دانلود پایان نامه ارشد درمورد تصویر برند، بازاریابی، ابزار ارتباط، اعتبار برند

دانلود پایان نامه ارشد

باشد.
• شناسایی سرگرمی های نوین جامعه و استفاده از آن برای ارتباط بیشتر با هواداران برای ایجاد تعهد به برند در هواداران مناسب مس باشد.
• شناخت ارزش ها و باورهای جامعه و استفاده از نمادها و محتویات آن ها برای جذب بیشتر هوادارن به برند باشگاه مناسب می باشد.

شناخت رقبا و برنامه ریزی
• تشکیل واحدهای تحقیق و توسعه علاوه بر امکان شناسایی مشکلات و نارسایی های سازمان و ارائه راهکار برای بهبود آن می تواند با همکاری واحد بازاریابی به شناسایی رقبا و فعالیت های آن ها پرداخته و در این راستا راه کارهای مناسب برای جایگاه سازی مطلوب باشگاه در بازار ارائه نماید.
• تدوین قوانین و استانداردهای لازم برای رقابت صحیح و قانونی از سوی مراجع بالادستی واجب می باشد تا باشگاه ها برای ارتقای جایگاه برند خود به روش های تخریبی و نامناسب نپردازند.
• در این راه ایجاد نهادهای نظارتی نیز مناسب می باشد.
• شناسایی سرگرمی های جدید که رقیب فوتبال می باشند و در صوت امکان استفاده از این تهدیدها و تبدیل آن ها به فرصت های رقابتی
نیروی انسانی
• به منظور کنترل رفتار کلیه پرسنل باشگاه در چهارچوب فلسفه و ارزش های باشگاه و جامعه باید آیین نامه رفتار حرفه ای تدوین گردد.
• همچنین برای دستیابی به شخصیت و تصویر برند مورد نظر باشگاه می توان کلاس های توجیهی برای شکل دهی رفتار پرسنل باشگاه تدارک دید.
• پرورش بازیکنان جوان در تیم های پایه و انتقال آن ها به تیم اصلی می تواند امکان انتقال شخصیت و فلسفه باشگاه را افزایش دهد.
• بازیکنان با کیفیت و محبوب خود برندهای معتبری هستند که می توانند موجب ارتقای اعتبار برند باشگاه گردند لذا نگهداری آن ها برای مدت طولانی می تواند مطلوب می باشد.
• برای افزایش دانش و آگاهی بازیکنان و پرسنل باشگاه می توان کارگاه ها و دوره های مختلف را برای آن ها طراحی کرد تا در حیطه دانشی نیز ارتقا یابند و در نهایت منجر به ارتقای برند سازمان گردند.
• تبادل بازیکنان مطرح با رقبای سنتی، با کم نشان دادن تعهد بازیکنان و دست اندر کاران باشگاه به باشگاه و احساسات هواداران به تدریج بر تعهد هواداران بر برند باشگاه تاثیر منفی خواهد داشت. لذا، ممنوعیت این موضوع در راهبردهای باشگاه باید مطرح شود.
• از آنجا که مدیر عامل باشگاه به عنوان نمادی اصلی و پررنگ در نشان دادن تصویر برند سازمان تاثیر گذار است، استفاده از چهره های موجه و با تصویر مثبت در جامعه می تواند در ارتقای برند باشگاه موثر باشد.
• تعیین یک سخنگوی موجه برای ارتباط باشگاه با رسانه ها و محیط خارج باشگاه و جلوگیری از اظهار نظر ارکان مختلف باشگاه در رسانه ها در شکل دهی برند باشگاه با توجه به فلسفه آن راه کار مناسبی می باشد.
• از آنجا که تصویر برند باشگاه متاثر از تصویر برند تمامی افراد و ارکان باشگاه می باشد لذا باید قوانینی انضباطی برای کسانی که با رفتار و گفتار خود تاثیر منفی بر این تصویر می گذارند مقابله نمود.
