دانلود پایان نامه ارشد درمورد شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، شبکه اجتماعی، های غیر دولتی

دانلود پایان نامه ارشد

به اطلاعات آماری ارزشمند می باشد .این امر تا بدان جا ارزشمند شده که رد پای ماموران سازمان های جاسوسی در آن دیده می شود .با توجه با این آمارها می توان تمایلات،سلایق ورویکرد کاربران حاضر در آن جامعه را به خوبی مورد تحلیل وپردازش قرار دادو به نتایج جالب توجهی دست یافت .همچنین می توان به حضور افراد سرشناس جامعه در سایت های این چنینی اشاره کرد که تاثیر به سزایی بر اعتبار ومحتوای تولید شده می گذارند .چندی پیش بود که فاش شد که بیل گیتس دقایقی از وقت خودش را در سایت شبکه اجتماعی فیس بوک می گذرانده است .

3-11-6-8. شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین
شبکه های اجتماعی دراینترنت یکی از منابع مهم،برای کسب در آمد از راه تبلیغات به شمار می آیند،زیرا اعضای شبکه های اجتماعی در صفحات مربوط به خود درباره علایق خود صحبت می کنند و این به شرکت های تبلیغاتی اجازه می دهدکه بر اساس همین علایق برای آنها آگهی بفرستند .
به گزارش eMarkete، در سال 2009 طرح های تجاری زیادی از طریق شبکه های اجتماعی به وقوع پیوست؛در حقیقت 25 درصد خرده تجارت ها از طریق این شبکه ها ارایه می شود .ضمنا 33 درصد خرده تجارت ها نشان دادندکه آنها در جهان صرف شبکه های اجتماعی می شود که بنا بر گزارش ها فقط 5 درصدطرح ها در سال گذشته صرف شده،در صورتی که 37درصد خرده تجارت ها از شبکه های اجتماعی استفاده نکردند البته آنها به سمت بازاریابی از طریق ایمیل،در سرچ ها ووب سایت ها رفته اند .
سایت های اجتماعی به واسطه بهره گیری از خیل عظیم کاربرانش،می تواند محلی بسیار ایده آل برای تبلیغات وسرازیر کردن سود به جیب صاحبانشان شود .مدلی از کسب وکار که اکثر سایت های این چنینی نیم نگاهی به آن دارند تا بتوانند سهمی از بازار پر سود تبلیغات داشته باشند .
سردسته ورهبراین جماعت را می توان گوگل نامید که نسبت به سایرین بر خفایا وزوایای بیشتری از این دنیای مجازی احاطه دارد.دیری نخواهد پایید که در یک خیابان ناگهان تلفن همراه ما به صدا درآید وبه اقتضای مکان تبلیغ یک مغازه محلی بر روی صفحه نمایش گوشی نمایان شود.
مدل دیگر سود آورشدن شبکه های اجتماعی،امید به خریداری شدن به وسیله ی بازیگران اصلی همچون گوگل،یاهو ومایکروسافت است که سود سرشاری را عاید صاحبانشان می کنند؛مدلی که در جوامع صنعتی ومدرن،بسیار رواج دارد وکارآفرینان کوچک طعمه بزرگان می شوند .بی اساس نخواهد بود اگر ادعا کنیم که مدیران سایت های معروف از آمار واطلاعات کاربران خود در راستای منافع اقتصادی خود بهره می برند .هرچند که این امر قبیح شمرده می شود ولی لقمه لذیذی است !
3-12. چند مساله در محیط اینترنت و وب
3-12-1. گزینشگری
بر خلاف سایر رسانه ها که مخاطبان چندان تعاملی در تولید محتوا وانتخاب محتوای دلخواه خود ندارند،در وب سایت های شبکه های اجتماعی وسایت های اینترنتی،می توان تولید کننده،تاثیر گذار ودارای قدرت انتخاب وبهره بردار از تنوع بیشتری برخوردار باشند .با توجه به این مطلب سایت های شبکه های اجتماعی بیش از هر رسانه ی دیگری می توانند شاخص جلوه کنند وبا پیشرفت فناوری وتوسعه جوامع می توانند به برتری های سایر رسانه ها همچون تلوزیون که از قوه شنیداری و به خوبی بهره می برد،خاتمه دهند .شاهد این گفته رتبه سایت ویدوئی YouTube در بین سایت های اینترنتی دنیا است.
