تحقیق رایگان درباره شبکه های اجتماعی، کسب و کار، رسانه های اجتماعی، واژه نامه

دانلود پایان نامه ارشد

خانگی گرفتید با شرکت در این شبکه اطلاعات مفید و کاملی می‌توانید پیدا کنید، مشاوره کنید و انتخاب درستی را انجام دهید. برخی از این شبکه‌ها عبارتند از Catster، Dogster در ایران نیز فروم‌های تخصصی در این زمینه فعال است اما شبکه های اجتماعی خاصی مورد توجه نبود.
5. شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندان تخصصی و سرگرمی:
امروز علاقه‌مندی‌ها، مهمترین انگیزه بشر برای زندگی محسوب می‌شوند، این شبکه‌ها منابع بسیار خوبی از سرگرمی‌های مختلف، اطلاعات مکانها، اطلاعات کاملی از مشاوره‌های گوناگون، کسانی که به دوچرخه‌سواری علاقه دارند، گروه‌هایی که به  ورزش اختصاص داده شده، علاقه‌مندان به ماشین، توصیه‌‌های پزشکی  و در یک کلام سرگرمی، (کاری که کسی به آن عشق و علاقه دارد) است. چند نمونه از این شبکه‌ها،Actionprofile, fanIQ  است. مطمئناً در آینده شبکه‌های اجتماعی موضوعی بیشتری در این زمینه شکل می گیرند و علاقه‌مندان بیشتری به عرصه شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شوند و مفاهیم و محتوای تخصصی و جذاب بیشتری تولید می‌شود.
6. شبکه‌های اجتماعی کسب‌و‌کار:
این شبکه‌ها در حوزه‌های کسب‌و‌کار و مشاغل فعالیت می‌کنند. به جرات می‌توان گفت  برای پیدا کردن شغل، بهترین راه این شبکه‌ها هستند. شبکه‌های اجتماعی کسب‌و‌کار به شما این امکان را می‌دهند که به سرعت و به راحتی لیستی از مخاطبان کسب‌و‌کار مورد نظرتان را پیدا کرده و ارتباطات کاری با آنها برقرار کنید. مهمترین شبکه های اجتماعی در این دسته LinkedIn است اما می توان XING و Konnects را نیز در این مجموعه دانست. از شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار فارسی می‌توان به سایت u24 که از کار افتاده است اشاره کرد. البته سایت‌های کاریابی داخلی نیز در این زمینه فعال شده‌اند و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاریابان دراین زمینه می شود.
7. شبکه های اجتماعی کتاب‌:
آیا کتابی که می خوانید به پایان رسیده است؟ دنبال کتابی شبیه به آن هستید؟ به شما شبکه های کتاب را پیشنهاد می کنیم. در این شبکه ها اطلاعات مفیدی در مورد کتابها، موضوعات آنها، تحلیل و غیره پیدا می‌شود. همچنین کاربرانی که درحال خواندن کتابی هستند می توانند آن را توصیه کنند و به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال شلفری شبکه های اجتماعی کتاب است که به آمازون تعلق دارد، GoodReads و LibraryThing از دیگر شبکه‌های اجتماعی کتاب محور است. نمونه فارسی آن نیز شبکه کتابخوانان حرفه‌ای است.53
2-3-3 تفاوت شبکه های اجتماعی و رسانه های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی جزء محبوب‌ترین‌های امروز وب به شمار میروند، واژه‌هایی که در برخی موارد در مفاهیم و تعاریف همپوشانی دارند؛ در حالی که بسیاری از کارشناسان، کاربران و سازمان ها اعتقاد دارند که تفاوتی در آنها وجود ندارد، این کاملا یک اشتباه استراتژیک است که در نهایت باعث سردرگمی عملی فعالیت ها می شود با این حال در دومین همایش رسانه های اجتماعی دکتر شکرخواه اظهار داشت که تفاوتهایی در این دو رسانه وجود دارد که باید به آنها توجه شود بنابراین شناخت آنها مسیر فعالیت در آن‌دو را روشن می‌کند.
زمانی که کلمه «اجتماعی» را از هر دو اصطلاح رسانه‌های اجتماعی (Social Media) و شبکه های اجتماعی (Social Networks) حذف کنیم، تنها رسانه‌ها (media) و شبکه‌ها (networks) باقی می‌ماند و این دو کلمه اصلی‌ترین تفاوت بین آنهاست. رسانه‌ها مسئول پخش پیام به توده‌ها هستند در حالی که شبکه‌ها مسئول تعامل با مردم به صورت جداگانه هستند؛ به عبارتی بهتر رسانه‌های اجتماعی کانالی برای پخش پیام است و به عنوان یک استراتژی محسوب می شوند،(شکرخواه 1391Cohen, 2009; Hartshorn, 2010 ) در حالی که شبکه ‌های اجتماعی می‌تواند به عنوان یک وسیله یا ابزاری برای اتصال با سایر افراد استفاده شود. در واقع شما می‌توانید این دو را در زیر چتر وب ۲ قرار دهید. (شکرخواه1391،Cohen, 2009; Stelzner, 2009).
به بیانی دیگر، رسانه‌های اجتماعی در واقع یک استراتژی برای دستیابی به گروه های خاصی از مردم است در حالی که شبکه‌های اجتماعی یک ابزار برای اتصال با مردم است.
به عنوان مثال LinkedIn یک شبکه های اجتماعی محبوب است که مردم برای تعامل حرفه ای برای کسب و کار استفاده می‌کنند. اما یوتیوب محبوب ترین سایت بارگذاری و اشتراک ویدیو برای تمام جهان است. این یک مثال ساده و کامل از تفاوت بین توده و مردم در تعاریف رسانه و شبکه وجود دارد.
