواع پوشاک فعالیت دارند. به عبارتی بیست و دو درصد (22%) بنگاه های صنعت نساجی تولیدهای پوشاک هستند و هفتادو هشت درصد (78%) تولیدی های این صنعت انواع منسوجات شامل فرش، پتو، موکت،… را تولید می کنند (دفتر صنایع نساجی – وزارت صنایع و معادن) که می بایستی با شناخت بازارها و نیازهای موجود و آمیخته ترفیع، محصولات با کیفیت به بازار عرضه کنند (آذر ملکی،87).
4-4-2 بررسی وضعیت تجارت پوشاک ایران
پاره ای از واحدهای تولیدی صنعت دوزندگی که از دیرباز فعالیت های صادراتی خود را آغاز کرده اند به لحاظ کمی کیفی تولیدات از دیگران موفق تر بوده اند و از نظر ماشین آلات خط تولید از وضعیت بهتری برخوردارند. این دسته از واحدهای تولیدی به نوبه خود دارای معضلات و مشکلاتی هستند. از گذشته های دور به علت نبودن اجبار و فقر برنامه ریزی صادراتی واحدهای تولیدی صنعت پوشاک نتوانسته اند برنامه ریزی موفقیت آمیزی در زمینه صادرات تدوین نمایند. لاجرم امروز که تمایل به آغاز حرکت صادرات در آنها دیده می شود مشکلات و معضلات در مسائل زیربنایی بقدری زیاد است که توان صادراتی در آن ها را ضعیف نموده است. از سوی دیگر ارزش ارزی و ریالی ماشین آلات خط تولید این رشته از صنعت در مقایسه با سایر رشته های تولیدی صنایع نساجی بسیار ارزان تر و از جهتی مقرون به صرفه تر می باشد که اگر واحدهای تولیدی در این رشته برنامه ریزی صادراتی ر ابرای خود تدوین نمایند و دولت هم حمایت کند در کمترین زمان می توانند موفقیت قابل قبولی را به دست آورند.
مثلا باید قبول داشته باشیم که تمام مواد اولیه مورد نیاز این صنایع در داخل تهیه نمی گردد و آن مقدار هم که تهیه و تولید می شود، کیفیت مطلوب را برای صادرات نخواهد داشت. از طرفی باید بپذیریم که امروز در سطح جهان، ارتباطات صنعتی از داخل مرزهای یک کشور بیرون نرفته و داد و ستد ها بصورت فرامرزی توسعه یافته و تهدید مواد اولیه و فروش کالای ساخته شده تحت فعالیت جهان شمولی صنعت قرار گرفته و بر اساس ارزش افزوده و مزیت نسبی، فرمول های اقتصادی را مد نظر قرار می دهد. اگر در بین اقلام صادراتی کالاهای صنایع نساجی و در بین آنها به صادرات پوشاک نگاهی بیندازیم می توان پی برد این کالا از پتانسیل صادراتی خوبی برخوردار است. طبق بررسی های بعمل آمده در زمینه صادرات و واردات جهانی صنعت پوشاک، 240 تعرفه مرتبط با پوشاک در سال 2007 میلادی، جمع کل واردات 2645 میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این رقم در همان سال از صادرات جهانی 05/0% و در زمینه واردات 007/0% بوده است. در سال 2008 سهم پوشاک ایران از صادرات جهانی 04/0% و در بخش صادرات قانونی 001/0% نسبت به واردات جهانی بوده است (ملکی. 87). صنعت پوشاک بعلت گستردگی وسیع و اشتغال زایی فراوانی که دارد چنانچه بتواند موقعیت های خود را در بازار های صادراتی به دست آورد، یکی از موفق ترین رشته های صنایع نساجی خواهد بود که در امر تولید و صادرات علاوه بر خودگردانی اقتصادی و ارزی می تواند در ارزآوری نقش بسیار مهمی داشته باشد (ملکی،87).
5-4-2 روند صنعتی شدن تولید پوشاک
از زمانی که حرفه دوزندگی در جوامع مختلف رایج گردید ویژگی های مشخص و شناخته شده کیفیت و پیروی از مددر شکل و تناسب و ظاهر لباس و ظرافت دوخت و غیره نه تنها موثر واقع گردید بلکه عوامل متعددی بودند که ابزار و تکنیک و فن در راه ترویج و توسعه این حرفه قرار گرفتند. با گذشت زمان و رونق سیستم ماشینی در صنایع مختلف تکنیک پیشرفته و توسعه اتوماسیون و تکنولوژی حرفه دوزندگی به صنعت پیشرفته دوزندگی مبدل شد (ملکی،87).