فرهنگ
• ایجاد اتحادیه فوتبال منسجم و اصولی می تواند به طور کلی از حقوق فوتبال و باشگاه دفاع نموده و جلوی تخریب وجهه آن را بگیرد.
• فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان متولیان فوتبال کشور باید برنامه راهبردی برای ارتقای فرهنگ فوتبال تدوین و اجرا نمایند.
• سازمان لیگ و باشگاه ها باید با شناسایی نیازها و انگیزه های افراد مختلف جامعه و علل عدم علاقه آن ها به حضور در استادیوم ها، راه کارهایی برای ارتقای تصویر و اعتبار برند فوتبال و باشگاه طراحی کنند.
• به منظور جهت دهی رفتار هواداران در استادیوم ها و حاکم نمودن فضای فرهنگی در محیط فوتبال باید برنامه فرهنگی با استفاده ار متخصصین امر تدوین گردد.
• با توجه به تاثیر گذاری رفتار تمامی اهالی فوتبال بر برند فوتبال باید استانداردهایی برای رفتارهای حرفه ای اهالی فوتبال تدوین نمود.
• با توجه به پیشرفت سریع علم، نیاز به تحقیقات برای به روز شدن و حضور در عرصه رقابت ضروری می باشد. در سال های اخیر فاصله فوتبال ایران با دنیا بسیار زیاد شده و تصویر مطلوب گذشته از فوتبال ایران در داخل و خارج کشور از بین رفته است. در نتیجه بها دادن به تحقیقات توسط افراد متخصص توصیه می شود.
• تعیین و برنامه ریزی جشن های باشگاهی و در سطح سازمان لیگ به عنوان ابزارهای بازاریابی و ترفیعی شناخته می شوند که با توجه به استمرار تبدیل به فرهنگی نمادین در برند باشگاه می شوند. در این راستا استفا و انطباق با جشن ها و حوادث تاریخی ملی می تواند به جایگاه سازی آن ها کمک شایانی بنمایند.
حقوقی
• در حال حاضر رسانه های مختلف سواستفاده از برند باشگاه ها و سازمان لیگ را به راحتی انجام می دهند و منافع خود را به دست می آورند و در این مسیر در اغلب موارد باعث تخریب وجهه و برند باشگاه می شوند. لذا ایجاد واحد حقوقی قوی برای جلوگیری از این موضوع توصیه می شود.
• در مواردی نیز که قوانین برای دفاع از حقوق باشگاه ها و برند آن ها دارای نقص می باشد باید توسط نهادهای بالادستی به تدوین آن ها اهتمام شود.
تکنولوژی
• هم اکنون اکثر افراد جامعه از گوشی های همراه با قابلیت اتصال به اینترنت استفاده می نمایند که فرصت مناسبی را در اختیار بازاریابان و مدیران برند قرار می دهد تا فراینده هایی را تدوین نمایند تا از این فرصت نهایت استفاده را برده و از این تکنولوژِی به عنوان ابزار ارتباطات برند استفاده نمایند. نمونه آن را می توان به عنوان حق پخش اینترنتی و موبایل رایت نام برد.
• همچنین طراحی وب سایت های حرفه ای و به روز به ارتباط هر بیشتر هواداران و باشگاه کمک نموده و امکان انتقال فلسفه و تفکر برند باشگاه را افزایش می دهد.
• تکنولوژی های خدمات ارزش افزوده موبایل و مکالمات و تماس های اینترنتی نیز راه های نوینی را برای ارتباطات در اختیار مدیران برند باشگاه قرار می دهد.