با این حال امروز فیس‌بوک، توییتر و گوگل پلاس  قابلیت‌ها و ویژگی های شبکه‌ها و رسانه های اجتماعی را باهم دارند و در واقع این دلیل سردرگمی بین این دو است. به عنوان مثال توییتر یک شبکه های اجتماعی است، اما شبکه های اجتماعی توییتر نیست. زیرا توییتر تمام قابلیت های شبکه های اجتماعی را ارایه نمی دهد اما ساختار آن منطبق بر استراتژی شبکه های اجتماعی است. در عین حال می‌توان آن را شبکه های اجتماعی نامتقارن نیز نامید.
بنابراین رسانه‌های اجتماعی راهی برای انتقال و یا اشتراک‌گذاری اطلاعات با مخاطبان گسترده‌ای است. هر کسی فرصت برای ایجاد و توزیع اطلاعات دارد. لذا همه نیاز به اتصال اینترنت دارند و این امر قابلیت رقابت را ایجاد می‌کند، در حالی که شبکه‌های اجتماعی عامل تعامل است. گروه هایی از مردم با منافع مشترک، یا ذهن مشابه، وابسته بایکدیگر که در سایت های شبکه های اجتماعی رابطه ایجاد می‌کنند. در ادامه چند تفاوت دیگر آنها ارائه شده است.
1. سبک ارتباطات
سبک ارتباطات رسانه‌های اجتماعی بیشتر شبیه کانال‌های ارتباطی است و مانند فرمت ارائه پیام است. همانند تلویزیون، رادیو یا روزنامه؛ رسانه‌های اجتماعی محلی برای مراجعه شما نیستند بلکه آنها سیستمی ساده برای انتشار اطلاعات به دیگران  به شمار می‌روند. در حالی که در شبکه‌های اجتماعی، ارتباط دو طرفه است. ارتباط بسته به نوع مطلب، موضوع یا فضای اطراف هر جسم (مانند اتمسفر) است، مردم برای پیوستن به دیگران و افرادی با تجارب و سوابق مشابه دور هم جمع می‌شوند. گفتگوهای در هسته شبکه‌های اجتماعی و به واسطه توسعه روابط است.
2. بازگشت سرمایه گذاری
رقم دقیق بازگشت سرمایه گذاری می‌تواند مشکلی ملموس در توسعه رسانه های اجتماعی باشد. (شکرخواه1391(Hartshorn, 2010; Hoffman & Fodor, 2010; Wilfong, 2010 سوال این است که چگونه شما سرمایه گذاری عددی برای ایجاد همهمه و هیجان گفتگوهای آنلاین در مورد نام تجاری، محصول یا خدمات خود می کنید؟ این به این معنا نیست که بازگشت سرمایه‌گذاری پوچ است، آن فقط بدان معناست که تاکتیک های مورد استفاده برای اندازه‌گیری متفاوت هستند. به عنوان مثال نفوذ و یا عمق گفتگو در مورد چه صحبت هستند؛ شما می توانید از طریق یک معیار خاص بازگشت سرمایه گذاری را اندازه گیری کنید. بازگشت سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی کمی بیشتر آشکار است. چنانچه ترافیک کلی وب سایت شما افزایش داشت، دلیل آن پشتکار شما در شبکه های اجتماعی است. زیرا احتمالا تلاش‌های اجتماعی شما در شبکه های اجتماعی باعث افزایش بازدیدکنندگان آنلاین می شود. (Bedell, 2010; Cohen, 2009; Hartshorn, 2010; Nations, 2010; Stelzner, 2009,، شکرخواه 1391)
در عین حال میزان کاربر فعال نیز جهت کسب آگهی تجاری یا فعالیت های آنان دلیل بزرگی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.
3. پاسخ لحظه ای
رسانه‌های اجتماعی کار طاقت فرسا و وقت گیر است. نمی توان مکالمات شخصی را اتوماتیک کرد، جز اینکه با نام تجاری محرز شناخته شوید، ایجاد و دنبال کردن(فالو) در یک شب اتفاق نمی‌افتد. رسانه های اجتماعی قطعا دوی ماراتن است و نه دو سرعت ؛ درحالی که شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم بین شما و انتخاب شونده های ارتباط است. در شبکه های اجتماعی مکالمات غنی‌تر، هدفمندتر و بیشتر شخصی است و شبکه تصاعدی افزایش می یابد تا ملاقات شوید و به دیگران معرفی شوید.
4. درخواست یا گفتن
دستکاری نظرات در درخواست و بیان کردن آن گول زننده است. لایک‌ها، کامنت‌ها و سایر اطلاعات دستکاری شده به نفع شما (شخصی یا تجاری) لغزنده است. درخواست دوستان، خانواده، همکاران و یا هرکس دیگری به مانند رای گیری است. هرکسی نمی‌تواند مخاطب خوبی برای هرکسی باشد، آن میتواند بازگشت سریع کابوس برای روابط عمومی باشد. اگر تراوش کلمه درباره شیوه‌های گول زننده باشد میتواند باعث نابودی مخاطب شود. در حالی که به وسیله شبکه‌های اجتماعی شما می توانید درباره همسالان خود، کسب و کار جدید خود، یا وبلاگ با طرح مسائل به موفقیت برسید. مکالمات شما می‌توانند بسیاری از مردم را تبدیل به طرفداران وفادار شما کند، بنابراین سرمایه‌گذاری با ارزش است.
رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی با اینکه از یکدیگر متمایز هستند به یکدیگر متصل هستند و به نظر می رسد، این دو مجبورند در برخی موارد همپوشانی داشته باشند، اما این شما هستید که لایه های اهداف خود را در آنها بسط می دهید و به فکر توسعه فعالیت شخصی و سازمانی هستید؛ لذا پاسکاری اطلاعات در آنها منطبق بر اهداف شما جاری و ساری می شود.