3-12-2.انتقال فرهنگ های مختلف
این قابلیت که یک جوان بتواند با امثال خود در کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند،باعث می شودتا این شبکه ها به مکانی تبدیل شوند که در آنهابتوان فرهنگ ها وآداب رسوم کشور خود را به دیگران معرفی کرد وبه اشتراک گذاشت و همچنین ایده های جدید،جهت گسترش جامعه معرفی ومورد بحث قرار گیرند .
3-12-3.اعتماد وصداقت
در گذشته،مردم استفاده از فضای تعاملی مانند چت را تجربه کرده اند اما در این فضا کاربران کمتر شخصیت وهویت خود را به درستی اعلام می کنند واز نام ها وشخصیت های مستعار استفاده میکنند؛زیرا دراین فضا برای بازگو کردن حقیقت،اعتماد کافی ندارند اما با شکل گیری وب سایت های شبکه اجتماعی مانند مای اسپیس،اوکات،فیس بوک،توییترو…مردم صداقت را جهت پیداکردن دوستان قدیمی ،لذت استفاده از علم،و…به همراه اعتماد واقعی بدست آوردند.
3-12-4. اعتماد وصمیمیت
به گفته اکثر کارشناسان تا قبل از به وجود آمدن شبکه های اجتماعی ، موضوع اعتماد وصمیمیت فضای سایبر در سراسر دنیا لمس نشده بود اما زمانی که شبکه هایی مانند اورکات وفیس بوک پا به عرصه اینترنت گماردند مردم با اعتماد به سایت ها باعث گسترش صمیمیت در بین یکدیگر شدند.(افتاده،1389، ص 188)
3-12-5. روابط عمومی و اطلاع رسانی الکترونیک در شبکه های اجتماعی
مزیت اصلی شبکه های اجتماعی یکپارچه سازی امکانات سایت های مختلف است .امکاناتی از قبیل ایجاد صفحات وپروفایل های شخصی،ساخت وبلاگ ها ومیکروبلاگ ها،جستجوی اینترنتی،اطلاع از اخبار ورویدادها،شرکت در فضاهای گفتگو از قبیل چتروم ها وفروم ها،فضا برای آپلودتصاویر وفایل ها وغیره که تا پیش ازاین کاربران برای استفاده از هرکدام باید عضو سایتی می شدند،که این شبکه ها فقط با یک عضویت قابل دسترسی است .در سال های اخیر،برخی سایت های خبری و اطلاع رسانی با ایجاد امکان عضویت وشبکه سازی برای کاربران به سمت شبکه اجتماعی شدن پیش رفته اند.برای نمونه،گزارش سالانه بررسی سایت 100روزنامه برتر امریکایی نشان می دهند که در سال 2008 میلادی 10 درصد از سایت های روزنامه ها امکانات شبکه های اجتماعی ارایه کرده اند.
وب سایت های شبکه های اجتماعی،محل ارایه خدمات جدید در قالب های مختلف است .این وب سایت ها به راحتی با وب سایت های بزرگ دنیا مثل گوگل،یاهو،ام اس ان وحتی وب سایت های تخصصی لینک داخلی(API) برقرارواز امکانات آنها در وب سایت خود استفاده می کنند.در حال حاضر،وب سایت بلاگفا از فناوری API استفاده می کند یعنی شما با استفاده از محیط مایکروسافت ورود می توانید وبلاگ خود را به روز کنید بدون باز کردن یک مرور گر .شما فقط با استفاده از لینک API که اکثر سایت های بزرگ دنیا ارایه می دهند،می توانید خدمات آنها را در وب سایت خود ارایه دهید .به نظر می رسد که این فناوری برای بانک های داخلی کشور بسیار مفید است زیرا می توانند صفحه پرداخت خود را در اکثر وب سایت های داخلی داشته باشند .همانند بانک سامان که از این فن آوری بهره می برد.