بزرگترین صادر کنندگان پوشاک به ایران کدامند؟
طی 9 ماهه اولیه سال 1391 حدود 1376 تن انواع پوشاک به ارزش 15 میلیون و 257 هزار دلار وارد کشور شده است. واردات پوشاک نسبت به سال قبل5.49 درصد کاهش وزنی و 3.88 درصد افزایش ارزشی داشته است. پوشاک در تاریخ مورد گزارش تنها 0.04 درصد از سهم واردات کل کشور را به خود اختصاص داده که این سهم البته در سال 1390 نیز 0.03 درصد بوده است. دربازه زمانی مشابه سال گذشته 1456 تن پوشاک با ارزش 14 میلیون و 688 هزار دلار وارد کشور شده است. سه کشور عمده مبدا واردات انواع پوشاک طی 9 ماهه سال 1391 به ترتیب شامل امارات متحده عربی، چین و ایتالیا است (حبیب زاده،1392).
6-4-2 دوازده برند معروف پوشاک ورزشی جهان
از معروف ترین برند های پوشاک ورزشی جهان میتوان به پوما، آدیداس، سولومون، نایک، اومبرو، کاپا، اول اشپورت، آسیکس، لوتو، لگا، فیلا و دیادورا اشاره کرد که در جدول (4-2) تعدادی از برندهای مشهور پوشاک ورزشی را به همراه مشخصات آورده شده است.
جدول 4-2: برندهای پوشاک ورزشی
وبگاه
محصولات
شعبه مرکزی
سال تأسیس
نام شرکت
www.reebok.com
کفش و لباس ورزشی
بولتون بریتانیا
1895
Reebok
www.nike.com
کفش و پوشاک ورزشی، تجهیزات ورزشی و دیگر محصولات ورزشی و تفریحی
بیورتون-اورگن
ایالات متحده آمریکا
1964
Nike
www.adidas-group.com
لباس، کفش و لوازم ورزشی
هرتزوگن آوراخ، بایرن
1949
Adidas
www.umbro.com
لوازم ورزشی
منچستر انگلیس
1924
Umbro
www.admiralsportwear.com
پوشاک ورزشی
منچستر بریتانیا
1914
Admiral
www.uhlsport.com
کفش، لباس و تجهیزات ورزشی
بالینگن آلمان
1948
Uhlsport
www.puma.com
لوازم ورزشی
هرتزوگن آوراخ بایرن
1948
Puma
www.kappa.com
پوشاک ورزشی
تورین ایتالیا
1916
Kappa
www.fila.com
کفش، لباس و تجهیزات
سئول کره جنوبی
1911
Fila
www.salomonsports.com
تجهیزات ورزشی
انسی فرانسه
1947
Salomon
www.lottosport.com
تولید البسه، کفش و تجهیزات ورزشی
ترویزو ایتالیا
1973
Lotto
1-6-4-2 کسب و کارهای خانوادگی پوشاک ورزشی جهان

فیلا (fila):
فیلا بزرگترین تولید کننده ایتالیایی لباس های ورزشی است که در سال 1911 در بیلا پیومونت ایتالیا بوسیله برادران فیلا تأسیس شد. در سال 2007 به مالکیت یک بنگاه کره ای به ریاست یون سویون درآمد. این شرکت در ابتدا برای مردم آلپ ایتالیا لباس تولید می کرد و در حال حاضر برای مردان – زنان و همچنین ورزشکاران تولید لباس را به عهده دارد- فیلا قبل از اینکه به تولید لباس ورزشی بپردازد یعنی در سال 1970 به تولید لباس زیر می پرداخت. فیلا نمایندگی هایی در 11 کشور جهان دارد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در شهر سئول کره جنوبی است (حبیب زاده،1392).
اومبرو (umbro):
شرکت اومبرو در سال 1924 در شهر ویلمسلو تاسیس شد. اومبرو تولید کننده لباس ورزشی و لوازم ورزشی و کفش در منچستر انگلیس است و انحصارا لوازم مربوط به رشته فوتبال را تولید میکند این شرکت در حال حاضر بخشی از شرکت نایک می باشد. اومبرو محصولاتش را در 90 کشور در اقصی نقاط دنیا به فروش می رساند (حبیب زاده،1392).
اول اشپورت (uhlsport):
آل‌اشپورت یک کارخانه تولید تجهیزات فوتبالی است در ابتدا لباس دروازه‌بانی تولید میکرد. مقر آن کشور بالینگن آلمان می‌باشد و در سال 1948 تاسیس شده است. این شرکت دست‌کش دروازه‌بانی، ساق‌بند، توپ فوتبال، لباس تمرین و لباس بازی تولید می‌کند (حبیب زاده،1392).
لوتو (lotto):
شرکت لوتو تولید کننده لوازم ورزشی است که فعالیتش را در ژوئن 1973 در ترویسو ایتالیا شروع کرد. این شرکت تولید کننده لوازم ورزشی که به تولید کفشهای تنیس، بسکتبال، والیبال و فوتبال نیز می‌پردازد، محصولاتش را به بیش از شصت کشور دنیا صادر می کند. لوتو حمایت مالی از باشگاه سپاهان اصفهان را به عهده دارد. مالک شرکت لوتو خانواده کابرلوتو می باشند (حبیب زاده،1392).