2-4 کسب و کار
نويسندگان مختلف، تعاريف متفاوتي از کسب و کار دارند. در واژه نامه‌ي آکسفورد کسب و کار به معني خريد و فروش و تجارت آمده است. در واژه نامه‌ي لانگ من کسب و کار به فعاليت پول در آوردن و تجارتي که از آن پول حاصل شود، گفته مي‌شود.
به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتي از مشغوليت و به طور عام، شامل فعاليت‌هايي است که توليد و خريد کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر مي‌گيرد.
بر طبق نظر (ارويک و هانت) کسب و کار عبارت است از هر نوع کسب و کاري که در آن خدمات يا کارهايي که ديگر افراد جامعه به آن نياز دارند و مايل به خريد آن هستند و توان پرداخت بهاي آن را دارند، توليد، توزيع و عرضه مي شود.
(پترسن و پلومن) بر اين باورند که هر تبادلي که در آن خريد و فروش صورت گيرد، کسب و کار نيست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراري و تجديد شونده ي خريد و فروش است.
پروفسور اون ، کسب و کار را يک نوع کاسبي مي داند که طي آن کالاها يا خدمات براي فروش در بازار توليد و توزيع مي شوند.
بنابراين با توجه به تعاريف ياد شده مي توان دريافت که کسب و کار با خريد و فروش کالاها، توليد کالاها يا عرضه ي خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد. (رکابی،1389)

2-5 رسانه های اجتماعی برای کسب و کار
رسانه های اجتماعی برای کسب و کار یک روند بسیار مهم است که شرکت ها اگر میخواهند در رقابت باقی بمانند نباید نادیده بگیرند. شرکت ها هنوز در ابتدای راه آماده کردن ابزارهای رسانه های اجتماعی برای اجازه به کارمندان هستند تا در راه های جدید همکاری استفاده کنند و استفاده های دیگر آن را کشف کنند. افراد خوش بین اعتقاد دارند که نتیجه آن در نهایت افزایش قابل توجه در نوآوری و بهره وری در محل کار و کاهش هزینه ها است.
2-5 -1 کاربرد رسانه های اجتماعی برای کسب و کار
تحلیلگران کسب و کار اعتقاد دارند که رسانه های اجتماعی می توانند به شرکت ها در زمینه های زیر کمک کنند. (Walker, 2013). در زیر برخی از کاربردهای رسانه های اجتماعی ارائه می شود.
1. بازاریابی: رسانه های اجتماعی می توانند یک روش موثر برای کاهش هزینههای بازاریابی و دسترسی مستقیم به مشتریان موجود و بالقوه باشند. بیشتر شرکتها در حال کسب تجربه در انواع مختلف رسانه های اجتماعی مانند شبکه های اجتماعی، پادکست، اشتراک ویدئو و عکس، بلاگ نویسی، سایتهای بازنگری و ارئه عقیده هستند.
2. خدمات مشتری: به طور فزاینده، شرکت ها در طول رسانه های اجتماعی در حال برقراری ارتباط هستند تا در مشکلات و نگرانی های کاربران به آن ها کمک کنند. توییتر یک ابزار محبوب در گوش دادن است.
3. مشارکت و همکاری کارمندان: ابزارهای شبکه های اجتماعی سازمانی مانند یامر54 میتوانند به کارمندان کمک کند تا با یکدیگر کار کنند تا مشکلات را حل نمایند و ایده های جدیدی ایجاد کنند. در برخی موارد، آن ها اجازه دارند در گروههایی که در گذشته راه آسانی برای

پایان نامه
Previous Entries تحقیق رایگان درباره رسانه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار، وب سایت ها Next Entries تحقیق رایگان درباره رسانه های اجتماعی، بازاریابی، کسب و کار، شبکه های اجتماعی