سیاسی
• تدوین دیپلماسی بین المللی باشگاه و لیگ و فوتبال کشور برای ارتقای برند خود در سطح منطقه و فرا ملی مورد نیاز است که نیازمند استفاده از افراد خبره در این حیطه می باشد.
• با توجه به اینکه برنامه ریزی بلند مدت در باشگاه برای دستیابی به برندی قوی نیازمند خصوصی شدن باشگاه ها، استادیوم ها و رسانه ها می باشد، عزم ملی برای خصوصی کردن باشگاه ها باید ایجاد شود و تصدی دولت در این زمینه ها کاهش یابد.
امکانات
• با توجه به این که استادیوم ها مکان هایی هستند که احساسات و نوستالژی ها در آن شکل می گیرند و همچنین نمادهایی از باشگاه تلقی می شوند. پیشنهاد می شود تا نهادهای متولی شرایطی را برای تسهیل ساخت و واگذاری استادیوم ها به باشگاه ها اتخاذ نمایند.
• با توجه به اینکه تاریخچه، سنت ها، بازیکنان ستاره پیشین، جام ها و حوادث نوستالژی برند یک باشگاه را به وجود می آورند، ساخت و توسعه موزه باشگاه به شدت توصیه می شود.
• مکان های جمع شدن هواداران مانند فن هوس ها محل شکل گیری و ارتقای تعهد برند هواداران می باشد که با بحث و گفتگو پیرامون باشگاه در آن ها به وجود می آید.
رسانه و ارتباطات
• سازمان های متولی فوتبال باید با استفاده از طراحی و ساخت برنامه های رسانه ای به افزایش آگاهی و ارتقای تداعیات برند فوتبال کمک نمایند.
• باشگاه ها و سازمان لیگ باید با استفاده از برنامه های مختلف در ررسانه های مختلف گروهی برنامه ها و اهداف خود را با هواداران مطرح نمایند تا ارزش ها و فلسفه برند خود را انتقال دهند.
به عنوان مثال:
• ایجاد کانون هواداران حرفه ای و قدرتمند به عنوان ابزار ارتباطی اصلی از طریق اینترنت و قابلیت دسترسی تلفن همراه
• ایجاد نشریات حوزه های عمومی و تخصصی باشگاه
• طراحی بسته های رسانه ای باشگاه به صورت سی دی یا اینترنتی
• ایجاد سایت باشگاه به روز و حرف های
• همچنین با توجه به نقش پر رنگ روابط عمومی در نمایش دادن تصویر برند باشگاه در داخل و روابط بین الملل در خارج از کشور ایجاد واحدهای قوی و استفاده از متخصصین این امر به ارتقای برند باشگاه ها کمک شایانی خواهد نمود.