7-4-2 کسب و کارهای خانوادگی ایرانی در پوشاک ورزشی
تولیدی پوشاک دریا:
تولیدی پوشاک دریا از سال 1364 توسط آقای جعفر خدابنده تأسیس گردید و هم اکنون با بیش از دو دهه فعالیت در صنعت پوشاک تحت مدیریت آقای داوود خدابنده فعالیت خود را به صورت کاملا تخصصی و به عنوان یکی از معتبر ترین تولیدی های پوشاک ورزشی در صنعت پوشاک ایران ادامه می دهد. تولیدی پوشاک دریا عرضه کننده بهترین البسه ورزشی از قبیل:
انواع کاپشن، شلوار ورزشی، پیراهن و شرت های ورزشی، انواع لباس های شنا، البسه بدنسازی و ژیمناستیک ارائه خدمات فروش ملزومات ورزشی از قبیل ساک های ورزشی، انواع کفش های اورجینال که دارای کیفیت بسیار بالا در بهترین نوع پارچه دوخت با تنوع در طرح های مختلف می باشد. توجه به رضایت مشتری و ثبات کیفیت در همه حال سرلوحه اهداف شرکت بوده است (حبیب زاده،1392).
پوشاک ورزشی جام جم:
پوشاک ورزشی جام جم فعالیت خود را از سال 1364 در راستای نیل به اهداف خود و با در نظر گرفتن منافع مصرف کنندگان و سعی در ارتقا سطح کیفی صنعت داخلی آغاز نموده است. این مجموعه در نظر دارد تا با رسیدن به استانداردهای جهانی و رقابت با دیگر تولیدکنندگان اعم از داخلی و خارجی در پیشبرد هرچه بهتر و گسترده تر و استفاده بهینه از نیروی کارامد داخلی گامی مؤثر در خودکفایی ملی برداشته باشد. این روند روبه رشد تا جایی ادامه پیدا کرد که توانست از ابتدای سال 87 با استفاده از تجربیات گذشته، افزایش حجم تولید و ارتقاء سطح کیفیت همکاری ها خود را با باشگاه هایی چون راه آهن، پیکان، پاس، شاهین، تراکتورسازی، پرسپولیسو… آغاز نموده و محصولاتی درخور نامشان عرضه نماید (حبیب زاده،1392).
پوشاک ورزشی مجید:
پوشاک ورزشی مجید با نام تجاری مروژ (Merooj) یکی از شرکت هایی است که در امر تولید پوشاک ورزشی فعالیت می کند. موسس این شرکت مجید ساعدی فر است. خداداد عزیزی و کریم باقری در این شرکت سهام دارند. در مقاطعی تهیه البسه تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی فوتبال ایران و تداد زیادی از تیم های لیگ برتر فوتبال و والیبال ایران در اختیار این شرکت بوده است (قراگوزلو،86) پوشیدن لباس های این شرکت توسط برخی افراد و تیم ها در مواردی جنجالی و خبرساز شده است (حبیب زاده،1392).

فصل سوم:
روش شناسی تحقیق

مقدمه
از آنجا که هدف کلیه علوم، شناسایی و درک دنیای پیرامون ماست، لذا به منظور آگاهی از مسائل و مشکلات دنیای اجتماعی، در رشته‏های مختلف، از روش‏های علمی استفاده می‏شود (ایران نژاد پاریزی، 1382). اصولاً پژوهش، به منظور سنجش یک یا چند فرضیه، برای پذیرش یا رد آن انجام می‏گیرد. زمانی که فرضیه ای در قالب یک نظریه برای پژوهشگر مهم باشد، به جمع آوری اطلاعات مرتبط با فرضیه پرداخته و با استفاده از آزمون‏های لازم، در مورد پذیرش یا رد و اصلاح آن فرضیه اقدام می‏نماید. نهایتاً، نظریه‏ای که فرضیه‏ها از آن استخراج شده پذیرش یا رد می‏شود.
در کتاب‏های مختلف روش تحقیق در علوم اجتماعی (از جمله مدیریت)، مراحل و توالی‏های متفاوتی از فرآیند انجام یک تحقیق ذکر شده است. طبق یک دسته بندی می‏توان مراحل تحقیق را به شرح ذیل بیان نمود:
انتخاب موضوع تحقیق و بیان فرضیه
انتخاب روش تحقیق
اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات
طبقه بندی، و تجزیه و تحلیل اطلاعات (آزمون فرض)
تفسیر نتایج
از میان فرآیند عمومی 5

پایان نامه
Previous Entries دانلود پایان نامه درباره گرایش استراتژیک، عملکرد برند، عملکرد بازار Next Entries دانلود پایان نامه درباره ارتباط با مشتری، تحقیقات بنیادی، تحلیل اطلاعات