
………………………………………………………………………………………………………………. 199
12 – 5 ) چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………. 20
فهرست جداول
جدول شماره 1 : نمای چهار رهیافت عمده در جامعه شناسی ……………………………………………….. 26
جدول شماره 2 : میزان تعداد مخاطب فیلم از سال 1371 تا سال 1388 ……………………………………. 71
جدول شماره 3 : میزان فروش فیلم ها به ريال در کل کشور ، استان تهران و سایر استان ها به همراه میانگین قیمت بلیط سینما ها از سال 1371 تا 1388 آمده است ………………………………………………………….. 73
جدول شماره 4 : آمار تعداد تماشاگران فیلم های خارجی در سینماهای کشور در مقایسه با تماشاگران فیلم های ایرانی از سال 1371 تا 1388 ………………………………………………………………………………….. 75
جدول شماره 5 : تعداد سالن سینمای تاسیس شده از سال 1306 تا سال 1356 ……………………….. 84
جدول شماره 6 : تعداد سالن های سینمایی تاسیس شده از سال 1308 تا 1356 در شهرستان ها …… 86
جدول شماره 7 : تعداد پروانه های صادره برای شبکه نمایش خانگی در سال 1388 ………………… 95
جدول شماره 8 : تعداد دانشجویان کارشناسی علوم اجتماعی دانشگاه تهران و آزاد تهران مرکز به تفکیک گرایش ………………………………………………………………………………………………………………………… 110
جدول شماره 9 : نحوه تحلیل توصیفی مقایس های مختلف با استفاده از انواع آماره توصیفی ………… 118
جدول شماره 10 : توزیع فراوانی داده ها از نظرجنسیت ……………………………………………………. 119
جدول شماره 11 : توزیع فراوانی داده ها از نظر سن ………………………………………………………….. 121
جدول شماره 12 : توزیع فراوانی داده ها از نظر وضعیت اشتغال …………………………………………. 123
جدول شماره 13 : توزیع فراوانی داده ها از نظر نوع شغل ………………………………………………….. 125
جدول شماره 14 : توزیع فراوانی داده ها از نظر وضعیت تاهل ………………………………………………. 127
جدول شماره 15 : توزیع فراوانی داده ها از نظر میزان تحصیلات همسر …………………………………….. 129
جدول شماره 16 : توزیع فراوانی داده ها از نظر وضعیت اشتغال همسر ……………………………………….. 131
جدول شماره 17 : توزیع فراوانی داده ها از نظر میزان درآمد ماهیانه ………………………………………………. 133
جدول شماره 18 : توزیع فراوانی داده ها از نظر منطقه محل سکونت …………………………………………….. 135
جدول شماره 19 : توزیع فراوانی داده ها از نظر فاصله نزدیکترین سالن سینمای فعال تا محل سکونت…. 137
جدول شماره 20 : توزیع فراوانی داده ها از نظر تعداد سالن سینما در محل سکونت …………………… 139
جدول شماره 21 : توزیع فراوانی داده ها از نظر تعداد دفعات رفتن به سینما در سه ماه گذشته …… 141
جدول شماره 22 : توزیع فراوانی داده ها از نظر تعداد دفعات تماشای فیلم در خانه در سه ماه گذشته …. 143
جدول شماره 23 : توزیع فراوانی داده ها از نظر تعداد ساعات روزانه تماشای شبکه های تلویزیون ایران ..145
جدول شماره 24 : توزیع فراوانی داده ها از نظر تعداد ساعات روزانه تماشای شبکه های ماهواره ای … 147
جدول شماره 25 : توزیع فراوانی داده ها از نظر جابجایی سریع مدیران و سیاست گذاری اشتباه . 149
جدول شماره 26 : توزیع فراوانی داده ها از نظر گرانی بلیط ………………………………………………………. 151
جدول شماره 27 : توزیع فراوانی داده ها از نظر پخش سریع و ارزان قیمت فیلم های اکران ……………. 153
جدول شماره 28 : توزیع فراوانی داده ها از نظر پایین بودن کیفیت و تعداد سالن ها ………………….. 155
جدول شماره 29 : توزیع فراوانی داده ها از نظر عدم تبلیغات صحیح ………………………………………. 157
جدول شماره 30 : توزیع فراوانی داده ها از نظر سانسور فیلم ها ……………………………………………. 159
جدول شماره 31 : توزیع فراوانی داده ها از نظر امکان آرشیو و بازبینی فیلم ها ……………………….. 161
جدول شماره 32 : توزیع فراوانی داده ها از نظرموضوعات فیلم های ایرانی ………………………… 163
جدول شماره 33 : توزیع فراوانی داده ها از نظر عدم وجود پارکینگ در نزدیکی سالن ها …………. 165
جدول شماره 34 : توزیع فراوانی داده ها از نظر دانشجویان سنجش شده دو دانشگاه …………………… 167
جدول شماره 35 : انواع ضرایب همبستگی به همراه مشخصات هر یک در فرضیات همبستگی . 169
جدول شماره 36 : نتایج آزمون رگرسیون بین دو متغیر تماشای فیلم در خانه و درآمد ………… 170
جدول شماره 37 : نتایج آزمون رگرسیون بین دو متغیر تماشای فیلم در خانه و تماشای شبکه های تلویزیون و ماهواره ………………………………………………………………………….. 171
جدول شماره 38 : نتایج آزمون رگرسیون بین دو متغیر تماشای فیلم در خانه و جابجایی سریع مدیران . 172
جدول شماره 39 : نتایج آزمون رگرسیون بین دو متغیر تماشای فیلم در خانه و گرانی بلیط …… 173
جدول شماره 40 : نتایج آزمون رگرسیون بین دو متغیر تماشای فیلم در خانه و پخش سریع سی دی فیلم های اکران ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 174
جدول شماره 41 : نتایج آزمون رگرسیون بین دو متغیر تماشای فیلم در خانه و پایین بودن کیفیت و تعداد سالن های سینما ………………………………………………………………………………………………………………………………. 175