در ادامه به کمترین خدماتی،که می توان از طریق وب سایت های شبکه اجتماعی ارایه کرد ،می پردازیم .البته برخی خدمات را نمی توان از طریق این وب سایت ها ارایه کرد .
– ایجاد فهرست های توزیع پست الکترونیکی (خبر نامه های الکترونیکی)
– ایجاد گروه های مباحثه الکترونیکی با هدف توزیع اطلاعات .البته در برخی از پایگاه ها،امکان کنفرانس های الکترونیکی هم ایجاد شده است .
– ارایه خدمات الکترونیکی به اعضا واز جمله مشاوره های حقوقی.
– ارایه خدمات هماهنگی برای شرکت در کنفرانس ها ومجامع بین المللی .
– صفحات پیوند(link) واشتراک (share). آنها می توانند به عنوان درگاهی برای استفاده همه صاحبان منافع وعلاقه مندان عمل کنند .
– پادکست:تولید،اشتراک وتغییر آن
– ایجاد بازی های آنلاین که هم اکنون مخاطبان زیادی در سراسر دنیا دارد.
– هر سازمان غیر دولتی می تواند دارای صفحه یا صفحات خاص خود در پایگاه شبکه باشد واز یک اکانت اختصاصی بهره گیرد؛به این صورت،سازمان ها می توانند خود را در مجموعه معرفی نمایند .
– تاسیس یک بخش«سمینارها وکنفرانس ها»می تواند اعضاء را ازفعالیت های سازمان های غیر دولتی مطلع کند .اعضاء می توانند همایش های خود رادر این بخش معرفی کنند .
– تاسیس بخش بهترین تجربیات ، می تواند باعث شود تا تجربیات موفق سازمان های غیر دولتی،به همه اعضاءمنتقل شود .
– بخش آموزش یک پایگاه شبکه ای اهمیت بسیاری دارد ،زیرا در عین حال می تواند در مباحث خاص سازمان های غیر دولتی،مسایل آموزشی را مطرح سازد (نظیر دروس پایه وتعاریف،پویایی گروه،روش های حمایت گری مدیریت منابع انسانی،مدیریت منابع مالی،روش های تامین مالی،شیوه های رهبری،ویژگی های روابط عمومی،شیوه های حضور در عرصه های بین المللی ویک سلسله آموزش های موضوعی نظیر آموزش در زمینه مباحث توسعه پایدار،زیست محیطی،حقوق بشر وحقوق شهروندی،مباحث تحلیل جنسیتی،موضوعات ویژه جوانان وغیره وعلاوه بر این،آموزش های خاص فن آوری ارتباطات واطلاعات.گاهی که برخی افراداز مجموعه اطلاعات فراهم شده در یک شبکه سوءاستفاده می کنند،به نظر می آید که لازم باشد نوعی تفاهم نامه که اصول کار در شبکه،درآن ترسیم شده باشدتنظیم شود تا بتواند روابط بین اعضاءرا درآن تعریف کند.تجربه کار شبکه سازی در برخی از کشورهای اروپای شرقی نشان داده که لازم است حداقل مقرراتی ناظر بر کل کار شبکه باشد،زیرا سرقت اندیشه ها،ارایه اطلاعات اشتباه یا نا موثق وتخریب تصویر یک سازمان غیر دولتی،تهدیدهایی هستند که سازمان های غیر دولتی با آنها مواجه اند .وجود یک تفاهم نامه می تواند به شفاف سازی روابط کمک به سزایی کند.
