دانلود پایان نامه درباره سواد بصری، نظام ارزشی

دانلود پایان نامه ارشد

بعضی‌ها برای برجسته کردن مفاهیم کلیدی، افراد و یا اتفاق‌ها برای مشخص کردن مفهومی بودن یک نمایش به کار می‌روند. بقیه ممکن است هدفی از یک نقطه نظر تبلیغی و یاشناساندن برند یک شبکه با خلق رابطی با یک برنامه مشخص، داشته باشند.
به عنوان مثال، فریاستایلکالکتیو (Freestyle Collective) کاراکتر جدیدی با نام «اسکوایدلی» (Squidley) را خلق و متحرک‌سازی کرد که برای شبکه کارتون استفاده می‌شود.
بینابینی‌های جدید برای آگاهی دادن به مخاطب برای روی دادن داستانی مهم، یا برای توسعه دادن یا بیان ادامه داستان به کار می‌روند.
همچنین آن‌ها برای بیان تصویری بین دو برنامه، مثلاً پخش زنده و یک مستند ضبط شده به کارمی‌روند، این نوع بینابینی، زمانی بیش از 1یا2 ثانیه ندارد. (شیخ‌ها؛رهنما، 1392، 104).

3-9-9 بامپر Bumper
بامپر یا «بامپ»ها نمایش خلاصه‌ای هستند که بین یک برنامه و یا در هنگام تبلیغ میان برنامه پخش می‌شوند. معمولاً بین 2 تا 5 ثانیه هستند و در بیشتر موارد، نام و یا لوگوی برنامه نمایش داده می‌شود و با نام برنامه همراه می‌شوند. بامپرهای آموزشی معمولاً با فرهنگ مردمی و برای سرگرمی بیشتر مخاطب ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، در قسمتی از برنامه آخر شب با کونان ابرین (Late night with conan o’brien-1968) در کریسمس، کونان را شبیه به یک جن (Hermey the Elf) ساخته بودند.
در برنامه‌های تلویزیونی که برای بچه‌ها ساخته می‌شوند، بسیار معمول است که بامپرها بین برنامه و آگهی پخش شوند، زیرا آن‌ها معمولاً نمی‌توانند تفاوتی بین برنامه اصلی و آگهی‌های بازرگانی قائل شوند (شیخ‌ها؛رهنما، 1392، 105).

3-9-10 گرافیک در اخبار تلویزیونی
امروزه «سواد بصری» به یکی از مهم‌ترین مهارت‌های انسانی برای درک هر چه بیشتر تولیدات هر نظام رسانه‌ای تبدیل شده است. سواد بصری به ‌معنای فهمیدن معنای تصویر، یکی از مهارت‌های مهم انسان برای درک هر چه بیشتر محتوای یک مطلب است. این توانایی با عمل دیدن پرورش می‌یابد و در ضمن این‌‌که پیوند میان تجربیات دیداری با تجربیات سایر حواس است، ذخیره‌های ذهنی فرد را در خوانش اثر و درک معنای تصویر، غنی‌تر می‌سازد. حال با این مقدمه می‌توان به یکی از بخش‌های مهم تلویزیون که به نوعی یکی از بخش‌های رسمی این رسانه به شمار می‌رود، اشاره کرد؛ بخش «اخبار».
اخبار در تلویزیون نقش بسیار مهمی دارد. به نوعی شاید بتوان از این بخش به عنوان ویترین سیاست‌های کلی یک نظام ارزشی نام برد. از این رو، طراحی و تولیدات و نحوه ارائه این بخش همواره از حساسیت‌های بالایی برخوردار بوده است. طبق نظرسنجی‌ها، بخش اخبار در تلویزیون مخاطب زیادی دارد و مردم بیشتر به آن اعتماد می‌کنند؛ چرا که از نظر آنها، این اخبار تعصب و خشکی اخبار روزنامه را ندارد و مانند رادیو بدون تصویر هم نیست.
در این زمینه باید به این موضوع اشاره کرد که هر قدر تلویزیون بتواند خبر را با جذابیت بیشتر و کیفیت بهتری در اختیار مخاطبان و تماشاگران قرار دهد، بی‌شک راهی برای جلب اعتماد و توجه بیشتر مخاطبان نسبت به هدف معین گشوده است. از جمله دانش‌های فنی و هنری موثر در این مجموعه، طراحی گرافیک، ساختار ظاهری نحوه ارائه و همچنین طراحی دکوراسیون این بخش است؛ گرافیک متحرکی که زیبایی‌ها و جذابیت‌های خبر را به طرح و تصویر می‌کشد. رسانه‌ها همواره در طول تاریخ حیات خود کو

پایان نامه
Previous Entries دانلود پایان نامه درباره طراح گرافیک، هزینه تولید، زبان رسانه، ناخودآگاه Next Entries پایان نامه رایگان با موضوع رسول اکرم (ص)، صاحب نظران، سوره معارج