جدول شماره 42 : نتایج آزمون رگرسیون بین دو متغیر تماشای فیلم در خانه و عدم تبلیغات صحیح …… 176
جدول شماره 43 : نتایج آزمون رگرسیون بین دو متغیر تماشای فیلم در خانه و سانسور ……………….. 177
فهرست نمودارها ؛
نمودار شماره 1 : مدل فرآیند گزینش رسانه ای کاتز ، بلامر و گورویچ ……………………………………… 43
نمودار 2 : فیلمهای به نمایش در نیامده از آغاز اکران در ایران تا 1388 …………………………………….. 80
نمودار شماره 3 : مدل نظری تحقیق « دیاگرام» روابط بین متغیرهای مستقل و وابسته…………………….. 106
نمودار شماره 4 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر جنسیت ……………………………………………. 120
نمودار شماره 5 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر سن …………………………………………………. 122
نمودار شماره 6 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر وضعیت اشتغال ……………………………….. 124
نمودار شماره 7 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر نوع شغل ………………………………………… 126
نمودار شماره 8 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر وضعیت تاهل ……………………………………… 128
نمودار شماره 9 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر میزان تحصیلات همسر …………………………. 130
نمودار شماره 10 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر وضعیت اشتغال همسر ………………………….. 132
نمودار شماره 11 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر میزان درآمد ماهیانه خانواده ………………….. 134
نمودار شماره 12 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر منطقه محل سکونت ………………………… 136
نمودار شماره 13 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر فاصله نزدیکترین سالن سینمای فعال تا محل سکونت…………………………………………………………………………………………………………………………. 138
نمودار شماره 14 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر تعداد سالن سینما در سکونت ……………….. 140
نمودار شماره 15 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر تعداد دفعات رفتن به سینما در سه ماه گذشته ….. 142
نمودار شماره 16 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر تعداد دفعات رفتن به سینما در سه ماه گذشته ….. 144
نمودار شماره 17 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر تعداد ساعات روزانه تماشای شبکه های تلویزیون ایران ……………………………………………………………………………………………………………………………. 146
نمودار شماره 18 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر تعداد ساعات روزانه تماشای شبکه های ماهواره ای ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….148
نمودار شماره 19 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر جابجایی سریع مدیران و سیاست گذاری……….. 150
نمودار شماره 20 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر گرانی بلیط ………………………… 152
نمودار شماره 21 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر پخش سریع و ارزان قیمت فیلم های اکران .. 154
نمودار شماره 22 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر پایین بودن کیفیت و تعداد سالن ها………………..156
نمودار شماره 23 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر عدم تبلیغات صحیح …………………………….. 158
نمودار شماره 24 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر سانسور فیلم ها ……………………………………. 160
نمودار شماره 25 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر امکان آرشیو و بازبینی فیلم ها ……………………. 162
نمودار شماره 26 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظرموضوعات فیلم ه……………………………………… 164
نمودار شماره 27 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظرعدم وجود پارکینگ در نزدیکی سالن ها…………..166
نمودار شماره 28 : توزیع فراوانی جمعیت نمونه از نظر مقایسه دانشجویان دو دانشگاه ……………….. 168
چکیده :
اولین دستگاه های نمایش خانگی دو سه سال پیش از انقلاب وارد ایران شد ، اما چندان مورد استقبال قرار نگرفت ، چون سینماها فعال بودند و برنامه های تلویزیون اوقات فراغت مردم را پر می کرد ، سینماهای کشور جدیدترین فیلم های سینمای خارجی را گاه همزمان با کشورهای اروپایی نمایش می دادند و کسی نیاز به به تماشای فیلم خارج از جریان سینما یا تلویزیون در خانه احساس نمی کرد . با وقوع انقلاب ، تغییرات عمده اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در بطن جامعه ایران شکل گرفت و به آتش کشیده شدن سینماها و دیگر معضلات مرتبط با توزیع و تولید فیلم عملا ظرفیت سینماهای کشور به نصف تقلیل یافت و به تبع شرایط پیش آمده ، تولید برنامه در تلویزیون نا به سامان شد و سانسورهای جدید اعمال شده همراه با حذف بسیاری از مولفه های جذاب برای مخاطب از برنامه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی ، عمل