3-12-6. دیگر مزایای ارتباط شبکه های اجتماعی
1-چند رسانه ای بودن
2-سرعت
3-دسترسی از راه دور
4-فراگیری
5-امکان شخصی کردن اطلاعات
6-ارایه آمار دقیق
7-چند زبانه بودن
3-12-7. چند وب سایت مهم اجتماعی در ایران و جهان
گوگل ، یاهو ، بلاگفا ، فیس بوک ، میهن بلاگ ، یوتیوب ،بلاگر ، کلوب ، پرشین بلاگ ، ویکیپدیا
در ایران نیز در بین 13 سایت برتر،چهار وب سایت مرتبط با شبکه اجتماعی است .

3-12-8. توافق نامه شبکه های اجتماعی برای امنیت و محافظت از کاربران
دولت ها به شیوه های مختلف از جستجو درباره اطلاعات شخصی افراد منع شده اند.اما شبکه ها حاوی بسیاری از داده های شخصی هستندکه دردسترس همگان قرار دارد.در خبرها آمده بود که یک متهم به جنایت،هنگامی که به طور احمقانه ای از جنایت خود در یک اتاق مجازی گپ اینترنتی صحبت می کرد ،دستگیر شد.
درباره ی این خبرو این که آیا دولت ها می توانند هر چیز را که بخواهند در اینترنت بررسی ،کنند.باید گفت که اینترنت تسهیلات اطلاعاتی فراوانی را نه تنها در اختیار افراد بلکه دولت ها نیز قرار می دهد ،این نیز خود یکی دیگر از پارادوکس های اینترنت است .
قدرت گرفتن کاربران اینترنتی به معنی قدرتمند تر شدن دولت هایشان است .این همان چیزی است که ما اکنون درباره دولت هایی در سر تا سر دنیا مشاهده می کنیم که اکنون دارای قابلیت زیر نظر گرفتن وسانسور شهروندان خود به روش هایی هستند که تا پیش از این به هیچ وجه ممکن نبود .دولت های خود کامه در سر تا سر جهان به صورت مؤثر از این تکنولوژی جهت کنترل جامعه ونشر تبلیغات نظام خود بهره برداری می کنند .
هفده شبکه اجتماعی آن لاین در اروپا مانند فیس بوک ومای اسپیس قرار دادی در اروپا در رابطه با حفظ حریم شخصی کاربران کم سال امضاء کردند.طبق اعلام کمیته اتحادیه اروپا این قرارداد خطر اذیت آنان را فراهم می کردند .مسئول کمیته شبکه های اجتماعی اتحادیه اروپا می گوید :«به این وسیله وب گردی کودکان خود در شبکه های اجتماعی را ایمن تر می کنیم.»
استفاده از این شبکه ها در سال گذشته میلادی در اروپا سی وپنج درصد افزایش یافته است وانتظار می رود تا بیش از دو برابر فعلی افزایش یابد وتعداد کاربران تا سال 2012 به 4/107 میلیون می رسد که این به معنای تعدادکاربران کودک بیشتر نیز خواهد بود .شبکه اجتماعی مای اسپیس نیز که متعلق به شرکت نیوز است،اعلام کرد در دو سال اخیر،سایت بیش از 90 هزار کاربر که قصد ایجاد مزاحمت برای دیگران داشته اند را مسدود کرده است.
کمیسیون اتحادیه اروپا می گوید طبق این توافق نامه ها داوطلبانه انتظار می رود :
– حصول اطمینان از اینکه پروفایل کاربران زیر 18 سال در وب سایت ها وموتورهای جستجو قابل جستجو نخواهد بود .
– ایجاد یک دکمه قابل دسترس وراحت برای

پایان نامه
Previous Entries دانلود پایان نامه ارشد درمورد شبکه های مجازی، شبکه های اجتماعی، تعاملات اجتماعی، مدارس ابتدایی Next Entries دانلود پایان نامه ارشد درمورد روابط عمومی، روابط عمومی الکترونیک، توسعه گردشگری، فناوری اطلاعات