کانون هواداری (برنامه، ساختار، نیروی انسانی متخصص، هماهنگی و نظارت)
• با توجه به اینکه کانون های هواداری اصلی ترین مرکز ارتباط متقابل باشگاه و هواداران می باشد، ایجاد ساختارهای قوی و استفاده از افراد متخصص در این راه، راهکاری راهبردی برای ارتقای برند باشگاه می باشد.
ساختار
• با توجه به اینکه معیارهای حرفه ای شدن باشگاه ها را فیفا و ای اف سی تدوین می نمایند و بر این اساس امتیازات لیگ ها و باشگاه ها لحاظ می گردد، تلاش واقعی در جهت دستیابی به این معیارها در تصویر برند باشگاه موثر می باشد.
• به منظور ارتقای کیفیت لیگ و باشگاه ها و بهبود تصویر برند آن ها سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید استانداردها و گواهی نامه های داخلی برای این ارتقا در نظر گرفته و دوره ها و کارگاه های آموشزی را بدین منظور طراحی نمایند.
• طراحی ساختارهای تمرینی، آموزشی، و تفریحی برای ارکان باشگاه و هوارداران
تفکر مدیریت برند
• با توجه به نقش پر رنگ مدیریت برند در جلب ذینفعان همچون هواداران، رسانه ها و اسپانسرها، ایجاد واحد مدیریت برند در باشگاه برای برنامه ریزی بدین منظور و حراست از برند لازم به نظر می رسد.
• با توجه به اینکه بخشی از تداعیات برند از طریق تجربیات هواداران ایجاد می شود، برنامه ریزی برای ارتقای تجربیات مطلوب و مورد نظر باشگاه از طریق فعالیت های بازاریابی و ترفیعی مناسب می باشد.
• با توجه به نقش عناصر برندسازی در شکل گیری هویت باشگاه و هواداران، نسبت به طراحی و یا طراحی مجدد این عناصر همچون فلسفله، طنین، کاراکتر، لوگو و غیره با توجه به مقتضیات اقدام نمود. همچنین طراحی شخصیت مورد نظر باشگاه و تدوین برنامه های مناسب برای القای آن به مخاطبان بسیار حایز اهمیت می باشد.
• به منظور افزایش تعهد برند در هواداران پیشنهاد می شود تلاش در جهت حضور هر چه بیشتر و پررنگ تر در بخش های مختلف زندگی هواداران با توجه به پیشرفت ابزارهای ارتباطی صورت گیرد.
• با توجه به اینکه فلسفه برند باشگاه تداعی گر ارزش های باشگاه می باشد بایستی بین انجام مطالعات مختلف ارتباط مناسبی بین این فلسفه و ارزش ها و باورهای جامعه و بازار هدف ایجاد نمود.
• با توجه به اینکه جهت افزایش وفاداری برند در هواداران نیاز به افزایش آگاهی آن ها از برند می باشد بایستی اطلاع رسانی مطلوب از اقدامات و فعالیت های گوناگون باشگاه برای هواداران صورت گیرد.
• با توجه به اینکه گذشته باشگاه شامل حوادث نوستالژیک، و اسطوره ها در شکل گیری تداعی برند نقش حیاتی دارند پیشنهاد می شود رویدادها و برنامه هایی برای تجدید خاطرات این حوادث برای هواداران طراحی گردد.
• با توجه به اینکه استادیوهم ها به عنوان نمادی با اهمیت از برند باشگاه می باشد، تلاش جهت مدرن نمودن آن توصیه می شود.
• طراحی نمادها، عروسک ها، ارزش های خاص، شعار، سرود، لباس ویژه، محصولات تشویقی و منحصر به فرد طرفداران
• ایجاد تنوع جذابیت ها با توجه به تنوع بازرا هوادار و انگیزه های آن ها
• استفاده از دغدغه های اجتماعی هواداران و جامعه و برنامه ریزی برای ارتباط باشگاه با این مسایل از طریق برنامه های فرهنگی به افزایش تعهد هواداران کمک شایانی می نماید.
• با توجه به اینکه وارد شدن در حواشی فوتبال منجر به تضعیف تصویر باشگاه و ارکان آن در جامعه می گردد برای دوری از این مسئله، تدبیر لازم در آیین نامه های انضباطی باشگاه لحاظ گرددو مدیریت حواشی در رسانه ها صورت گیرد.
• با توجه به اینکه برندهای مطرح در زمینه های مختلف هواداران خاص خود را دارند به منظور افزایش هواداران، ایجاد آگاهی از برند در جوامع مختلف و استفاده از تعهد به برندهای گوناگون همکاری با این برند ها با توجه به تطبیق با اهداف و فلسفه سازمان توصیه می شود.
• به منظور جلب مخاطبان سایر رشته های ورزش در صورت موفقیت در حیطه فعلی فعالیت می توان با توجه به اهداف و فلسفه سازمان به توسعه برند در سایر ورزش ها پرداخت.
بازاریابی

• از آنجا

پایان نامه
Previous Entries دانلود پایان نامه ارشد درمورد بازاریابی، لیگ برتر فوتبال، لیگ برتر فوتبال ایران، باشگاه های فوتبال Next Entries دانلود پایان نامه ارشد درمورد روش تحقیق، دانشگاه تهران، روش تحقیق کیفی، دانشگاه فردوسی